Το σύστημα ανάρτησης ενός αυτοκινήτου έχει ως σκοπό να διατηρεί το ελαστικό σε επαφή με το δρόμο, κάτω από όλες τις συνθήκες, κρατώντας ανεπηρέαστο το υπόλοιπο αμάξωμα. Ένας φθαρμένος σύνδεσμος ή ένα χαλασμένο αμορτισέρ, συχνά δημιουργεί θορύβους και προβλήματα ευστάθειας κατά την οδήγηση. Ο μέσος οδηγός το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να επισκέπτεται ένα συνεργείο αυτοκινήτων ακόμα και για προληπτικό έλεγχο. Τα φθαρμένα αμορτισέρ, εκτός από προβλήματα κατά την οδήγηση, μπορούν να φθείρουν πρόωρα ή ανομοιόμορφα τα ελαστικά και τους συνδέσμους της ανάρτησης, διογκώνοντας ένα σχετικά μικρό πρόβλημα.
Όσο αφορά προϊόντα που υπόσχονται καλύτερες επιδόσεις, ασφαλέστερη οδήγηση, καλύτερη οδική συμπεριφορά κτλ, ο οδηγός-καταναλωτής θα πρέπει να έχει πάντα υπόψιν του και τις δυο πλευρές του «νομίσματος». Η σχεδίαση ενός συστήματος ανάρτησης και πιο συγκεκριμένα η επιλογή ελατηρίων και αμορτισέρ, δεν είναι ποτέ «τέλεια». Είναι πολύ καλή για μια συγκεκριμένη χρήση, αλλά πάντα θα υστερεί σε κάποιον τομέα. Δεν μπορεί να συνυπάρχει η μέγιστη άνεση με τη μέγιστη πρόσφυση, όπως και η άνεση σε «ταχύτητες πόλεως», με την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες . Η κατανόηση των απαιτήσεων του οδηγού, είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής αμορτισέρ-ελατηρίων, έχοντας πάντα κατά νου, ότι δεν μπορεί να υπάρξει σύστημα ανάρτησης χωρίς συμβιβασμούς.
*Του κ. ¶ρη Αλεξίου, Τεχνικού Διευθυντή της εταιρείας JAMSport