120 χρόνια μπουζί Bosch 100 χρόνια προθερμαντήρες Bosch
Η εφεύρεση των μπουζί και των προθερμαντήρων έθεσε τις βάσεις για να γίνει η Bosch ένας επιτυχημένος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η έναρξη της ιδέας: Μια επανάσταση για τα αυτοκίνητα
Το 1897, η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Οι πρώτοι βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούσαν ανάφλεξη με θερμό σωλήνα, η οποία ήταν επικίνδυνη αιτία πυρκαγιών και η ανάφλεξη της μπαταρίας δεν κρατούσε περισσότερο από μερικά χιλιόμετρα. Το 1902, η πρώτη υψηλής τάση ανάφλεξη με μανιατό - επίσης γνωστή ως ανάφλεξη τόξου - άνοιξε το δρόμο για την επιτυχία της Bosch. Ωστόσο, τα μπουζί της εποχής δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στην υψηλή τάση του νέου μανιατό, έτσι ο υπεύθυνος ανάπτυξης της Bosch, Gottlob Honold, ανέπτυξε ένα νέο μπουζί για να καλύψει τις απαιτήσεις της υψηλότερης τάσης. Αυτό το νέο μανιατό υψηλής τάσης και τα νέα ισχυρά μπουζί σε συνδυασμό με καλώδια υψηλής τάσης θα μπορούσαν να εγκατασταθούν σε όλα τα κοινά μηχανοκίνητα οχήματα της εποχής.
Αυτός ο νέος συνδυασμός προϊόντων έθεσε τη βάση για την αυξανόμενη παραγωγή για μηχανοκίνητα οχήματα και την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας τις επόμενες δεκαετίες.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 120 ετών, η Bosch έχει αναπτύξει έκτοτε περισσότερους από 20.000 διαφορετικούς τύπους μπουζί και παρήγαγε περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια. Οι μηχανικοί της Bosch εξελίσσουν και αναπτύσσουν περαιτέρω τα μπουζί σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές οχημάτων.
Βέλτσιστη προθέρμανση κινητήρα: Προθερμαντήρας με πηνίο θέρμανσης
Αρχικά, οι κινητήρες πετρελαίου χρησιμοποιούνταν μόνο ως σταθεροί κινητήρες. Ο Robert Bosch αναγνώρισε σύντομα ότι η υψηλή απόδοση αυτών των κινητήρων ήταν μια ελκυστική λύση για μηχανοκίνητα οχήματα. Ωστόσο, δεδομένου ότι ήταν δύσκολο να εκκινήσουν όταν ήταν κρύοι, οι οδηγοί έπρεπε να αυτοσχεδιάσουν: Ζέσταιναν τους κινητήρες χρησιμοποιώντας τους λεγόμενους θερμούς λαμπτήρες, φακούς συγκόλλησης ή ακόμη και ανοιχτές εστίες. Όταν κυκλοφόρησε ο πρώτος προθερμαντήρας της Bosch για κινητήρες λαδιού το 1922, ήταν η πρώτη συσκευή που προθέρμανε απευθείας τον θάλαμο καύσης. Ο ηλεκτρικά ελεγχόμενος προθερμαντήρας ήταν μια μονοπολική συσκευή εξοπλισμένη με μονωτή λάμψης και ένα ανοιχτό συρμάτινο πηνίο με δύο περιελίξεις. Από τότε, οι προθερμαντήρες της Bosch γίνονται όλο και πιο ισχυροί. Μέχρι στιγμής, είναι διαθέσιμοι για σχεδόν οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο όχημα. Με τη χρήση σύγχρονων κεραμικών προθερμαντήρων DuraSpeed, η ψυχρή εκκίνηση των κινητήρων πετρελαίου διαρκεί λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα – δηλαδή σχεδόν σαν να ξεκινάτε έναν βενζινοκινητήρα.