ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Με τόσα ηλεκτρικά να φορτίζουν το βράδυ, τι θα γίνει με το νυχτερινό ρεύμα;

Ηλεκτρικά = Τέλος στο νυχτερινό ρολόι;

8.007 Επισκέψεις στο άρθρο (23/11/2018)

Με τόσα ηλεκτρικά να φορτίζουν το βράδυ, τι θα γίνει με το νυχτερινό ρεύμα; Θα φέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το τέλος του νυχτερινού ρολογιού;

Τι θα αλλάξει στην παροχή ηλεκτρισμού, όταν πέσει πάνω στο δίκτυο ένας ολόκληρος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Πόσο μπορεί να μείνουν τα πράγματα ίδια όταν αλλάξουν τελείως οι ώρες που αυξάνεται η ζήτηση;
 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μαζέψει γύρω τους ένα σωρό σενάρια καταστροφής. Ξεκινώντας από το περιβάλλον, και πόσο θα το επιβαρύνουν επειδή θα κάνουν χρήση «βρώμικης» ενέργειας (λιγνίτη), και την ασφάλεια των πεζών λόγω της έλλειψης θορύβου, μέχρι την οδηγική εμπειρία, και πόσο «αδιάφορη» θα είναι λόγω της έλλειψης ενός «ζωντανού» κινητήρα εσωτερικής καύσης.
 
Το σίγουρο είναι πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα μεταμορφώσει μόνο τα αυτοκίνητα. Θα μεταμορφώσει τους δρόμους, τα πρατήρια και τελικά θα μεταμορφώσει και το ενεργειακό τοπίο. Ήδη στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής, οι εταιρείες ηλεκτρισμού έχουν εκπονήσει μελέτες για τις αλλαγές που έρχονται. Μία από αυτές έχει να κάνει με την μετατόπιση των περιόδων φόρτου του δικτύου.
 
Γενικά η ζήτηση είναι υψηλή από την ώρα που ξυπνάμε μέχρι την ώρα που πάμε για ύπνο. Σαφώς σε αυτές τις ώρες υπάρχουν διακυμάνσεις, αλλά γενικά αυτό που ισχύει είναι ότι τη νύχτα η ζήτηση πέφτει. Ήδη όμως η ώρα που η ζήτηση πέφτει έχει μετατοπιστεί μερικές ώρες αργότερα. Αυτό οφείλεται στη μαζική ζήτηση ηλεκτρισμού που απαιτούν όλες οι συσκευές που φορτίζονται από τη στιγμή που πάμε για ύπνο.
 
Αλλο όμως να φορτίζεις ένα τηλέφωνο, και άλλο ένα αυτοκίνητο. Αν το τηλέφωνο θέλει δύο ώρες, το αυτοκίνητο θέλει έξι ή οκτώ. Που σημαίνει πως όταν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πέσουν στο δίκτυο σε ικανό αριθμό, η νύχτα θα γίνει μέρα σε ότι αφορά την κατανάλωση ρεύματος.
 
Που σημαίνει ότι οι εταιρείες ηλεκτρισμού δεν θα έχουν λόγο να πουλάνε φθηνότερα το ρεύμα για να να προωθήσουν τη ζήτηση τη νύχτα. Αν και στην Ελλάδα δεν έχει έρθει καμία μελέτη στη δημοσιότητα, πρέπει να περιμένουμε τέτοιες αλλαγές.
 
Θα είναι αυτό το τέλος του νυχτερινού ρολογιού; Μπορεί και όχι, αν οι εταιρείες θέλουν να αποτρέψουν κόσμο να φορτίζει μεσημέρι, όταν η ζήτηση θα είναι ακόμη μεγάλη. Πάντως με τη χρήση ηλεκτρισμού να αλλάζει στα επόμενα χρόνια, κάποιες αλλαγές θα έρθουν σίγουρα.
 
Τι λέτε εσείς όμως; Είναι και αυτό ένα από τα «κακά» της ηλεκτροκίνησης; Ή απλά μια αλλαγή σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα; Και τελικά τι προσθέτει αυτό στην εικόνα της ηλεκτροκίνησης που έχετε σήμερα;

FORD
POIO BRIDGESTONE