Οι πολύ χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν το λιπαντικό του κινητήρα σου, απειλώντας τα εξαρτήματά του. Δες τι συμβαίνει σε κάθε μία από τις 2 περιπτώσεις.
-Όταν παγώσει δεν λυπαίνει σωστά
-Στη ζέση καίγεται
-Τα επώνυμα λιπαντικά δεν θα σε προδώσουν ποτέ
Οι εναλλαγές θερμοκρασίας μπορούν να επηρεάσουν τη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το λάδι του αυτοκινήτου σου. Όλα τα λάδια έχουν κάποια ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αν αυτά τα όρια ξεπεραστούν, τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί κάποια βλάβη στον κινητήρα του αυτοκινήτου σου. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι συμβαίνει σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, είτε υψηλές.
Πώς τα επηρεάζει η χαμηλή θερμοκρασία
Όταν η θερμοκρασία του λαδιού είναι πολύ χαμηλή, το ιξώδες του υγρού αυξάνεται. Επιπλέον όταν το λιπαντικό παγώσει, λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας, δεν θα ρέει μέσω αντλιών. Αυτό θα έχει ως επακόλουθο να προκληθεί μηχανική τριβή και να αυξηθεί η πίεση και η φθορά στα μέρη και στα φίλτρα της αντλίας. Φυσικά, αυτό μπορεί να συμβεί σε αρκτικές συνθήκες ή σε μέρη με πολύ μεγάλο υψόμετρο.
Πως τα επηρεάζει η υψηλή θερμοκρασία
Δεν χρειάζεται να κάνει καύσωνα για να καταλάβεις ότι τα λιπαντικά λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως αυτές δημιουργούνται στο εσωτερικού ενός κινητήρα. θερμότητα μεταφέρεται όποτε το λιπαντικό συναντά τις μεταλλικές επιφάνειες ενός μηχανήματος. Τα περισσότερα λιπαντικά περιέχουν πρόσθετα όπως αναστολείς σκουριάς, αντιοξειδωτικά κ.α., όταν λοιπόν παράγεται πολύ μεγάλη θερμότητα προκαλείται οξείδωση και «εξάντληση» αυτών των πρόσθετων.
Επιπλέον, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν επίσης να προκαλέσουν μη αναστρέψιμες αλλαγές στο ιξώδες ενός λιπαντικού. Συγκεκριμένα, τα μόρια του λιπαντικού γίνονται «υπερκινητικά», καθώς απελευθερώνεται αέριο και εξατμίζονται τα ελαφρύτερα μέρη του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταστραφούν μόνιμα τα λειτουργικά του στοιχεία. Με απλά λόγια με την υψηλή θερμοκρασία εξατμίζονται τα πτητικά συστατικά του και αναφλέγονται, το λάδι καίγεται, το πάχος της λιπαντικής μεμβράνης μειώνεται και οι μεταλλικές επιφάνειες φθείρονται.
Η σωστή επιλογή
Ωστόσο υπάρχει λύση. Στην αγορά υπάρχουν λιπαντικά που είναι φτιαγμένα για να αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Αυτά έχουν πρόσθετα πολυμερή που ονομάζονται βελτιωτικά ιξώδους. Αυτά τα πολυμερή είναι κατασκευασμένα από μακρές μοριακές αλυσίδες που αυξάνουν τον δείκτη ιξώδους του λιπαντικού.
Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό, εφόσον δεν έχετε τις απαραίτητες γνώσεις, να εμπιστευθείτε το αυτοκίνητό σας σε κάποιον επαγγελματία εγνωσμένης αξίας και να επιλέγετε επώνυμα λιπαντικά. Τα πειράματα και η επιλογή «Noname» λιπαντικών, θα φέρει αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεται, με συνέπειες που μπορεί να είναι από αύξηση της κατανάλωσης μέχρι και σοβαρή ζημιά στον κινητήρα. Περιττό να αναφέρουμε πως το δεύτερο σενάριο σημαίνει και έξοδα εκατοντάδων ευρώ.