ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/11/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/11/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Chevrolet TrailBlazer 4,2

Μεγάλο, όπως οι προσδοκίες του
 

To νέο Chevrolet TrailBlazer -όπως και ο προκάτοχός του- λανσάρεται ως ένα ευρύχωρο, πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV), με πολλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Με περισσότερο ευρωπαϊκή σχεδίαση και τεχνολογικώς εξελιγμένα μηχανικά μέρη, το αμερικανικό μοντέλο προσδοκά σε διεύρυνση των μεριδίων του στην αγορά. Μπορεί να τα καταφέρει;

Το πρώτο Blazer κυκλοφόρησε (το 1969) στην αμερικανική αγορά ως συνδυασμός επιβατικού και ελαφρού φορτηγού. Το 1975 λανσαρίστηκαν οι πρώτες κλειστές εκδόσεις του, ενώ με την παρουσίαση του S10-Blazer, το όνομα συνδέθηκε με την πολυτέλεια, τις μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες και την πρακτικότητα στο θάλαμο επιβατών. Η αισθητική ανανέωση του μοντέλου μέσα στο 1998 απλά παρέτεινε την παραμονή του, μέχρι την παρουσίαση της νέας γενιάς με την ονομασία TrailBlazer. To τελευταίο συμπληρώνει ιδανικά την γκάμα των SUV μοντέλων της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει επιπλέον τα Suburban (δεν διατίθεται στη χώρα μας) και Tahoe. 
To νέο TrailBlazer περνάει με μεγάλες φιλοδοξίες από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Οι σχεδιαστές της αμερικανικής φίρμας στόχευσαν σε μια εμφάνιση, που αναμφισβήτητα καθίσταται περισσότερο εναρμονισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το αμάξωμα φέρει καλαίσθητες καμπύλες γραμμές και αρκετά κομψές λεπτομέρειες, όπως τα πλαϊνά φλας, που είναι ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέφτες, τα εξογκωμένα φτερά, καθώς και το εμπρόσθιο τμήμα που προσδιορίζει με σαφήνεια την ταυτότητα της φίρμας. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα διαιρούνται από μια μπάρα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ τα φλας βρίσκονται τοποθετημένα παραπλεύρως. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα καθέτως τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και το χαμηλωμένο μεσαίο τμήμα του προφυλακτήρα. 
Στο δρόμο, η οδική συμπεριφορά του οχήματος κρίνεται ικανοποιητική. Σε ανοιχτά κομμάτια μπορεί να κινηθεί σε υψηλές ταχύτητες, ενώ σε πιο "σφιχτές" διαδρομές οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος θα αποτρέψουν τον οδηγό από το να αυξήσει τους ρυθμούς του. Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, το TrailBlazer ξεδιπλώνει τις ουκ ολίγες αρετές του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης και φυγής (29 και 23 μοίρες αντίστοιχα) καθιστούν το αμάξωμα ικανό να αντεπεξέλθει και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις. Εκεί σημαντικό ρόλο θα παίξουν το ισχυρό μηχανικό σύνολο και οι πολλαπλές επιλογές του σύγχρονου συστήματος τετρακίνησης. Προορισμένο, κυρίως, για εκτός δρόμου οδήγηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με τις 3,8 στροφές από άκρη σε άκρη, που ωστόσο ικανοποιεί και κατά την κίνηση στην άσφαλτο. Το σύστημα πέδησης με ABS αποτελείται από τέσσερα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα. 
Η επιλογή του προγράμματος στο σύστημα τετρακίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη, που βρίσκεται τοποθετημένος στο ταμπλό. Σε επιφάνειες με μεγάλο συντελεστή πρόσφυσης, όπως είναι η άσφαλτος, το TrailBlazer χρησιμοποιεί αποκλειστικά κίνηση στους πίσω τροχούς. Στη θέση Autotrac (Auto 4WD) το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Οταν αυτοί παρουσιάζουν τάσεις ολίσθησης το σύστημα μεταφέρει μέρος της ισχύος στον εμπρόσθιο άξονα. 
Η επιλογή τού "4ΗΙ" έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη κατανομή της ισχύος σε ποσοστό 50:50, ενώ για ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, ο οδηγός δεν έχει παρά τα περιστρέψει το διακόπτη στη θέση "4LO", οπότε και μειώνονται οι λόγοι των σχέσεων στο κιβώτιο. Αν λάβουμε υπόψη ότι το TrailBlazer έχει ως πρωταρχική αγορά-στόχο (σε Αμερική, Γερμανία, Ελβετία) τις οικογένειες που θα το χρησιμοποιήσουν ως δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο, αντιλαμβάνεται κανείς την "τύχη" του μοντέλου στη χώρα μας. Τόσο το κόστος απόκτησης (η βασική έκδοση κοστίζει 18.100.000 δρχ.), όσο και το υψηλότατο τεκμήριο που απαιτεί (ξεπερνά τα 30 εκατ. δρχ.) καθιστά το εν λόγω μοντέλο απαγορευμένο "καρπό" και προνόμιο των λίγων... και τυχερών.


Οι παραδοσιακές γραμμές σχεδίασης που χαρακτηρίζουν τη φίρμα διατηρούνται στην εμπρόσθια όψη και του νέου Chevrolet TrailBlazer.



Υψηλό επίπεδο άνεσης και μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες εξασφαλίζει το σύστημα ανάρτησης του TrailBlazer. Αυτό αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον με διπλούς βραχίονες τύπου Α στον εμπρόσθιο άξονα και υστερούντες βραχίονες με ράβδο Πανάρ στον πίσω.







H αμερικάνικη σχεδιαστική φιλοσοφία είναι λιγότερο κραυγαλέα στο εξωτερικό μέρος του μεγάλου SUV. Αυτό περιλαμβάνει αρκετά κομψά στοιχεία, όπως τα ενσωματωμένα στους καθρέφτες φλας και τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

 ΔΟΚΙΜΗ Chevrolet TrailBlazer 4,2
 
Μεγάλο, όπως οι προσδοκίες του
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σύγχρονη τεχνολογία - Αφθονία ροπής και ισχύος
Με γνώμονα την άνεση