Ίσως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτόματα έγιναν πιο αποτελεσματικά. Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Δες γιατί!
Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου,.
Η νέα γενιά είναι εδώ
Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κιβώτια ταχυτήτων (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακόμα πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά αυτόματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στην περίπτωση των CVT) και πολλοί κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα, τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατανάλωση.
Η τάση είναι προς τα αυτόματα
Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώνα» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυτόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι «πάνε» πιο αργά, ειδικά όταν φορτώνεται πολύ ο κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο, τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνητο σε ορισμένα μοντέλα τους.