Το ψυκτικό μέσο και το κύκλωμα ψύξης απαιτούνται για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό του οχήματος. Ένα μείγμα ψυχρού και ζεστού αέρα καθιστά δυνατή τη δημιουργία των επιθυμητών κλιματικών συνθηκών ─ ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες. Αυτό καθιστά το σύστημα κλιματισμού βασικό παράγοντα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης στην οδήγηση.
Τα μεμονωμένα εξαρτήματα του ψυκτικού κυκλώματος συνδέονται με σωλήνες ή/και σωλήνες αλουμινίου και σχηματίζουν έτσι ένα κλειστό σύστημα. Το ψυκτικό μέσο και το ψυκτικό λάδι κυκλοφορούν στο σύστημα, κινούμενοι από τον συμπιεστή.
Πώς λειτουργεί το σύστημα κλιματισμού με βαλβίδα εκτόνωσης; Το κύκλωμα έχει δύο πλευρές:Το κύκλωμα έχει δύο πλευρές:
Το τμήμα μεταξύ του συμπιεστή και της βαλβίδας εκτόνωσης είναι η πλευρά υψηλής πίεσης (κίτρινο / κόκκινο στην φωτογραφία μας).
Το τμήμα μεταξύ της βαλβίδας εκτόνωσης και του συμπιεστή είναι η πλευρά χαμηλής πίεσης (μπλε στην φωτογραφία μας).
Το αέριο ψυκτικό μέσο συμπιέζεται από τον συμπιεστή (αυξάνοντας έτσι σημαντικά τη θερμοκρασία του) και πιέζεται υπό υψηλή πίεση μέσω του συμπυκνωτή. Αυτό απομακρύνει τη θερμότητα από το ψυκτικό μέσο, συμπυκνώνει και αλλάζει την κατάσταση από το αέριο στο υγρό.
Ο ξηραντήρας φίλτρων, η επόμενη μονάδα, αφαιρεί ρύπους και αέρα από το υγρό ψυκτικό καθώς και την υγρασία. Αυτό εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα του συστήματος και προστατεύει τα εξαρτήματα από τις ζημιές που προκαλούνται από τους ρύπους.