ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/6/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Nissan Almera Challenge 1,8 3d
 

"Πολιτισμένο" GT
 

Το Nissan Almera 1,8 3d Challenge με τις μηχανικές μετατροπές που υπέστη είναι σε θέση να ικανοποιήσει το κοινό που αναζητεί σπορτίφ χαρακτήρα.

Με την ονομασία Challenge χαρακτηρίζονται οι σπορτίφ εκδόσεις του Nissan Almera -όπως και του Micra. Οι μετατροπές που γίνονται από την Sporteam της ελληνικής αντιπροσωπείας αφορούν τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη. Οσο αφορά τον κινητήρα έχει αλλαχτεί ολόκληρο το σύστημα της εξάτμισης, όπως η πολλαπλή εξαγωγής, ο καταλύτης και το τελικό καζανάκι. Με αυτές τις τροποποιήσεις ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,8 λίτρων έφτασε τους 123 δυναμομετρημένους ίππους -έναντι 130 που ανακοινώνει η αντιπροσωπεία. 
Στην πράξη o κινητήρας είναι ιδιαίτερα εύστροφος και ελαστικός παρά τη σχετικά αραιή διάταξη των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα παράγει μία ευχάριστη χροιά, που σε συνδυασμό και με τον μπάσο ήχο που αποδίδει η απόληξη της εξάτμισης θα ενθουσιάσει τον οδηγό και δε θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε ένα ταξίδι. 
Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση όπου τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί με άλλα περισσότερο σκληρά, των εταιρειών Eibach και Monroe αντίστοιχα. Στο δρόμο το Almera Challenge 1,8 παρουσιάζει εμφανώς μικρότερες κλίσεις από την εργοστασιακή έκδοση αλλά και ελαφρά χαμηλότερα επίπεδα άνεσης, χωρίς ωστόσο οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται από έντονους κραδασμούς. Στις στροφές το αμάξωμα του Almera Challenge 1,8 εμφανίζει πολύ καλά περιθώρια πρόσφυσης με ελεγχόμενη υποστροφή στο όριο. Πολύ σταθερό είναι στην ευθεία ακόμα και σε ταχύτητες τελικής. 
Αισθητικά δεν υπάρχουν τροποποιήσεις, καθώς η μεγάλη πίσω αεροτομή και τα μαρσπιέ υπάρχουν στην Sport έκδοση του μοντέλου. Μοναδικά στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στο Almera Challenge 1,8 είναι η αυτοκόλλητη ταινία στο πάνω μέρος του παρ μπρίζ με την ένδειξη "Nissan Sporteam" και η ευμεγέθης στρογγυλή απόληξη της εξάτμισης. Το εσωτερικό διατηρείται και αυτό από την έκδοση 1,8 Sport. Θετικά στοιχεία που συμβαδίζουν με τη σπορτίφ εικόνα του μοντέλου, είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα και οι πλαστικές επενδύσεις μεταλλικού γκρι χρώματος στον πίνακα οργάνων και στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.769
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 123/5.510
Ροπή (Νm/σ.α.λ.) 171/4.420
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,6
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 9,4
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 14,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 205
Βάρος (κιλά) 1.223
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 8,7


Από το 16βάλβιδο κινητήρα των 1,8 λίτρων του Almera Challenge έχει αλλαχτεί όλο το σύστημα της εξάτμισης που περιλαμβάνει την πολλαπλή εξαγωγής, τον καταλύτη και το τελικό καζανάκι. Η απόδοσή του έφτασε τους 123 δυναμομετρημένους ίππους.