Φίλτρο DPF Συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος
32874 Επισκέψεις στο άρθρο
To DPF (Diesel Particular Filter) ή FAP όπως έχει καθιερωθεί από την Peugeot που το τοποθέτησε για πρώτη φορά στο 607 (το 2000), είναι ένα φίλτρο συγκράτησης των μικροσωματιδίων, κάτι σαν καταλύτης δηλαδή, που έχει συμβάλει δραστικά στη μείωση των εκπομπών βλαβερών ουσιών (NO, NO2, HC, CO). Δεν συναντάται στους βενζινοκινητήρες, ενώ στους diesel είναι στάνταρ από 1/2011. Η συμβολή του στη μείωση των εκπομπών βλαβερών ρύπων είναι δραστική. Ενδεικτικό, είναι πως, χάρη και σε αυτό, οι σύγχρονοι diesel καταφέρνουν να πληρούν τις νόρμες Euro5 και Euro6. Το σημαντικότερο -επειδή είναι πολύ ακριβό στην αντικατάσταση- πρόβλημα που παρουσιάζεται σε ένα φίλτρο FAP, είναι η φραγή του από στάχτη και σωματίδια, ειδικά αν κινείστε κυρίως μέσα στην πόλη. Ωστόσο, το DPF έχει τη δυνατότητα αναγέννησης (αυτοκαθαρισμού), η οποία πραγματοποιείται αυτόματα στον αυτοκινητόδρομο. Για το λόγο αυτό, καλό είναι, όταν το προτείνει ο κατασκευαστής, μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων ή π.χ. κάθε 1.000 χλμ., να κινείστε για περίπου 20 λεπτά στον αυτοκινητόδρομο.