Οι πετρελαιοκινητήρες προσφέρουν πλούσια ροπή και έχουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς μάλιστα να βασίζονται σε εκ βάθρων καινοτόμες εφαρμογές. Αυτό αποτελεί ίδιον αυτών εξ αρχής, καθώς έχουν λιγότερες απώλειες απόδοσης από τους βενζινοκινητήρες, ενώ το καύσιμο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή αξία από τη βενζίνη. Έτσι, επί της ουσίας η εξέλιξή τους βασίζεται σε δύο πράγματα. Στον περιορισμό κατά το δυνατόν των εκπομπών των βλαβερών σωματιδίων με τη χρήση εξελιγμένων φίλτρων κατακράτησης (DPF), αλλά και στον αποτελεσματικότερο ψεκασμό του καυσίμου μέσα στον κύλινδρο, για όσο το δυνατό τελειότερη καύση. ¶ρα και τελειότερη απόδοση, απόκριση στο γκάζι και οικονομία. Αυτό επιτυγχάνεται με τα συστήματα ψεκασμού (common rail) νέας γενιάς, σε συνεργασία με νέα μπεκ που ελέγχουν την ποσότητα αλλά και το χρονισμό του πετρελαίου που ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης με υψηλή ακρίβεια, ώστε η διαδικασία να είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη».