Η ασφάλιση ενός οχήματος είναι υποχρεωτική. Η παράμετρος της υποχρέωσης στη χώρα μας είναι συχνά συνυφασμένη, δυστυχώς, με χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες. Πόσο μάλλον σε περίοδο κρίσης! Η Ασφάλιση Αυτοκινήτου δεν ανήκει όμως στον κανόνα.
Υψηλός ανταγωνισμός και απαιτητικοί πελάτες έχουν «αναγκάσει» τις ασφαλιστικές εταιρείες να βελτιώσουν σημαντικά, τα τελευταία χρόνια, το ασφαλιστικό τους προϊόν. Πλέον πολλές ασφαλιστικές εταιρείες φροντίζουν σχεδόν για τα πάντα (φροντίδα ατυχήματος, μεταφορά τρακαρισμένου, νομική προστασία κ.λπ.) γεγονός που ικανοποιεί τον ασφαλισμένο. Είναι όμως πάντα έτσι;
Καθοριστικό το ασφάλιστρο
Επιλέγοντας χαμηλό ασφάλιστρο ο ασφαλισμένος στερείται παροχών σε αρκετές περιπτώσεις. Οι προνομιακές υπηρεσίες δεν περιλαμβάνονται στα βασικά – economy πακέτα όλων των ασφαλιστικών εταιρειών, τα οποία, λόγω κόστους, παραμένουν πρώτα στις προτιμήσεις των ασφαλισμένων.
«Βασικότερο κριτήριο για την επιλογή ασφαλιστικής εταιρείας, παραμένει, το ασφάλιστρο», εξηγεί στο «Auto Τρίτη» ο κ. Νίκος Μόσχοβος, Υπεύθυνος Marketing στην «Ασφάλειαι Μινέττα».
Την ίδια άποψη εκφράζει και ο Κίμων – Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος, Επιχειρησιακός & Τεχνικός Διευθυντής της Δύναμις ΑΕΓΑ, τονίζοντας ότι «οι ασφαλισμένοι αναζητούν την καλύτερη δυνατή σχέση παροχών/κόστους».
Η κα Τζούλη Πανάγου, Διευθύντρια Market Management & Επικοινωνίας της Allianz Ελλάδος, επισημαίνει από την πλευρά της ότι «οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους οι πελάτες μας επιλέγουν ένα προϊόν ασφάλισης αυτοκινήτου Allianz (έρευνα Market Metrix), είναι η εμπιστοσύνη που έχουν στη μάρκα, η ποιότητα των προϊόντων μας και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης».
«Σίγουρα το όνομα και η φήμη της ασφαλιστικής εταιρείας αποτελούν σημαντικό κριτήριο», εκτιμά ο κ. Κωνσταντίνος Λαπιδάκης, Διευθυντής Ανάληψης Κινδύνων της Υδρόγειος Ασφαλιστική, προσθέτοντας όμως πως εξίσου σημαντικά είναι και οι καλύψεις/παροχές και φυσικά το κόστος, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής ανασφάλειας των πολιτών. «Δυστυχώς, ο ακραίος ανταγωνισμός που αναπτύχθηκε στον κλάδο οχημάτων επέτεινε το φαινόμενο της επιλογής προγράμματος με βάση και μόνο τη φθηνότερη τιμή», προσθέτει.
«Εκπτώσεις» καλύψεων και «ψιλά» γράμματα
Προβληματισμένος εμφανίζεται ο ασφαλισμένος -όταν είναι ήδη αργά- και από όρους και προϋποθέσεις, που δεν εξέτασε ή δεν ενημερώθηκε γιΆ αυτές ενδελεχώς, κατά τη σύναψη του συμβολαίου. Χρηματικά όρια ή εξαιρέσεις μπορεί να μειώσουν το ποσό της αποζημίωσης ή ακόμη και να αποκλείσουν την καταβολή της.
Το ίδιο όμως μπορεί να συμβεί και εξαιτίας των επιλογών του ίδιου του ασφαλισμένου, καθώς κάνοντας «εκπτώσεις» στις καλύψεις, μπορεί στο τέλος να «πληρώσει» ακριβότερα.
«Έχοντας ως κριτήριο μόνο το ασφάλιστρο ο ασφαλισμένος αγνοεί βασικές παραμέτρους, όπως οι αναγκαίες για τον ίδιο καλύψεις, το επίπεδο εξυπηρέτησης της εταιρείας, η σημαντική βοήθεια που προσφέρει ο ασφαλιστής του κ.λπ., βγαίνοντας συχνά… ζημιωμένος», επισημαίνει ο κ. Μόσχοβος.
¶ποψη, που ενστερνίζεται και ο κ. Λαπιδάκης: «Η αληθινή αξία του συμβολαίου φαίνεται τη στιγμή της ανάγκης. Εφόσον, σε περίπτωση ενός ζημιογόνου γεγονότος, η κάλυψη δεν είναι επαρκής, ο ασφαλισμένος θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα, άρα η πιο φθηνή ασφάλιση δεν είναι τελικά πάντα η πιο οικονομική και έξυπνη επιλογή».