Το εμπρόσθιο παρμπρίζ αποτελεί βασικό κομμάτι της παθητικής ασφάλειας ενός οχήματος, αφού παρέχει έως και το 30% της δομικής του αντοχής. Ακόμα και ένα μικρό ράγισμα στα κρύσταλλα του παρμπρίζ σημαίνει μειωμένη ασφάλεια για τον οδηγό και τους επιβάτες, αφού ενδέχεται να εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού ή να αποσπά την προσοχή του κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Επιπροσθέτως, παρέχει στήριξη στους αερόσακους σε περίπτωση που ανοίξουν. Μάλιστα ένα όχημα που έχει υποστεί θραύση σε κάποιο κρύσταλλο, είναι πιθανό να μην περάσει τον έλεγχο του ΚΤΕΟ με επιτυχία. Συνεπώς η επισκευή του θεωρείτε επιβεβλημένη και μάλιστα άμεσα, διότι από τους κραδασμούς ένα μικρό ράγισμα μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλη ρωγμή. Ένα σπάσιμο ή μια ρωγμή μπορούν συνήθως να επισκευαστούν αν η διάμετρός τους δεν είναι μεγαλύτερη από 2,5 με 3 εκατοστά και αν δεν βρίσκονται μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού ή σε απόσταση μικρότερη των 10 εκ. από την άκρη του κρυστάλλου. Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη αφού δεν απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά και γίνεται με έκχυση ρητίνης στο τραύμα του παρμπρίζ.
Πόσο θα κοστίσει μια πλήρης επισκευή;
Γενικότερα η επισκευή διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Οι κυριότεροι παράγοντες που θα καθορίσουν την τελική τιμή είναι η έκταση των ζημιών και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Σε γενικά πλαίσια όμως ισχύουν τα εξής:
• Επισκευή προφυλαχτήρων: 120-180 ευρώ
• Ξεθάμπωμα φαναριών: 20-30 ευρώ
• Επαναφορά χρώματος: 80-120 ευρώ
• Βαθουλώματα και γρατζουνιές: Το κόστος εξαρτάται από το πλήθος τους αλλά και από το μέγεθος τους. Εφόσον θέλετε να προχωρήσετε στην επισκευή τους, επισκεφτείτε τους επαγγελματίες της αγοράς για να κάνουν εκτίμηση της ζημιάς και να σας δώσουν την προσφορά τους.