Αν πρόκειται να αγοράσεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με LPG, χρειάζεται να κάνεις κάποιους ελέγχους, ώστε να απολαύσεις πολλά οικονομικά χιλιόμετρα.

Αν πρόκειται να αγοράσεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με LPG, χρειάζεται να κάνεις κάποιους ελέγχους, ώστε να απολαύσεις πολλά οικονομικά χιλιόμετρα.

Αγοράζεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με υγραέριο; Δες τι να προσέξεις!

1093 Επισκέψεις στο άρθρο

Μιλήσαμε με τον κ. Αλέκο Σταχτούρη της Europegas Hellas για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο αγοραστής ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με υγραέριο και τι πρέπει να προσέξει.

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με ήδη εγκατεστημένο σύστημα υγραεριοκίνησης είτε εργοστασιακό, είτε όχι, προϋποθέτει κάποια σοβαρά, υπεύθυνα και συγκεκριμένα βήματα ώστε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να μείνει ευχαριστημένος και να απολαύσει πολλά και οικονομικά χιλιόμετρα. Ο έλεγχος του συστήματος της υγραεριοκίνησης θα πρέπει να γίνει ταυτοχρόνως με τον έλεγχο των άλλων συστημάτων-εξαρτημάτων του οχήματος αφού υπάρχει και αλληλεπίδραση στην ομαλή λειτουργία του.

Τα σωστά βήματα για την αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος με σύστημα αεριοκίνησης είναι τα παρακάτω:

- Έλεγχος εξωτερικά, για τυχόν φθορές του αυτοκινήτου και έλεγχος σωστής λειτουργίας του κινητήρα, ιδιαιτέρως δε, των ηλεκτρικών του μερών όπως μπουζί, μπουζοκαλώδια, πολλαπλασιαστές αλλά και του κυκλώματος ψύξης.  Αν υπάρχει έστω και υποψία κακής λειτουργίας του κινητήρα, καλό θα είναι να ελέγξουμε συμπίεση και αν χρειάζεται ρύθμιση βαλβίδων να προτρέψουμε τον ιδιοκτήτη να την πραγματοποιήσει. Επίσης, αν το κύκλωμα ψύξης έχει σκουριές θα πρέπει να το καθαρίσει.
Αν δεν γίνουν τα παραπάνω είναι πολύ πιθανόν να εκδηλωθεί η προδιαγραφόμενη ζημιά μετά την αγορά, χωρίς στην ουσία να φταίει ο νέος αγοραστής.
- Έλεγχος άδειας κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ, δηλαδή να αναγράφεται στην άδεια του οχήματος ότι είναι υγραεριοκίνητο.
- Ενημέρωση του πελάτη για το σύστημα, την εγγύησή του, αν υπάρχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα, αν υπάρχουν ανταλλακτικά και συνεργεία που το υποστηρίζουν.
- Έλεγχος του πνεύμονα ή μειωτήρα όσον αφορά διαρροές αντιψυκτικού ή αερίου. Επίσης, τυχόν σκουριές αλλά και ρωγμές σε κάποια σημεία του.
- Έλεγχος εγχυτήρων (μπεκ) αερίου. Τα ηλεκτρονικά μπεκ (Ηana, Κehin, Βaracuda) σαφώς είναι προτιμότερα από τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδας.
- Έλεγχος  του ηλεκτρικού συστήματος (εγκέφαλος, καλωδίωση, αισθητήρας πίεσης), όσον αφορά υγρασίες, διαγνωστική θύρα, δυνατότητες και τεχνικά χαρακτηριστικά.
- Έλεγχος σωλήνων και διακλαδωτήρων στα σημεία εγκατάστασης του συστήματος  σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο νόμος και που εξασφαλίζει την ασφάλεια του οχήματος και των επιβατών για τυχόν διαρροές.  Εάν είναι αρκετό χρόνο πάνω στο όχημα, μπορεί να παρουσιαστούν φθορές έως και κοψίματα στους σωλήνες, διαβρώσεις στους διακλαδωτήρες και διαρροές καυσίμου.  Βέβαια λόγω ασφαλιστικών διακόπτεται η ροή του αερίου κάτι που είναι πιο ασφαλές και από την διαρροή βενζίνης.
- Έλεγχος δεξαμενής και πολυβαλβίδας, με εμφανή τα στοιχεία τους ανά πάσα στιγμή (ημερομηνία, έγκριση, λίτρα).  Σε ότι αφορά κυλινδρικές δεξαμενές θα πρέπει να προσεχθεί η βάση της και το περικάλυμμα της, ώστε να μην σπάσουν σε ενδεχόμενο ακραίο τράνταγμα.
Εάν δεν έχει γίνει σωστά η τοποθέτησή τους τότε μπορεί να έχουμε λάθος ενδείξεις της στάθμης του καυσίμου, αστάθεια της δεξαμενής, σπάσιμο στοιχείων του περικαλύμματος και μη έγκριση ελέγχου και επανελέγχου από το ΚΤΕΟ.
Μεγάλη προσοχή στην ημερομηνία παραγωγής της δεξαμενής αφού στα δέκα χρόνια από την ημερομηνία αυτή, πρέπει να αλλαχθεί και το έξοδο να επιβαρύνει τον νέο ιδιοκτήτη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

- Έλεγχος πλήρωσης. Η πλήρωση μπορεί να βρίσκεται είτε στον προφυλακτήρα, είτε στο πορτάκι της πλήρωσης βενζίνης, είτε στον κοτσαδόρο, αν υπάρχει. Σε όλες τις περιπτώσεις πρέπει να είναι στηριγμένη με ασφάλεια προβλέποντας και  ίσως κάποιες πιο "απότομες" κινήσεις που οφείλονται σε ανθρώπινο παράγοντα κατά την πλήρωση του καυσίμου στο πρατήριο αλλά και σε ένα ενδεχόμενο τρακάρισμα. Επίσης, αν υπάρχει ο ενδεδειγμένος αντάπτορας για την πλήρωση στο πορτάκι της βενζίνης.
Εάν δεν είναι σωστή η εγκατάσταση, υπάρχει περίπτωση να σπάσουν στοιχεία της πλήρωσης και του αερίου και της βενζίνης ή να είναι πιο δύσκολη η επανατοποθέτηση της.
- Έλεγχος διακόπτη ένδειξης στάθμης και λειτουργίας στο εσωτερικό του οχήματος. Θα πρέπει να είναι ορατός και προσβάσιμος από τον οδηγό, χωρίς να αποσπά την προσοχή του κατά την οδήγηση και να μπορεί εύκολα να ενεργοποιήσει και να απενεργοποιήσει την λειτουργία του αυτοκινήτου με υγραέριο.
-Έλεγχος σε όλα τα έγγραφα και αν υπάρχει βιβλιάριο εγγυήσεων και περιοδικού ελέγχου αποκλειστικά για το σύστημα υγραεριοκίνησης.
Τέλος, αυτό που θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε είναι το ότι οι καταναλωτές που θα αγοράσουν ένα όχημα με σύστημα υγραεριοκίνησης, θα πρέπει να απευθύνονται σε πιστοποιημένους επαγγελματίες που έχουν καθιερωθεί στον κλάδο του αυτοκινήτου και της αεριοκίνησης, με εμπειρία σε εγκαταστάσεις και υποστήριξη πολλών αναγνωρισμένων συστημάτων.  Ακόμα καλύτερα σε εγκαταστάτες που τοποθετούν συστήματα εταιρειών που παρέχουν δίκτυο και τεχνική υποστήριξη σε όλη την χώρα αλλά και στο εξωτερικό εφόσον είναι αναγκαίο.
Η EuropeGAS Hellas εξυπηρετεί 300 περίπου συνεργεία σε όλη την Ελλάδα με πλήρη γκάμα ανταλλακτικών, τεχνική υποστήριξη και διάγνωση. Η θέση που κατέχει στην ελληνική αγορά, εκτός των άλλων, βασίζεται στην ποιότητα των προϊόντων, στην τεχνική υποστήριξη κατά την διασκευή και το service των αυτοκινήτων.
 
Για περισσότερες πληροφορίες το τηλέφωνο της Europegas Hellas είναι το 210 9644456 και το site http://www.europegas.com.gr.
 

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)