To αυτοκίνητο είναι μεγάλο και το γκαράζ μικρό και σκοτεινό. Η ζημιά δεν αργεί να γίνει. Ας δούμε κάποιους τρόπους προστασίας.
Ο μεγαλύτερος αριθμός ζημιών που προκαλούν οι οδηγοί στο δικό τους αυτοκίνητο αφορά χτυπήματα που γίνονται κατά το παρκάρισμα και τον ελιγμό μέσα σε κάποιο γκαράζ. Στοιχεία από ασφαλιστικές εταιρείες σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες δείχνουν ότι το παρκάρισμα και το ξεπαρκάρισμα, ειδικά σε κλειστό χώρο αντιπροσωπεύουν έως και το 50% των ζημιών που προκαλούν οι οδηγοί στα αυτοκίνητά τους.
Προφανώς, η αιτία είναι ότι τα μεν αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο μεγάλα και ογκώδη με σταθερά χειρότερη ορατότητα. Τα δε γκαράζ, φυσικά… δε μεγαλώνουν. Ωστόσο δεν είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον πιο ασφαλές για τα αυτοκίνητά μας.
Κατ΄αρχάς, όσο κι αν ακούγεται παρωχημένο, το πιο σημαντικό όπλο μας για το παρκάρισμα, παραμένει η υπομονή, η προσοχή και φυσικά η σωστή ταχύτητα. Αν είναι πολύ στενό το σημείο, ας προσέξουμε πόσο τιμόνι θα «κόψουμε». Και προσοχή, όχι βιασύνες. Όποιος μειώσει την ταχύτητα, έχει περισσότερο χρόνο για να αντιδράσει ενώ σίγουρα θα περιορίσει και τις ζημιές, αν αυτές είναι αναπόφευκτες.
Οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι ειδικά με την όπισθεν, είτε επειδή ο οδηγός θα κόψει πολύ γρήγορα το τιμόνι είτε επειδή δεν έχει ελέγξει καλά το χώρο. Και φυσικά, μην επαφίεστε αποκλειστικά στα βοηθήματα, τους αισθητήρες ή ακόμα και αυτές τις κάμερες οπισθοπορείας. Αυτά, δε θα πρέπει να μας κάνουν να παραμελούμε το υποχρεωτικό στρίψιμο του κεφαλιού πάνω από τον ώμο.
Μπορεί να ακούγεται εύκολο, όμως έχει συμβεί: συνάδελφος πάρκαρε σε σκοτεινό γκαράζ, ξέχασε ότι δίπλα υπήρχε κολώνα και την άλλη μέρα την πέτυχε… κατάκεντρα. Αποτέλεσμα: μια γερή γρατζουνιά στον πίσω προφυλακτήρα και ένα βαθούλωμα στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αυτό δείχνει ότι όλα μπορούν να συμβούν. Ας κινηθούμε λοιπόν πιο έξυπνα και ας δούμε 5 τρόπους να προστατευθούμε.