Απλά ένα μπουζί ή μπουζί προηγμένης τεχνολογίας Βοsch;
Η Bosch ξεχωρίζει και στην παραγωγή µπουζί, τα οποία µε τεχνολογία αιχµής προσφέρουν υψηλή απόδοση & µεγάλη διάρκεια ζωής. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία 10 χρόνια, η Bosch έχει προµηθεύσει µισό δισεκατοµµύριο µπουζί σε κατασκευαστές πρώτου εξοπλισµού.
120 χρόνια τεχνογνωσίας Βοsch & νέo προηγµένης τεχνολογίας, µπουζί EVO!
-µεγαλύτερη διάρκεια ζωής,
-µηχανική στιβαρότητα
-βελτιωµένη αντιδιαβρωτική προστασία
Ας δούµε κάποια βασικά στοιχεία για τα Μπουζί αυτοκινήτου αλλά και τον ρόλο της Bosch και των υψηλής ποιότητας προϊόντων της, στην απρόσκοπτη καλή λειτουργία του σύγχρονου και απαιτητικού κινητήρα (αυτοκινήτου).
Basic Tech Talk – Λειτουργία συστήµατος ανάφλεξης
Η λειτουργία του συστήµατος ανάφλεξης ξεκινά από µία πηγή ρεύµατος χαµηλής τάσης, γνωστή σε όλους µας (µπαταρία ή δυναµό). Next step η αύξηση της τάσης του ρεύµατος (όπου αναλαµβάνει δράση ο πολλαπλασιαστής). Ο πολλαπλασιαστής αποτελείται, κυρίως, από 2 πηνία που είναι τυλιγµένα γύρω από έναν µεταλλικό πυρήνα. Το πρωτεύον (που αποτελείται από χοντρό σύρµα τυλιγµένο σε λίγες σπείρες) και το δευτερεύον (µε πολύ λεπτό χάλκινο σύρµα & περισσότερες σπείρες). Αφού «φορτιστεί» το πρώτο πηνίο µε το ρεύµα των 12 volt, παράγει µαγνητικό πεδίο. Κατά την απότοµη διακοπή του ρεύµατος στο πρωτεύον, διαδικασία που γίνεται µε τις «πλατίνες», δηµιουργείται τάση χιλιάδων Volt στο δευτερεύον πηνίο λόγω αυτεπαγωγής. Έτσι, η τάση έχει αυξηθεί στα επιθυµητά επίπεδα και προχωράµε στο τελευταίο στάδιο πριν το ρεύµα φτάσει στο µπουζί. Το εξάρτηµα που θα αναλάβει αυτή την εργασία ονοµάζεται διανοµέας. Αποτελείται από έναν άξονα που περιστρέφεται µε τη µισή ταχύτητα σε σχέση µε τον στροφαλοφόρο άξονα και φέρει κάποιες επαφές, οι οποίες την κατάλληλη στιγµή περνούν το ρεύµα υψηλής τάσης στο κατάλληλο µπουζί. Ασφαλώς οι επαφές του είναι ίσες µε τον αριθµό των κυλίνδρων του κινητήρα.
Τέλος, τα µπουζί έχουν πλέον την απαραίτητη τάση για να δηµιουργήσουν σπινθήρα και η φάση της καύσης του µείγµατος µπορεί να ξεκινήσει!
Μπουζί - Είδη και κάθε πότε τα αλλάζεις
Το πόσο τακτικά χρειάζεται αλλαγή το µπουζί εξαρτάται και από τα χιλιόµετρα που διανύουµε αλλά και από το είδος του µπουζί που χρησιµοποιούµε. Για παράδειγµα, το µπουζί νικελίου πρέπει να αντικατασταθεί µετά από 30.000 µε 45.000 χιλιόµετρα, το µπουζί πλατίνας µετά από 70.000 χιλιόµετρα, το µπουζί διπλής πλατίνας µετά από 80.000 χιλιόµετρα, ενώ το µπουζί ιριδίου µετά από 60 ως 120.000 χιλιόµετρα, ανάλογα µε την κατασκευή του ηλεκτροδίου του. Ασφαλώς, τα χιλιόµετρα αυτά είναι ενδεικτικά, καθώς το µπουζί χρειάζεται άµεση αντικατάσταση εάν έχει φθαρεί αισθητά.