Σε καμία άλλη διάσταση και τύπο ελαστικού δεν είναι πιο δύσκολη η επιλογή. Εμείς μπορούμε να πούμε ποια θερινά είναι πραγματικά καλά.
Xτυπήστε σε όποια μηχανή αναζήτησης στο ίντερνετ θέλετε, το στοιχείο «θερινά ελαστικά» και δίπλα τη διάσταση «195/65 R 15». Tα αποτελέσματα ίσως είναι τόσα πολλά σε σημείο που θα ξεχειλίσουν από την οθόνη και θα βγουν να σας πλακώσουν. Ποιος παραξενεύεται πραγματικά όμως με κάτι τέτοιο; Αυτή η διάσταση, ένα ελαστικό με πέλμα πλάτους 19,5 πόντων, με διάμετρο 15 ιντσών και ένα προφίλ ύψους 12,7 εκατοστών (το 65% του πέλματος δηλαδή), είναι εδώ και πάνω από μια δεκαετία ένα από τα πιο δημοφιλή στην αγορά. Μέχρι και κάποια μικρομεσαία μοντέλα, στη βασική τους έκδοση βγαίνουν στην αγορά εφοδιασμένα με αυτό το ελαστικό. To ζήτημα είναι ότι τα χοντρά λεφτά δε βγαίνουν πια με αυτά τα συνηθισμένα και καθημερινά ελαστικά. Κι αυτό θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το μέλλον αυτών των προϊόντων.
«Δεν ρίχνουμε πια τα ίδια λεφτά με παλαιότερα στην περαιτέρω εξέλιξη αυτών των μεγεθών» είναι η συνήθης απάντηση από τους κορυφαίους – σε θέματα τεχνολογίας- κατασκευαστές.
Ελλοχεύει εδώ ο κίνδυνος λοιπόν να οδηγηθούμε σε μια σχεδόν ενιαία, τυποποιημένη, προσιτή μορφή γόμας, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών του ελαστικού και φυσικά σε απώλειες σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της οδήγησης.
Ωστόσο, εμείς δεν πρέπει να τα αφήσουμε τα πράγματα να φτάσουν σε τέτοιο σημείο και με τον απόλυτο έλεγχο ασφάλειας φροντίζουμε να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι. Πρώτη προτεραιότητα είναι φυσικά η εξασφάλιση η δική μας και μετά ο έλεγχος των οικονομικών πλευρών του θέματος.
Από τους πιο προσιτούς κατασκευαστές έως τους πιο premium, σε εμάς όλοι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες. ΓιΆαυτό και αγοράζουμε στα κρυφά τα υποψήφια ελαστικά από τον έμπορο αλλά και από εταιρείες που κινούνται στο ίντερνετ, ένας τρόπος που αποκτά όλο και περισσότερους φίλους. Από το κατάστημα το λάστιχο πάει κατευθείαν στην πίστα των δοκιμών όπου οι 50 και πλέον μονομάχοι θα πρέπει να δείξουν τα αποθέματα ασφάλειας που παρέχουν, στο πλαίσιο μιας δοκιμής φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο.
Μέσω μιας λεπτομερούς διαδικασίας μετράμε την απόσταση ακινητοποίησης από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα στις στεγνές συνθήκες και από 80 χλμ./ώρα στις βρεγμνένες. Είναι τρελές οι διαφορές που φέρνει στο φως ακόμα και αυτό το πρώτο τεστ ασφάλειας. Οκτώ μέτρα δρόμου χωρίζουν τον καλύτερο από τον χειρότερο, κι αυτά στο στεγνό δρόμο. Στο βρεγμένο, το κενό της ασφάλειας μεγαλώνει και φτάνει σχεδόν τα 18 μέτρα. Φτάνοντας στην αρχή ενός μποτιλιαρίσματος δηλαδή, ο οδηγός ενός οχήματος με ελαστικά Fortuna G745 θα είχε ακόμη στο κοντέρ 50 χλμ./ώρα. ενώ με ένα σούπερ στα φρένα ελαστικό, π.χ. από τη Bridgestone, θα είχε σταματήσει αρκετή ώρα νωρίτερα. ΓιΆαυτό και βάζουμε στην άκρη αυτά τα ελαστικά και κρατάμε για το μεγάλο τεστ μόνο τους 20 καλύτερους εκπροσώπους από την πρώτη δοκιμή η οποία λειτουργεί σαν προκριματικός αγώνας.
Κατόπιν φτάνουμε στο ζήτημα της τιμής. Κι όπως θα περίμενε κανείς, το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας έχει κι αυτό την τιμή του. ΠαρΆόλα αυτά όμως, το φετινό τεστ και ο νικητής του, δείχνουν ότι μπορείς να έχεις κορυφαίο επίπεδο και με μια λογική τιμή. Το όνομά του θα το βρείτε στις επόμενες σελίδες.
Μια παύση στην εξέλιξη των ελαστικών σημαίνει οπισθοχώρηση και σε θέματα ασφάλειας.
Τρέλα! Σχεδόν 18 μέτρα χωρίζουν το καλύτερο από το χειρότερο ελαστικό κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο.