Το φυσικό αέριο (CNG) έχει μετατραπεί το τελευταίο διάστημα, στη σωστή απάντηση για κάθε ερώτηση σχετικά με την αυτοκίνηση και στην Ελλάδα, προσφέροντας καίριες λύσεις σε σημαντικά ζητήματα. Είναι το πιο οικονομικό καύσιμο στην αγορά, είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον, είναι αυτό που μπορεί να μειώσει την ηχορύπανση στις πόλεις και αυτό που προτιμούν οι επαγγελματίες οδηγοί, ενώ δίνει τη λύση και στην ανάγκη μείωσης των εξόδων σε όλους τους δήμους της χώρας. Πιο αναλυτικά, το φυσικό αέριο:
• Μειώνει τα καθημερινά σας έξοδα Όπως αποδεικνύεται και στην πράξη, τα οχήματα που χρησιμοποιούν το CNG επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους, να «απολαμβάνουν» εξοικονόμηση έως και 50% σε σχέση με την βενζίνη και έως 30% σε σχέση με το diesel. Με βάση τις μετρήσεις στις ΗΠΑ μάλιστα, ένα όχημα που διανύει 8 έως 10 μίλια με ένα μόνο γέμισμα, μπορεί να εξοικονομήσει από 4.000 έως 5.000 δολάρια ανά έτος, από το κόστος των καυσίμων και της συντήρησης. Αντίστοιχη είναι και η εξοικονόμηση στα επαγγελματικά οχήματα, καθώς στα ελαφρά τύπου ανέρχεται σε 20,90%, στα μεσαία σε 20,88% και στα βαρέα σε 15,20%. Όσον αφορά δε τα δημοτικά οχήματα, σύμφωνα με έρευνα του ΣΒΑΠ, η μετατροπή των οχημάτων των ΟΤΑ, από ντίζελ στη χρήση CNG, θα έχει ως αποτέλεσμα, οικονομία καυσίμου της τάξης του 20%, μείωση των καυσαερίων ακόμη και σε ποσοστό 80%, αλλά και περιορισμό των θορύβων κατά 40%.
• Είναι φιλικό στο περιβάλλον & την υγεία σας Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αερίου IGU, η χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel, ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες ακόμη και κατά 25% εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Ως εκ τούτου, οι επιστήμονες προσυπογράφουν ότι η καθιέρωση του φυσικού αερίου ως κύριο καύσιμο στην αυτοκίνηση, θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την καθημερινή υγεία όλων μας.
• Μειώνει την ηχορύπανση στα αστικά κέντρα Με βάση τις διεθνείς εξελίξεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πέραν του περιορισμού των εκπομπών ρύπων που τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. (και όχι μόνο) επιβάλλουν στις διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, σύντομα αναμένεται να τεθεί και το ζήτημα της ηχορύπανσης. Με δεδομένο λοιπόν ότι οι κινητήρες CNG συμβάλλουν και στη μείωση της ηχορύπανσης, κινούμενοι πιο αθόρυβα τόσο από τους βενζινοκίνητους, όσο και από τους κοινούς κινητήρες ντίζελ. Είναι χαρακτηριστικό πως ένας βενζινοκινητήρας παράγει περίπου 77 db θορύβου κατά τη λειτουργία του, με τα επίπεδα θορύβου ενός πετρελαιοκινητήρα να κυμαίνονται από τα 85 έως 97 db, ενώ την ίδια στιγμή, για παράδειγμα, η Mercedes-Benz έχει καταφέρει να μειώσει τον θόρυβο λειτουργίας του OM 906 LAG (φυσικού αερίου) στο Econic, στα 72 db, με το νέο κινητήρα της να μην υπερβαίνουν τα 65db.
Tips για τη μετατροπή οχημάτων
Η μετατροπή του κάθε αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο είναι εφικτή και εύκολη, αρκεί να επισκεφθείτε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο. Είναι χρήσιμο να ξέρετε ότι σήμερα στην αγορά θα βρείτε και τα πιο εξελιγμένα συστήματα υγραεριοκίνησης «5ης γενιάς», τα οποία είναι συμβατά και με κινητήρες άμεσου ψεκασμού.
Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι μετά την εγκατάσταση, είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ, προκειμένου να λάβετε το σχετικό έγγραφο καλής λειτουργίας του συστήματος υγραεριοκίνησης, ενώ προσκομίζοντας την υπεύθυνη δήλωση του μετατροπέα, τα στοιχεία του διασταυρώνονται με το Υπουργείο, προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι εγκεκριμένος ή όχι.
Με τη βεβαίωση που θα λάβετε από το ΚΤΕΟ, θα πρέπει κατόπιν, να μεταβείτε στο Υπουργείο Μεταφορών, για να αλλάξετε την άδεια κυκλοφορίας.
Το μόνο που αυξάνει η χρήση του φυσικού αερίου, είναι τα κέρδη των επαγγελματιών οδηγών που το χρησιμοποιούν.
CNG μοντέλα για Ι.Χ. και επαγγελματικά
Με πάνω από 20 εκατ. οχήματα φυσικού αερίου να κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους σε όλο τον κόσμο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο σύνολό τους συνεχίζουν να επενδύουν στο CNG, λανσάροντας διαρκώς και νέα μοντέλα αυτοκινήτων με φυσικό αέριο.
• Στα Ι.Χ. χαρακτηριστικές εκδόσεις είναι το eco up! της Volkswagen-Kosmocar AE που κληρονομεί την 20ετή εμπειρία της Volkswagen στην τεχνολογία κινητήρων φυσικού αερίου, καταναλώνοντας 2,9 kg CNG ανά 100 km, το Fiat Panda Natural Power από την Fiat Group Automobiles Hellas, με κατανάλωση μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ, καθώς και το SKODA-Octavia G-TEC της Βιαμάρ Α.Ε., το οποίο με αποκλειστική χρήση CNG «δίνει» αυτονομία που φτάνει τα 410 km με ένα και μόνο ανεφοδιασμό (με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 3,5 kg/100 km).
• Στα επαγγελματικά οχήματα αντίστοιχα, υπάρχει μία μεγάλη γκάμα οχημάτων με φυσικό αέριο, από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της αγοράς, όπως η Mercedes-Benz (Sprinter σε εκδόσεις Natutal Gas Technology και στην Ελλάδα), η Fiat Professional (Doblo Cargo με τον κινητήρα T-Jet σε έκδοση Natural Power), η VolksWagen (Caddy Van σε έκδοση EcoFuel), η Piaggio (Porter σε εκδόσεις GreenPower) και η Opel (το Zafira Tourer 1.6 CNG ecoFLEX ανεδείχθη και για το 2016, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον van).