Με υπουργική απόφαση –που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ- μπορούν νόμιμα πλέον να κυκλοφορούν οχήματα, τα οποία έχουν δεχθεί μετατροπή χρήσης φυσικού αερίου (CNG).
Ύστερα από την επιτυχή πορεία στην ελληνική αγορά των συστημάτων LPG, άνοιξε και επίσημα ο δρόμος για την τοποθέτηση στα αυτοκίνητα και συστημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), το οποίο αποτελεί το πιο οικονομικό καύσιμο παγκοσμίως.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, νομιμοποιείται η μετατροπή κυκλοφορούντων οχημάτων σε αεριοκίνητα, καθώς μέχρι στιγμής κυκλοφορούσαν αεριοκίνητα οχήματα, τα οποία έφεραν –αποκλειστικά- εργοστασιακό σύστημα CNG.
Πλέον λοιπόν, τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG ενώ όπως επισημαίνεται στην απόφαση- οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση και το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια, ενώ τέλος θεσμοθετείται ότι –όπως και με το LPG- η μετατροπή των οχημάτων θα εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντίστοιχη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι με αυτή την απόφαση για το CNG, αφενός θα υπάρξει άνοιγμα στην αγορά ώστε να μειωθεί το κόστος μετατροπής, όπως αντίστοιχα συνέβη και με το LPG –αφού τώρα η τοποθέτηση ενός kit CNG υπολογίζεται πάνω από τα 1.500 ευρώ- αφετέρου η ΔΕΠΑ θα επισπεύσει τους ρυθμούς ανάπτυξης των πρατηρίων FISIKON σε όλη την Ελλάδα, προκειμένου να καλύψει την αναμενόμενη ζήτηση.