Διαβάστηκε από 22998αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/6/2011
Όσοι τρομάζουν στην ιδέα της κίνησης στην πόλη θα βρουν στα αυτόματα μίνι και μικρά αυτοκίνητα έναν ιδανικό σύντροφο που υπόσχεται να… αραχνιάσει το αριστερό τους πόδι και να αποτελέσει το κατάλληλο αγχολυτικό στις αστικές μετακινήσεις.
Οι φανατικοί της οδήγησης ποτέ δεν είδαν με καλό μάτι τα αυτόματα αυτοκίνητα και εν μέρει, είχαν δίκιο. Βλέπετε, παλαιότερα, οι μεγάλες απώλειες ισχύος από τα κλασικά αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής, οι απελπιστικά αργές αλλαγές ταχυτήτων, οι θεόμακρες σχέσεις που συνέβαλαν στις χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με τη αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση, η αυξημένη κατανάλωση και φυσικά, η απομάκρυνση του οδηγού από τα δρώμενα, αποτελούσαν τροχοπέδη για την επιλογή αυτόματων αυτοκινήτων.
Το τοπίο όμως δείχνει να αλλάζει, αφού η εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων από τη μία και οι αφιλόξενες συνθήκες οδήγησης στα μεγάλα αστικά κέντρα από την άλλη, έχουν στρέψει ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού στα αυτόματα μοντέλα. Εξελίξεις
Με τη σειρά τους οι κατασκευαστές προχώρησαν στην εξέλιξη όχι μόνο των κλασικών, αλλά και νέων τύπων αυτόματων κιβωτίων με απώτερο σκοπό την ευκολία οδήγησης σε καθημερινή χρήση. Φρόντισαν λοιπόν, να προσφέρουν ηλεκτρονικό έλεγχο στα κλασικά αυτόματα που μπορούσαν πλέον, όχι μόνο να προσαρμόζονται στο στιλ οδήγησης, αλλά να είναι και με μια έννοια "σκεπτόμενα" και λιγότερο βενζινοβόρα. Απέκτησαν και προεπιλογές σχέσεων και χειροκίνητη σειριακή λειτουργία, ενώ πιο πρόσφατα, εμφανίστηκαν και αυτόματα κιβώτια με 8 σχέσεις. Στο άμεσο μέλλον, αναμένεται τα αυτόματα κιβώτια να συνεργάζονται με τα GPS για τη συλλογή στοιχείων που θα συμβάλουν στη σωστή επιλογή σχέσεων για οικονομία, όχι όμως και στη μείωση της οδηγικής ευχαρίστησης.
Οι κατασκευαστές όμως εξέλιξαν και διάφορους άλλους τύπους μη χειροκίνητων κιβωτίων. Με αυτό τον τρόπο, μπήκαν στη ζωή μας τα σειριακά αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια, όπου το έργο της σύμπλεξης και της αποσύμπλεξης αναλαμβάνουν ηλεκτροϋδραυλικά συστήματα. Έφεραν στο φως τα paddles, πίσω ή επάνω στο τιμόνι, με τα οποία ο οδηγός μπορεί να ανεβάζει ή να κατεβάζει σχέσεις κερδίζοντας σε ευχαρίστηση, αλλά και σε ασφάλεια, αφού έχει πάντα τα χέρια στο τιμόνι. Tα paddles και η σειριακή λειτουργία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο βρίσκονται πλέον στα περισσότερα μη χειροκίνητα κιβώτια.
Ως εξέλιξη των αυτόματων κιβωτίων, ήρθαν και αυτά της συνεχούς μεταβαλλόμενης τελικής σχέσης μετάδοσης, σε μια εφαρμογή επί του αυτοκινήτου, μιας ιδέας που ήταν ευρέως γνωστή στα… σκούτερ! Πρόκειται για κιβώτια με διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας, αφού η λειτουργία τους δεν στηρίζεται σε γρανάζια. Θεωρητικά, είναι πιο αποτελεσματικά, σε σχέση με τα κλασικά αυτόματα στον τομέα των επιδόσεων και έχουν πλήρως ομαλοποιημένη λειτουργία, αφού δεν πραγματοποιείται αλλαγή σχέσεων.
Φυσικά, τη μεγαλύτερη εξέλιξη σε σχέση με μη χειροκίνητο κιβώτιο, αποτελούν τα ημιαυτόματα σειριακά διπλού συμπλέκτη που έφερε στη σύγχρονη αυτοκινητική ζωή η Audi με το DSG, σε μια αναβίωση μιας αγωνιστικής εφαρμογής της Porsche από τη δεκαετία του 80.
Ανεξάρτητα με την τεχνολογία και λειτουργία τους, τα μη χειροκίνητα κιβώτια που έχουν τοποθετηθεί σε μικρά αυτοκίνητα έχουν όλα ένα κοινό στόχο: να κάνουν τη διευκόλυνση των μετακινήσεων και τις περιηγήσεις στην πόλη, παιχνιδάκι!