ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πώς φρενάρουν & τι κράτημα έχουν στο στεγνό Kumho & Nexen;

Πώς φρενάρουν & τι κράτημα έχουν στο στεγνό Kumho & Nexen;

15.113 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2023)

Το σωστό είναι τα ελαστικά επιδόσεων να τα πάνε καλά στο στεγνό

Τα performance ελαστικά είναι η «συμβατική» επιλογή για όσους αναζητούν καλές επιδόσεις σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Θεωρητικά, η σχεδίαση πέλματος που διαθέτουν ενισχύει το κράτημα και το φρενάρισμά τους στο στεγνό οδόστρωμα.

Kumho & Nexen είναι τα 2 χειρότερα συνολικά στο στεγνό (φρένα & κράτημα)

Στις δοκιμές ελαστικών του AutoΤρίτη Test Center έχουμε μετρήσει δύο μοντέλα επιδόσεων, διάστασης 215/55 R17. Ο λόγος για τα Kumho Ecsta HS51 και Nexen N' Blue HD Plus. Εστιάζοντας στην οδική τους συμπεριφορά στο στεγνό, εκεί που θα έπρεπε βάσει προδιαγραφών να ξεχωρίζουν, και τα δύο ελαστικά προβληματίζουν. Για την ακρίβεια, είναι τα δύο χειρότερα συνολικά σε φρενάρισμα και κράτημα (Elk Test) στο στεγνό.
 
Αναλύοντας τις επιδόσεις τους στο φρενάρισμα, τα δύο θερινά ελαστικά χρειάστηκαν περισσότερα από 27 μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθούν πλήρως από τα 80 χλμ./ώρα στο ξαφνικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Χειρότερη επίδοση μεταξύ των δύο σημείωσε το ελαστικό της Nexen (27,6 μέτρα), 50 πόντους περισσότερο από όση απόσταση χρειάστηκε για να σταματήσει το ελαστικό της Kumho (26,1 μέτρα).  Και τα δύο προϊόντα, πάντως, είναι εκτός των ορίων αξιολόγησης του AutoΤρίτη Test Center χαμηλά στην λίστα των αρχειακών δοκιμών μας. Στην τελευταία θέση βρίσκουμε το νέας γενιάς Hankook Ventus Prime 4 K135, το οποίο χρειάστηκε σχεδόν 29 μέτρα για να «κοκκαλώσει». Και για να έχουμε ένα δείκτη σύγκρισης, το καλύτερο ελαστικό που έχουμε δοκιμάσει ακινητοποιήθηκε στα 25,04 μέτρα.

Για να αποφύγουν εμπόδιο πρέπει να πάνε 5 χλμ. πιο αργά σε σχέση με καλύτερο λάστιχο

Το Elk Test είναι η σημαντικότερη δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας. Εκεί αξιολογείται το στήσιμο του αυτοκινήτου και το κατά πόσο είναι ικανό να μείνει εντός πορείας, στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Τα ελαστικά «παίζουν» σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή όχι του Elk Test. Και με τα ελαστικά των Kumho και Nexen το τελικό αποτέλεσμα ήταν αρκετά κάτω από τη βάση. Αμφότερα είχαν πετυχημένο πέρασμα λίγο πάνω από τα 76 χλμ./ώρα, όταν το κορυφαίο ελαστικό στο Elk Test στο στεγνό είχε πέρασμα στα 81 χλμ./ώρα. Που σημαίνει ότι για να αποφύγουν εμπόδιο, μένοντας εντός πορείας, πρέπει να πάνε 5 χλμ. πιο αργά σε σχέση με καλύτερο λάστιχο
 
Αυτοκίνητο αναφοράς στη συγκεκριμένη δοκιμασία είναι ένα γνωστό για τις οδηγικές του αρετές B-SUV (Ford Puma), το οποίο «φορώντας» τα συγκεκριμένα λάστιχα πέρασε με μικρότερη ταχύτητα από τη «δική του» (έχει σημειώσει 77 χλμ./ώρα στην έκδοση ST-Line). Ειδικότερα, πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 76,1 χλμ./ώρα κατέγραψε το Nexen, στα 76,3 χλμ./ώρα πέρασε το Kumho χωρίς να ρίξει κώνο από το διάδρομο. Οι δύο αυτές επιδόσεις είναι στο FLOP3 του αρχείου μας, με το ESP να δουλεύει υπερωρία για να βρει κάποια πρόσφυση. Στην ίδια δοκιμασία, το Dunlop Sport Maxx RT 2 που είναι κι αυτό θερινό επιδόσεων, πέτυχε το ρεκόρ στο Elk Test με πέρασμα στα 81 χλμ/ώρα.

Έχουν τεχνολογία σχεδόν μία 10ετία πίσω, από το 2014 το Nexen, από το 2015 το Kumho

Στο Mega Test 17 θερινών ελαστικών αποδείχθηκε ότι τα καινούργιας τεχνολογίας μοντέλα είναι πιο αποτελεσματικά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Τα Kumho και Nexen έχουν μπόλικα χρόνια στην πλάτη τους και μία τεχνολογία σχεδόν μίας 10ετίας πίσω. Το Nexen N' Blue HD Plus κυκλοφορεί από το 2014, με το Ecsta HS51 να λανσάρεται πρώτη φορά το 2015 (έχει αντικατασταθεί αλλά εξακολουθεί να κυκλοφορεί). Αμφότερα έχουν ίδιο δείκτη φορτίου-ταχύτητας 94V (έως 2.680 κιλά και έως 240 χλμ./ώρα).
 
Από εκεί και πέρα, και τα δύο έχουν πολύ χαμηλή τιμή. Είναι τα μέσα στα 4 φθηνότερα 17άρια θερινά ελαστικά που έχουμε δοκιμάσει, με κόστος γύρω στα 400 ευρώ (396 ευρώ το Kumho, 416 ευρώ το Nexen). Κλείνοντας να πούμε ότι βάσει ετικέτας το Kumho είναι 20% πιο θορυβώδες στο δρόμο (71 έναντι 69 dB). Σε κάθε περίπτωση, αν θέλετε να δείτε τις τιμές θερινών ελαστικών 215/55 R17 τον Οκτώβριο, κάντε κλικ ΕΔΩ.

Σελίδα 1Kumho & Nexen λένε ότι είναι επιδόσεων, αλλά στο στεγνό προβληματίζουν
Σελίδα 2Πώς φρενάρουν & τι κράτημα έχουν στο στεγνό Kumho & Nexen;
Mercedes
Mototriti.gr