Δοκιμές της Μichelin, έδειξαν πως το e.Primacy All-Season:
Με τεχνολογικές καινοτομίες αποδοτικότητας
Bγάζει 21.000 χλμ παραπάνω από τον ανταγωνισμό (Continental – Bridgestone)
Είναι καλύτερο και σε αυτονομία μπαταρίας (έβγαλε +32 χιλιόμετρα με 1 φόρτιση)
Κρατάει μια “πισινή” αναφέροντας 4 παράγοντες που επιδρούν στα αποτελέσματα αυτά
Η Michelin παρουσίασε το e.PrimacyAll-Season. Tο νέο ελαστικό, στοχεύει τους οδηγούς που επιθυμούν καλύτερη αποδοτικότητα (με μείωση κατανάλωσης ενέργειας του ηλεκτρικού οχήματος τους).
Σε δοκιμές φθοράς πέλματος που υλοποίησε η μάρκα και πραγματοποιήθηκαν σε ένα Tesla Model 3 του 2024 με ελαστικά 235/40 R19, το e.Primacy All-Season παρουσίασε πλεονεκτήματα για την διάρκεια ζωής του πέλματος του.
Τα Michelin βγάζουν 1 χρόνο παραπάνω ζωής από τα Continental και Bridgestone
Οι εσωτερικές δοκιμές της Μichelin, μέτρησαν το πιο φθαρμένο αυλάκι από ένα σετ του all season ελαστικού της (που περιστράφηκε - «έτρεξε» σε δοκιμή με μηχανικό εξοπλισμό εξομείωσης φθοράς) και “άντεξε” 73.600 χιλιόμετρα.
Η επίδοση αυτή (με βάση τις αναφορές) ήταν σημαντικά καλύτερη από των ανταγωνιστικών ελαστικών Bridgestone Turanza EV που έβγαλαν 48.600 χιλιόμετρα και των Continental ProContact RX που έβγαλαν 52.000 χιλιόμετρα.
Χρησιμοποιώντας τον μέσο ετήσιο αριθμό χιλιομέτρων των 20.000 του μέσου οδηγού, αυτό το πλεονέκτημα των 21.000 χιλιομέτρων μπορεί να μεταφραστεί σε έναν επιπλέον χρόνο χρήσης πριν την αντικατάσταση των e.Primacy All-Season.
Καλύτερο του ανταγωνισμού στις δοκιμές αντίστασης κύλισης & στην …αυτονομία
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δοκιμές αντίστασης κύλισης (ISO 28580), το e.Primacy All-Season πέτυχε 6,46 κιλά/τόνο, σημειώνοντας σαφή βελτίωση σε σχέση με το Continental ProContact RX T0 (7,24 κιλά/τόνο) και το Bridgestone Turanza EV (8,75 κιλά/τόνο).
Τα ελαστικά μείωσαν 3,1% την κατανάλωση καυσίμου σε ένα BMW M3 του 2024 που τοποθετήθηκαν για τις ανάγκες της δοκιμής . Στη συνέχεια η αποδοτικότητα τους αποδείχτηκε ακόμα πιο σημαντική για τα ηλεκτρικά οχήματα αφού οι δοκιμές σε Tesla Model 3 RWD του 2024 έδειξαν πως η αυτονομία της μπαταρίας του με Michelin έβγαζε +32 χιλιόμετρα σε σχέση με τους ανταγωνιστές (Continentalκαι Bridgestone).
Oι τεχνικές καινοτομίες του e.Primacy All-Season
Η απόδοση του ελαστικού στηρίζεται σε τεχνικές καινοτομίες. Στο κέντρο του, το e.Primacy All-Season χρησιμοποιεί το GreenPower Compound της Michelin, που έχει αναπτυχθεί από τους μηχανικούς της μάρκας, για να ελαχιστοποιήσει την απώλεια ενέργειας υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η κατασκευή του περιλαμβάνει την τεχνολογία Cushion Guard, η οποία τοποθετεί ένα μαλακό στρώμα καουτσούκ μεταξύ του πέλματος και των μεταλλικών ταινιών. Αυτό το στρώμα βοηθά στην απορρόφηση των κραδασμών και των ανωμαλιών της επιφάνειας του δρόμου, συμβάλλοντας στην άνεση της οδήγησης. Το σχέδιο του πέλματος ενσωματώνει την τεχνολογία Piano Acoustic, η οποία έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον θόρυβο του δρόμου καθΆ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.
Η Michelin ανέπτυξε το e.Primacy All-Season τόσο για ελαστικό πρώτης τοποθέτησης όσο και για ελαστικό αντικατάστασης, καθιστώντας το κατάλληλο για ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικάκαι συμβατικά οχήματα με βενζινο-κινητήρες . Η εστίαση του ελαστικού στην αποδοτικότητα το καθιστά σημαντικό για κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που προφανώς στοχεύουν στην μεγιστοποίηση της αυτονομίας (να βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα με μία φόρτιση), ενώ προσφέρει οφέλη και στα «παραδοσιακά οχήματα» μέσω μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου (με μικρό βέβαια ετήσιο όφελος γύρω στο 3% των χρημάτων που πληρώνεται).
Αξίζει να σημειωθεί πως παρά την πιστοποίηση των πιο πάνω δεδομένων από τις εσωτερικές δοκιμές της Michelin, η μάρκα σημειώνει πως τα αποτελέσματα στην καθημερινή πράξη μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με διάφορους παράγοντες (στυλ οδήγησης, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρυθμίσεις του οχήματος, συνθήκες του δρόμου). Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν κυρίως τα δεδομένα για την αυτονομία και την αποδοτικότητα.
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ανεξάρτητα αν μας αρέσουν ή όχι) είναι μία πραγματικότητα. Τα ΕVready ελαστικάτους (που είναι διαφορετικά από όσα φοράγαμε ως τα σήμερα στα αυτοκίνητα μας) θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο (όλο και περισσότερους) στoυς μήνες - χρόνια που ακολουθούν.