ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/3/2004
Θέματα αγοράς mtx
H πραγματική ιπποδύναμη των αυτοκινήτων
Εις το όνομα του... ίππου
To Renault Laguna 2,0T δείχνει και στο δρόμο ότι δεν αποδίδει "μόνο" 165 ίππους.
Η ιπποδύναμη και ειδικά η μέγιστη τιμή της που αποδίδει κάθε αυτοκίνητο είναι ένα από τα βασικά γνωρίσματα που ορίζουν σε πολλές περιπτώσεις την προσωπικότητά του. Οι αποδόσεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμπίπτουν με τις μετρήσεις στο δυναμόμετρο;
Η πιο συνηθισμένη ερώτηση που πολλοί κάνουν όταν ενδιαφέρονται για κάποιο όχημα είναι η ιπποδύναμη του μηχανικού του συνόλου (ίσως η δεύτερη κατά σειρά μετά από την ερώτηση για τη χωρητικότητα του εκάστοτε μοτέρ). Οι εταιρείες ανακοινώνουν ορισμένες τιμές ισχύος σχετικά με τους κινητήρες που εφοδιάζουν τα οχήματά τους, τιμές οι οποίες συχνά δε συμπίπτουν με αυτές που "γράφει" το ιδιόκτητο δυναμόμετρο της Motor Press Hellas. Η πραγματοποίηση αυτόνομων και μάλιστα πιστοποιημένων κατά το πρότυπο διασφάλισης ποιότητας ISO 9002 μετρήσεων από το Auto Τρίτη καθίσταται απαραίτητη προκειμένου να εξάγονται πιο ασφαλή συμπεράσματα στις δοκιμές και να εξηγείται η αίσθηση που δημιουργείται συχνά, ότι δηλαδή ένα όχημα δοκιμής δείχνει να "πηγαίνει καλύτερα" ή και χειρότερα απ' ό,τι κανείς θα περίμενε με δεδομένη την ισχύ που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Με πιο απλά λόγια η δυναμομέτρηση των κινητήρων "ρίχνει φως" στο χαρακτήρα κάθε οχήματος και λύνει απορίες χάρη και σε άλλα στοιχεία όπως είναι τα διαγράμματα ισχύος και ροπής που συνοδεύουν κάθε μέτρηση και αποδεικνύουν παραστατικά την πορεία που ακολουθεί η παραγόμενη δύναμη μέχρι να λάβει τη μέγιστη τιμή της. Να σημειωθεί ότι στις κατηγορίες που ακολουθούν δεν περιλαμβάνονται οχήματα με τετρακίνηση καθώς και πολλές εκδόσεις οχημάτων που για τεχνικούς ή άλλους λόγους δεν κατέστη εφικτή η μέτρησή τους. Είναι γεγονός πάντως ότι στις περισσότερες περιπτώσεις όταν ο κατασκευαστής "δε λέει την αλήθεια" η ιπποδύναμη είναι μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνεται και σπανιότερα μικρότερη. Η μεγαλύτερη απόκλιση μπορεί να φτάνει τους +18 ίππους (Renault Laguna 2,0T) ή τους -19 ίππους (Honda S2000).
To Daihatsu Cuore (όπως και το Suzuki Alto) αποδίδουν 6 ίππους περισσότερους από τους "δεδηλωμένους".

Οι κορυφαίες επιδόσεις του Nissan Micra 1,2 οφείλονται στο μοτέρ των 88 πραγματικών ίππων, έναντι 80 ονομαστικών.
Ισχυρότερο κατά 6 ίππους απ' όσο "λέει" είναι το Suzuki Wagon R+ (94PS).
To Citroen C2 1,1 έδειξε ότι παρέχει στον οδηγό 67 και όχι 61 ίππους.
Εννέα ίππους περισσότερους απ' όσους αναφέρει η Seat αποδίδει το Ibiza 1,4 (75PS).

 
 H πραγματική ιπποδύναμη των αυτοκινήτων
mini
supermini
mikra
minipolixristika
mikromesea
mikraGT
mesea
megala
polixristika
coupe
cabrio
roadster