Άναψε το λαμπάκι τις βενζίνης; Έχεις ακόμα χιλιόμετρα να διανύσεις ή μήπως όχι; Το να «μείνεις» είναι ενοχλητικό, αλλά επίσης μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα το αυτοκίνητό σου. Δες πως!
H απουσία βενζίνης στο κινητήρα του αυτοκινήτου σου, μπορεί να τον βλάψει ανεπανόρθωτα.
-φρένο και τιμόνι θα σκληραίνουν -αν το αυτοκίνητο παραλύσει εν κινήσει (καταλαβαίνεις) -η αντλία καυσίμου θα υπερθερμανθεί (θα ...τρέχεις) -οι επικαθίσεις του καυσίμου θα βουλώσουν τα μπεκ
Εσύ του τσοντάρεις καύσιμο πριν ανάψει το λαμπάκι ή αφού φτάσει στο όριο το ντεπόζιτο;
Τα σημερινά οχήματα έχουν συγκεκριμένα εξαρτήματα και συστήματα που βοηθούν στην ώθηση του καυσίμου στον κινητήρα. Όταν δεν έχει απομείνει καύσιμο, αυτά τα εξαρτήματα μπορούν να χαλάσουν αρκετά γρήγορα.
Αναλυτικότερα, όταν μείνεις από βενζίνη:
- Η αντλία καυσίμου μπορεί να πάθει ζημιά
Όπως προδίδει και το όνομά της, η αντλία καυσίμου είναι αυτή που διοχετεύει βενζίνη στον κινητήρα, έτσι ώστε το αυτοκίνητό να κινείται όταν πατάς το γκάζι. Αυτή λοιπόν, βασίζεται στην βενζίνη για να παραμένει σε χαμηλές θερμοκρασίες και καλά λιπασμένη, αντιθέτως μπορεί να καταπονηθεί και να υπερθερμανθεί όταν το ρεζερβουάρ είναι άδειο.
Για να βεβαιωθείς ότι η αντλία καυσίμου σου θα κρατήσει για πολύ καιρό προσπάθησε να μην αφήνεις ποτέ το ρεζερβουάρ να είναι κάτω από το ¼.
- Θα φράξουν τα μπεκ
Οι αναθυμιάσεις και οι ακαθαρσίες της βενζίνης μπορούν να δημιουργήσουν ίζημα που συγκεντρώνεται στο κάτω μέρος του ρεζερβουάε. Το φίλτρο καυσίμου είναι υπεύθυνο για το φιλτράρισμα όλων αυτών των κακών ουσιών, έτσι ώστε να μην εισχωρήσει στον κινητήρα, αλλά όταν η στάθμη της βενζίνης πέσει πολύ, αυτές οι ακαθαρσίες μπορεί να ωθηθούν μέσα από τις γραμμές καυσίμου και να φράξουν τα μπεκ ψεκασμού.
- Το όχημά σου θα παραλύσει
Όταν ξεμείνεις εντελώς από βενζίνη, το αυτοκίνητό σου κλείνει σαν να έβγαλες το κλειδί από την μίζα ενώ οδηγείς. Αυτό το κλείσιμο ενέχει σοβαρό κίνδυνο για πολλούς λόγους. Όχι μόνο μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή, αλλά μια τόσο ξαφνική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει πανικό και επικίνδυνη οδήγηση. Και ας το παραδεχτούμε, πιθανότατα δεν έχεις ένα ασφαλές σχέδιο για να βγεις από το δρόμο σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου πεθάνει ξαφνικά.
- Το φρένο και το τιμόνι θα είναι πιο σκληρά
Τα φρένα σου δεν θα σταματήσουν απαραίτητα να λειτουργούν, αλλά το πεντάλ του φρένου θα είναι πιο βαρύ και πιο δύσκολο να το πατήσεις. Τα φρένα υποστηρίζονται από την ισχύ και χρησιμοποιούν υδραυλικά συστήματα για να μεταφέρουν την ισχύ από το πεντάλ του φρένου στα τακάκια των φρένων. Αλλά όταν σβήνει ο κινητήρας, σβήνει και αυτή η λειτουργία. Χωρίς λίγη υδραυλική βοήθεια, θα χρειαστεί πολύ περισσότερη δύναμη στα πόδια για να σταματήσεις το αυτοκίνητό σου.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο τιμόνι σου. Θα εξακολουθεί να λειτουργεί εάν ο κινητήρας πεθάνει, αλλά το υδραυλικό τιμόνι δεν θα λειτουργήσει, επομένως πιθανότατα θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε δύο χέρια και δύναμη για να στρέψεις τους τροχούς.