ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/8/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/8/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Daihatsu Sirion 1,3 4x4
 

Με πολλές αρετές
   

Το Daihatsu Sirion ανανεώθηκε και επιδεικνύει νέα εμφάνιση τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό. Παράλληλα το μικρό Ιαπωνικό όχημα διατηρεί στο έπακρο τις αρετές του στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και της ενεργητικής ασφάλειας.
Χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση. Όλα αυτά συνδυάζονται με ένα πολύ δυνατό κινητήρα 102 ίππων
 

Η Daihatsu έχει ειδίκευση στην εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων με compact σχήμα και μικρές εξωτερικές διαστάσεις χωρίς να θυσιάζονται οι χώροι για τους επιβάτες. Στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων η Ιαπωνική εταιρεία έχει δύο πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις να επιδείξει: το YRV το οποίο έχει σαφείς πολυμορφικές καταβολές και το Sirion. Το δεύτερο, το οποίο μετρά και περισσότερα χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές, υπέστη αισθητική ανανέωση και πλέον αντικρίζει το μέλλον με νέα... μάτια αλλά και με περισσότερη αισιοδοξία. 
Το εμπρός μέρος λοιπόν του Sirion είναι σημαντικά διαφοροποιημένο και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται φυσικά τα νέα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν έντονα καμπύλο σχήμα με ένα κεντρικά τοποθετημένο στρογγυλό κάτοπτρο και ένα μικρότερου μεγέθους αλλά επίσης στρογγυλό δείκτη πορείας να συναντάται στο κάτω άκρο τους. Ολόκληρο το καπό του κινητήρα είναι νέο όπως και τα φτερά των εμπρός τροχών. Τα τμήματα αυτά ακολουθούν τις γραμμές των νέων φώτων αλλά και της μάσκας η οποία δε θυμίζει σε τίποτα το προγενέστερο μοντέλο, έχει σαφώς μεγαλύτερο μέγεθος και προσδίδει στο Sirion ένα σχεδόν "χαμογελαστό" ύφος. Νέος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με βασικούς πρωταγωνιστές στο σημείο αυτό τον ευμεγέθη και μακρόστενο αεραγωγό καθώς και τους νέους προβολείς ομίχλης. Τα επιχρωμιωμένα τμήματα τόσο στα δύο άκρα του προφυλακτήρα όσο και στη μάσκα αλλά και στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος αποτελούν πολύ ευχάριστα στοιχεία από πλευράς εμφάνισης καθώς ενισχύουν το "δείκτη" κομψότητας. 
Στο πίσω μέρος η εικόνα δεν εμφανίζει διαφορές σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς μοντέλο και συνεπώς η σχετικά συγκρατημένη αισθητική με τις καμπύλες γραμμές των πίσω φτερών και τα φωτιστικά σώματα με κόκκινο και λευκό χρωματισμό στο κάλυμμά τους κυριαρχούν και στο τωρινό Sirion. 
Αντίθετα μεγάλες επεμβάσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό όπου η εμφάνιση του τιμονιού και του πίνακα οργάνων είναι ο μόνος δεσμός με το παρελθόν. Στον τομέα των μηχανικών μερών θα ήταν παράλογο να αντικατασταθεί το πολύ καλό και ισχυρό μοτέρ των 1,3 λίτρων απόδοσης 102 ίππων ενώ η παρουσία τετρακίνησης στην έκδοση της δοκιμής αποτελεί ένα σημαντικό προσόν του οχήματος σε σχέση με τον ανταγωνισμό του καθώς έχει καταλυτική συμμετοχή στη διαμόρφωση μιας προσωπικότητας με έμφαση στην ενεργητική ασφάλεια. Οι τιμές για το εν λόγω όχημα της Daihatsu "ξεκινούν" από τα 13.200 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση με το κιβώτιο Steershift (αυτόματο με χειριστήρια αλλαγής σχέσεων και στο τιμόνι), από 13.300 για την τετρακίνητη με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και φτάνουν στα 14.630 για την τετρακίνητη με κιβώτιο Steershift.

Τρόποι απόκτησης
0% προκ., 72 δόσεις, 9,5% επιτόκιο 
35% προκ., 72 δόσεις, 8,5% επιτόκιο 
35% προκ., 18 δόσεις, 0% επιτόκιο 
50% προκ., 30 δόσεις, 0% επιτόκιο 
 
Εγγυήσεις
3 έτη για μηχανικά μέρη 
3 χρόνια για χρώμα 
6 έτη αντισκωριακή
 


Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς μοντέλο και συνεπώς η εικόνα είναι γνώριμη.

Λεπτομέρειες











Ισχυρός και σύγχρονος
 Το μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της ελληνικής αγοράς καθώς παρά το μικρό κυβισμό του υιοθετεί υψηλή τεχνολογία και αποδίδει υψηλή ισχύ. Ο εν λόγω κινητήρας είναι τετρακύλινδρος, με 16 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής ενώ ξεχωρίζει διότι διαθέτει σύστημα δυναμικού μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων με τον κωδικό DVVT. H ονομαστική ισχύς ανέρχεται σε 102 ίππους/7.000 σ.α.λ. ενώ η ροπή παίρνει τη μέγιστη τιμή της (120 Nm) στις 4.400 σ.α.λ.. Κατά την οδήγηση του Sirion είναι ευδιάκριτο ότι το μοτέρ λειτουργεί με μεγαλύτερη "ευχαρίστηση" σε μεσαίους και υψηλούς ρυθμούς περιστροφής όπου το τράβηγμα και η απόκρισή του είναι πολύ ικανοποιητικά. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη αν και ο θόρυβος είναι "άγριος" μαρτυρώντας το νευρικό χαρακτήρα του, χωρίς πάντως να ενοχλεί υπέρμετρα.



Τεχνολογικά σύγχρονος και με ισχύ υπεραρκετή για το αμάξωμα του Sirion, ο κινητήρας των 1,3 λίτρων άφησε καλές εντυπώσεις.

Μας άρεσε
H αισθητική του εμπρός είναι καλύτερη απ' ό,τι στο παρελθόν.
Η οδική συμπεριφορά που επιτρέπει γρήγορες μετακινήσεις.
Δε μας άρεσε
Η έλλειψη καθ' ύψος ρύθμισης στο κάθισμα. 
Η συντηρητική αισθητική του πίσω μέρους.

 ΔΟΚΙΜΗ Daihatsu Sirion 1,3 4x4
 
Με πολλές αρετές
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Νέα σχεδίαση στο ταμπλό
Οδική συμπεριφορά