ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/2/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/2/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Nissan Primera 1,8 SW

 

Aκρως οικογενειακόν
 

H τρίτη έκδοση, από πλευράς αμαξώματος, του Nissan Primera που διατίθεται στην ελληνική αγορά είναι η στέισον βάγκον και όπως είναι λογικό έχει τον πιο έντονo οικογενειακό χαρακτήρα.

Η πιο οικογενειακή εκδοχή του νέου Nissan Primera είναι η στέισον βάγκον. Από πλευράς σχεδίασης η δυσκολία που είχαν να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές της εταιρείας ήταν φυσικά η προσθήκη του επιπλέον όγκου στο πίσω μέρος του αμαξώματος χωρίς να "διαταραχτεί" η όμορφη και αρκετά δυναμική εμφάνιση του Primera στο σημείο αυτό. Το αποτέλεσμα δείχνει να δικαιώνει τη Nissan καθώς παρά τη σημαντική αύξηση του συνολικού μήκους (108 mm επιπλέον των 4d και 5d εκδόσεων) το Primera στέισον βάγκον είναι αρκετά ελκυστικό και ξεχωριστό. Μερίδιο της ευθύνης για το γεγονός αυτό φέρουν οι πίσω κολόνες οι οποίες είναι πολύ πιο στενές από ό,τι στο τετράθυρο και το πεντάθυρο Primera καθώς και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος τα οποία έχουν σχεδόν τριγωνικό σχήμα και "διεισδύουν" στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος όντας ορατά σε μεγάλο βαθμό και από την πλευρά αυτή. 
Τόσο το ύψος όσο και το πλάτος της έκδοσης στέισον βάγκον (1.482 και 1.760 mm αντίστοιχα) δεν έχουν μεταβληθεί, κάτι που ισχύει και για το μήκος του μεταξονίου (2.680 mm) και συνεπάγεται ότι η προσφορά χώρων για τους επιβάτες βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τα τετράθυρα και πεντάθυρα Primera. Πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση και μόνο ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις στο θέμα του διαθέσιμου "αέρα" για το κεφάλι του. Ο χώρος αποσκευών είναι το σημείο του Primera το οποίο εκμεταλλεύεται πλήρως την αύξηση του μήκους του αμαξώματος. Η χωρητικότητα ανέρχεται πλέον σε 465 λίτρα (έναντι 450 λίτρων που είναι στις 4d και 5d εκδόσεις), ενώ η μεταφορά αντικειμένων με μεγάλο όγκο ή μήκος είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς με την πλήρη αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται ένας σχεδόν επίπεδος χώρος με συνολικό μήκος 1.950 mm. Μια θήκη που υπάρχει κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών αυξάνει την πρακτικότητα του μοντέλου. 
Για την κίνηση του στέισον βάγκον Primera είναι υπεύθυνο το γνωστό από τις υπόλοιπες εκδόσεις μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων και 112 πραγματικών ίππων, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές. Στο δρόμο, το αυξημένο μήκος του αμαξώματος γίνεται μεν αισθητό αλλά δεν προβληματίζει τον οδηγό. Η ρύθμιση των αναρτήσεων έχει γίνει με γνώμονα την άνεση και το Primera εμφανίζει σχετικά μεγάλες κλίσεις στις στροφές παραμένοντας όμως ασφαλές και με πολύ προοδευτικές αντιδράσεις. Η σταθερότητα στην ευθεία, η αίσθηση του τιμονιού και των φρένων αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις. H τιμή για την μία έκδοση που υπάρχει με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων είναι 24.270 ευρώ και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ABS, έξι αερόσακους, ηλ.παράθυρα εμπρός και πίσω, κλιματισμό κ.λπ.



Σχεδιαστικά το στέισον βάγκον Primera είναι σύγχρονο και ελκυστικό.


Ο χώρος αποσκευών της στέισον βάγκον έκδοσης του Primera έχει χωρητικότητα 465 λίτρων και διαθέτει μία έξυπνη θήκη κάτω από το πάτωμά του. Το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας καθιστά εύκολη την πρόσβαση στο χώρο αυτό.


Οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις και είναι ικανοποιητικοί σε μέγεθος.