Είναι η προχωρημένη σχεδίαση τώρα πιο εύπεπτη; Ή μήπως έχουν δίκιο κάποιες μάρκες που επιμένουν συντηρητικά; Τι ρόλο έπαιξαν τα ηλεκτρικά σε αυτό;
Συνηθίσαμε με τα ηλεκτρικά τη «διαστημική» σχεδίαση;
Ακόμη και να σου αρέσουν τα ηλεκτρικά, μπορεί να μη σου αρέσει η σχεδίασή τους. Κάποια έχουν ξεσαλώσει, και πλέον αυτοκίνητα που μοιάζουν «διαστημικά» είναι σχετικά κοινά. Μήπως όμως ισχύει το αντίθετο; Να μη σου αρέσουν τα ηλεκτρικά, αλλά να σου αρέσει η σχεδίαση;
Η μάχη της ηλεκτροκίνησης παίζεται σε πολλά επίπεδα, και φυσικά η σχεδίαση δεν μπορούσε να μην είναι μέρος της. Από τη μία κάποιες μάρκες θέλουν η ηλεκτρική τους γκάμα να βγάζει κάτι το απλό, λιτό, χρηστικό, και «μαζεμένο», όπως κάνει η VW, άλλες πάλι θέλουν τα ηλεκτρικά τους να «βγάζουν μάτι» ότι φέρνουν μαζί τους το μέλλον, και έτσι η σχεδίαση είναι όσο προχωρημένη γίνεται.
Αυτή η ιδέα φαίνεται πως έχει γίνει βασικός μοχλός προώθησης. Δηλαδή τα ηλεκτρικά είναι η αιχμή του δόρατος τόσο σε τεχνολογία, όσο και σε σχεδίαση, ενώ στοιχεία και των δύο, περνούν και στην υπόλοιπη γκάμα. Και έτσι βλέπουμε σήμερα συμβατικά ή υβριδικά μοντέλα να είναι πολύ μπροστά σχεδιαστικά, ακολουθώντας τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Δες για παράδειγμα αυτό που κάνει η Hyundai με τα νέα Ioniq 6 και Sonata, που... μοιάζουν σαν και μάλιστα πολύ. Το ίδιο συνέβη νωρίτερα και με την Kia. Μπροστά, το EV6, με την πολύ προχωρημένη σχεδίασή του, ειδικά στο πίσω μέρος. Και μετά αυτά τα στοιχεία τα είδαμε και στο Sportage, που τολμά να σπάσει κάθε καλούπι και να δείχνει πολλά χρόνια μπροστά. Είναι όμως το κοινό του Sportage έτοιμο για τόσο προχωρημένες καταστάσεις; Βλέπεις τα μικρομεσαία SUV απευθύνονται σε ένα κοινό που προέρχεται από μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα. Ένα κοινό που ήταν μάλλον συντηρητικό στα γούστα του, και σε κάποιο βαθμό παραμένει τέτοιο.
Και αυτό φαίνεται ακόμη και στις σχεδιαστικές επιλογές πολλών κατασκευαστών στην κατηγορία. Σαφώς υπάρχει κομψότητα, και η ποιότητα έχει ανεβεί ψηλά, τόσο ως οπτική όσο και ως απτή. Δες για παράδειγμα το Peugeot 3008, που παρότι άργησε να έρθει στην κατηγορία, είναι το μοντέλο που έθεσε τα στάνταρ. Και δες σήμερα το νέο Qashqai, στην τρίτη γενιά του, πόσο έχει προχωρήσει, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε σχεδίαση, το θέμα μας εδώ.
Υπάρχουν όμως και μοντέλα που μένουν αρκετά συντηρητικά. Όπως αυτά των Γερμανών κατασκευαστών, κυρίως των VW και Audi και των άλλων κατασκευαστών του ομίλου. Μάλλον αναμενόμενο, αφού όπως είπαμε η κατηγορία έχει σημαντικό ποσοστό αγοραστών που δεν «σηκώνουν» διαστημικά σχήματα, ούτε καν τολμηρά φώτα όπως η μάσκα του Hyundai Tucson.
Εσείς όμως που βρίσκεστε ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα; Είστε έτοιμοι για «διαστημικά» σχήματα, ή τα βλέπετε και σας γυρίζουν τα μάτια; Τι λέτε;