Το ήξερες ότι πλέον υπάρχει η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να πραγματοποιηθεί έλεγχος πριν κα μετά από κάποιο μεγάλο ταξίδι που μπορεί να πραγματοποιήσεις. Έτσι, τώρα που γύρισες από τον αγαπημένο σου προορισμό, μπορείς να πραγματοποιήσεις ένα πλήρη ή μερικό έλεγχο στα σημεία που θέλεις, σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που δεν επιθυμείς να επισκεφτείς κάποιο συνεργείο.
Ποια είναι αναλυτικά τα βήματα του οπτικού ελέγχου.
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Σε γενικές γραμμές:
Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών. Αρκετοί πιστεύουν ότι ο σημαντικότερος μηχανισμός ασφάλειας σε ένα όχημα είναι τα φρένα. Η άποψη αυτή είναι σωστή αλλά τι θα ήταν όμως τα φρένα χωρίς καλά ελαστικά; Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του οχήματος με το δρόμο. Είναι αυτά τα οποία μεταφέρουν την κίνηση του οχήματος, αποσβένουν πριν από την ανάρτηση τους κραδασμούς διαβάζοντας και την παραμικρή ανωμαλία του εδάφους και είναι αυτά τα οποία αποτυπώνουν την οδική συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο κρίσιμη και απαραίτητη είναι η καλή τους κατάσταση και η διατήρηση των προδιαγραφών λειτουργίας τους.
Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο γίνεται έλεγχος για την ταυτότητα του αυτοκινήτου και αν έχει γίνει κάποια αλλαγή στα παραπάνω σημεία.
Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
Μέτρηση των φώτων
Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.