Λογικό είναι στον κατήφορο να θέλετε να ελέγξετε την ταχύτητα και φυσικό είναι να πατάτε το φρένο σε όλη τη διάρκεια της κατάβασης, δεν είναι όμως και ότι καλύτερο για το αυτοκίνητο. Τα φρένα υπερθερμαίνονται και οι δίσκοι σκεβρώνουν, ενώ αν βράσουν και τα υγρά δεν θα έχετε φρένα αμέσως μετά. Απλά κατέβασε μία ταχύτητα και αφήστε την συμπίεση του κινητήρα να φρενάρει φυσικά το αυτοκίνητο, σώζοντας τα φρένα.
Βάζεις περισσότερο βάρος στο αυτοκίνητο
Είναι ακόμη η ομπρέλα θαλάσσης στο πόρτ μπαγκάζ μαζί με εκείνη τη τσάντα του Ικέα γεμάτη βιβλία για δώρο ή παπούτσια για πέταμα; Όχι μόνο προσθέτετε βάρος στο αυτοκίνητο, αλλά επιβαρύνετε και όλα τα συστήματα, μετάδοση, ανάρτηση, φρένα. Φυσικά καίτε περισσότερο καύσιμο αλλά και γεμίζετε με σκόνη τους αεραγωγούς αποδυναμώνοντας την λειτουργία του κλιματισμού που έτσι χρησιμοποιείτε περισσότερο. Αδειάστε το αυτοκίνητο και αφήστε μόνο τα απαραίτητα.
Πατάς πολύ συμπλέκτη
Που να αλλάζεις τώρα πρώτη-νεκρά και ξανά πρώτη. Βάζεις την πρώτη και περιμένεις με τον συμπλέκτη πατημένο να τσουλήσεις λίγο, όσο σου επιτρέπει η κυκλοφορία. Το πατινάρισμα πάει σύννεφο κάνοντας τη ζωή του δίσκου και του πλατό δύσκολη, φέρνοντας την αντικατάστασή τους, κοντά 400 ευρώ πιο σύντομα. Βάλτε νεκρά, και μην κουράζετε τον συμπλέκτη, κουράστε το πόδι σας.
Γκαζώνεις στο φανάρι;
Εντάξει, έχει την πλάκα του, όμως η εκκίνηση αγωνιστικού τύπου, εκτός ότι καίει απίστευτο καύσιμο, φέρνει όλα τα συστήματα στο όριό τους, απότομα, συγχρόνως και άσκοπα. Αν βάλεις και το φρενάρισμα στο τέλος, τότε έχεις ζορίσει κάθε μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου. Αν θέλεις επιτάχυνση, άνοιξε το γκάζι εν κινήσει, όχι από στάση.
Αφήνεις το αυτοκίνητο παρκαρισμένο με ταχύτητα;
Πολλοί τραβούν και χειρόφρενο, αφού όμως όλο το βάρος έχει πέσει στο κιβώτιο. Γιατί; Γιατί ενώ μπορείς να αφήσεις τα 1500 κιλά του αυτοκινήτου να τα ελέγξουν τα φρένα, όπως κάνουν πάντα, τα αφήνεις να στέκονται στο δόντι ενός γραναζιού μικρότερου από το μικρό σου νύχι. Έτσι μάθαμε στη σχολή οδηγών, είναι όμως πολύ κακή συνήθεια. Αν χιονίζει και θες διπλή εξασφάλιση, άσε το αυτοκίνητο στο χειρόφρενο και μετά βάλε ταχύτητα. Ακόμη καλύτερα, αν δεν υπάρχει άλλος λόγος, άστο στη νεκρά.