ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Opel Astra Coupe 2,0 Turbo - Seat Leon 1,8 T - Skoda Octavia RS - Toyota Corolla TS
Want some action?
Με παραπλήσιο κόστος αγοράς, τέσσερις προτάσεις για αμετανόητους. Χωρίς υπερβολικές οικονομικές προϋποθέσεις, τα 4 αυτοκίνητα διακρίνονται για την υψηλή προσφερόμενη ποιότητα, τον πλήρη εξοπλισμό, τις καλές επιδόσεις τους και τα ανάλογα οδικά τους χαρακτηριστικά. Για όλα όσα δηλαδή μπορεί να ενδιαφερθεί κάποιος που εκτός από μετακίνηση ζητά από το αυτοκίνητό του και κάτι παραπάνω...
Δύο 5θυρα "οικογενειακά", ένα coupe και ένα τρίθυρο χάτσμπακ συναντώνται με κοινό παρονομαστή τις σπορτίφ αναζητήσεις του χαρακτήρα τους αλλά και το παραπλήσιο κόστος αγοράς. Τρεις κινητήρες turbo και ένας ατμοσφαιρικός αντίστοιχα διασταυρώνουν τα "ξίφη" τους επιδεικνύοντας τις αρετές αλλά και τα αδύνατα σημεία τους. Αναμφισβήτητα τα θέλγητρα και των τεσσάρων μοντέλων είναι πολλά και σημαντικά, κάνοντας την τελική επιλογή αποτέλεσμα προσωπικής εκτίμησης του καθ' ενός από τους εν δυνάμει αγοραστές αυτής της φορολογικής κλίμακας (12 φορ. ίπποι τα 1.800άρια και 14 το δίλιτρο Opel Astra Coupe) αυτοκινήτων.
Ενα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό είναι η "ταπεινή" καταγωγή και των τεσσάρων. Η, αλλιώς, πρόκειται για κορυφαίες εκδόσεις κυβισμού, απόδοσης και εξοπλισμού τεσσάρων μοντέλων (πρέπει να σημειωθεί πως το Seat Leon διατίθεται και σε πιο ακριβές εκδόσεις με τετρακίνηση και μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα) που έχουν εμπορικά καταξιωθεί ή οδεύουν προς αυτήν την κατεύθυνση σε εκδόσεις με μικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες. Ετσι, έχοντας ως βάση αμαξώματα που κυκλοφορούν μαζικά (εκτός του Astra Coupe) σε διάφορες εκδόσεις κυβισμού, οι κατασκευαστές καταφεύγουν σε διάφορα "τεχνάσματα" εμφανισιακής διαφοροποίησης των κορυφαίων αυτών εκδόσεων. Ζάντες ελαφρού κράματος συναντάμε σε όλες τις περιπτώσεις, όπως και αεροδυναμικά βοηθήματα (αεροτομές, εμπρόσθια σπόιλερ κ.λπ.), με αυτά του Skoda Octavia RS να ξεπερνούν τα όρια της διακριτικότητας -τουλάχιστον έτσι όπως αυτά ορίζονται από τις επιλογές των τριών άλλων μοντέλων- όντας όμως καλαίσθητα και "ταιριαστά" (ακόμα και οι πράσινες δαγκάνες των δισκόφρενων) ως προς το χαρακτήρα του μοντέλου.
Το στοιχείο που προσφέρουν και τα τέσσερα αυτοκίνητα σε μεγάλες ποσότητες είναι η οδηγική απόλαυση που πηγάζει από τους ισχυρούς κινητήρες, τα στιβαρά πλαίσια και τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις. Ο οδηγός-γνώστης θα "εξαργυρώσει" την επιλογή του, όποια και αν είναι από τις τέσσερις, όντας σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια σε δρόμους με στροφές και ευθείες. Η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας είναι αναμφισβήτητη και για τα τέσσερα μοντέλα, δίνοντας άλλο ένα "άλλοθι" για να δικαιολογηθεί η όποια επιλογή.
Δίλιτρος με turbo
Ροπή και δύναμη από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, με ελάχιστη υστέρηση στην απόκριση, ο κινητήρας του Astra Coupe Turbo διακρίνεται για τη γραμμικότητά του και το χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Ο "μαγικός" 1.800άρης
Ενα από τα καλύτερα μηχανικά σύνολα του Ομίλου VW. Για την περίσταση η απόδοσή του είναι 179 ίπποι που αποδεικνύονται υπεραρκετοί. Συνδυάζονται δε με την κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου.
Με το σήμα της Skoda
Ο κινητήρας αποδίδει 180 ίππους αλλά το αμάξωμα είναι βαρύ. Ομως το 5τάχυτο κιβώτιο του Octavia RS έχει πολύ καλή κλιμάκωση και έτσι οι επιδόσεις είναι άμεσα ανταγωνιστικές προς αυτές των άλλων.
Διπρόσωπο μοτέρ
Το σύνολο των 1,8 λίτρων διαθέτει μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων. Επιδεικνύει εκπληκτική ελαστικότητα και απόκριση. Συνδυάζεται άριστα τις 6 όχι και τόσο πυκνά διατεταγμένες σχέσεις.
* Ευχαριστούμε τον κ. Γ. Καμιτσάκη για την παραχώρηση της πίστας καρτ στις Αφίδνες, όπου έγινε η φωτογράφηση της συγκριτικής δοκιμής.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Opel Astra Coupe 2,0 Turbo - Seat Leon 1,8
T -
Skoda Octavia RS - Toyota Corolla TS