- Τα υποβάλαμε σε test αποφυγής κινδύνου (elk test) που αξιολογεί το κράτημα στον κίνδυνο
- Κάποια αυτοκίνητα μπορεί να ντεραπάρουν ή να σηκωθούν στις δύο ρόδες σε αυτήν την δοκιμασία
- Το Ford Puma είναι κορυφαίο, αποφεύγει με ασφάλεια εμπόδιο πηγαίνοντας με 77 χλμ./ώρα
- Ηλεκτρικό που στρίβει καλύτερα από θερμικά το Jeep Avenger (74,7 χλμ./ώρα)
Τα υποβάλαμε σε test αποφυγής κινδύνου (elk test) που αξιολογεί το κράτημα στον κίνδυνο
Η διαδικασία απότομης αποφυγής εμποδίου, το Elk Test όπως λέγεται διαφορετικά, είναι η σημαντικότερη δοκιμασία αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός μοντέλου. Σε αυτή τη δοκιμασία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά), ενώ απαιτεί 4 άτομα και αποσκευές για να θεωρηθεί σύμφωνο με την τυποποιημένη διαδικασία του AutoΤρίτη.
Στις γραμμές που ακολουθούν θα δούμε όλα τα μικρά SUV που έχουμε δοκιμάσει στο Elk Test και που κυκλοφορούν ακόμη (είτε ως facelift, είτε με άλλους κινητήρες αλλά πάντα η ίδια γενιά μοντέλου, χωρίς αλλαγές στο πλαίσιο και την ανάρτηση).
Το Ford Puma είναι το κορυφαίο στο Elk Test & το πιο ευχάριστο στην οδήγηση μικρό SUV (77 χλμ./ώρα)
Το καλύτερο μικρό SUV στο Elk Test είναι το Ford Puma, το οποίο αποφεύγει εμπόδιο και παραμένει εντός πορείας με ταχύτητα στα 77 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη επίδοση αφορά την έκδοση ST-Line, που έχει χαμηλωμένη ανάρτηση, για ακόμη καλύτερα κρατήματα. Πέραν της αποτελεσματικότητας, το Ford Puma ξεχωρίζει και για την fun to drive αίσθησή του, απόρροιας της πολύ καλής πληροφόρησης από το τιμόνι και του «πειθήνιου» μπροστινού που ακούει σε κάθε εντολή του οδηγού.
Μάρκα/Μοντέλο | Ταχύτητα Elk Test (χλμ./ώρα) | Διάσταση ελαστικών δοκιμής | Ελαστικά δοκιμής |
---|---|---|---|
* Ford Puma 1,0 EcoBoost 125 PS mHEV 7-DCT | 77 | 215/55 R17 | Goodyear EfficientGrip Performance 2 |
Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 116 PS | 76,6 | 206/60 R16 | Goodyear EfficientGrip Performance |
** Volkswagen Taigo 1,0 TSI 110 PS | 76,5 | 205/55 R17 | Continental EcoContact 6 |
Opel Mokka 1,2T 130 PS AT8 | 75 | 215/60 R17 | Michelin Primacy 4 |
Jeep Avenger Electric 156 PS | 74,7 | 215/55 R18 | Goodyear EfficientGrip Performance 2 SUV |
** Peugeot 2008 1,5 BlueHDI 130 PS EAT8 | 74 | 215/60 R17 | Michelin Primacy 4 |
* Hyundai Bayon 1,0T 100 PS | 74 | 205/55 R17 | Continental EcoContact 6 |
* Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS 7-DSG | 74 | 205/55 R17 | Goodyear EfficientGrip Performance |
* Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS | 74 | 215/60 R17 | Bridgestone Turanza T005 |
* Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid Electric 116 PS 4x2 CVT | 73 | 215/50 R18 | Goodyear Efficient GripPerformance |
Opel Mokka Electric 136 PS | 72 | 215/60 R17 | Continental EcoContact 6 Q |
* Οι δοκιμές έγιναν με τα προ-ανανέωσης μοντέλα, που δεν έχουν κάποια διαφορά στην ανάρτηση αυτοκινήτου.
** Η δοκιμή έγινε σε εκδόσεις κινητήρων που δεν πωλούνται, χωρίς να υπάρχουν όμως διαφορές στην ανάρτηση του αυτοκινήτου.
Αποτελεσματικά αλλά όχι τόσο fun σε αίσθηση τα VW T-Cross και Taigo (76,5 χλμ./ώρα)
Στο βάθρο της πρώτης 3άδς συναντάμε δύο μοντέλα της Volkswagen, τα T-Cross και Taigo. Με παραπλήσια πετυχημένη ταχύτητα εισόδου (76,5 χλμ./ώρα), τα δύο SUVάκια αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά στο Elk Test. Αν κάτι τους λείπει, είναι το οδηγικό «αλατοπίπερο», με το Taigo να είναι μισό «κλικ» μπροστά στην αίσθηση που δίνει στον οδηγού του, συγκριτικά με το T-Cross.
Ηλεκτρικό που στρίβει καλύτερα κι από θερμικά αυτοκίνητα το Jeep Avenger (74,7 χλμ./ώρα)
Αρκετά καλή επίδοση, με δεδομένο ότι μιλάμε και για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κατέγραψε το Jeep Avenger. Το μικρότερο SUVάκι στην ιστορία της Jeep αποφεύγει εμπόδιο με απότομο ελιγμό στα 74,7 χλμ./ώρα ταχύτητα που ξεπερνά επιδόσεις θερμικών μοντέλων. Μάλιστα, ακόμη και πάνω από το συγκεκριμένο όριο το Jeep Avenger δεν έδειξε να προβληματίζεται, αν και η προοδευτική υποστροφή δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει με επιτυχία τη δοκιμασία μας.
Συνέχεια του άρθρου >>>