ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/6/2004
ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Έλεγχος βοηθητικού ιμάντα
Ο έλεγχος των ιμάντων αποτελεί μέρος της συντήρησης των περισσότερων αυτοκινήτων, και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστεί να ανανεώσετε τους ιμάντες κάποια στιγμή αν έχετε το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
• Όταν αγοράζετε καινούργιο ιμάντα, για να μπορέσετε να βρείτε αυτόν που ταιριάζει στο αυτοκίνητό σας, πάρτε μαζί σας, αν είναι δυνατόν, τον παλιό ιμάντα του αυτοκινήτου σας. Οι ιμάντες ξεχειλώνουν με τη χρήση, οπότε μην ανησυχήσετε αν δείτε ότι ο καινούργιος ιμάντας είναι μερικά χιλιοστά πιο κοντός απ' ό,τι ο χρησιμοποιημένος.
• Οι περισσότεροι κατασκευαστές καθορίζουν συγκεκριμένο τέντωμα για κάθε ιμάντα, αλλά θα μπορέσετε να τεντώσετε σωστά έναν ιμάντα εμπειρικά. Ο ιμάντας θα πρέπει να είναι αρκετά σφιχτός ώστε να μη γλιστρά, αλλά όχι τόσο σφιχτός ώστε να πιέζει τα βοηθητικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου .
• Ίσως είναι αρκετά δύσκολο να φτάσετε κάποιον ιμάντα και η πρόσβαση μπορεί να είναι πιο εύκολη από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου (ίσως χρειαστεί να ξεβιδώσετε τις βίδες των καλυμμάτων).
• Ελέγξτε τον ιμάντα σε όλο του το μήκος - μάλλον θα χρειαστεί να στρέψετε τον κινητήρα. Συνήθως, ο ευκολότερος τρόπος για να στρέψετε τον κινητήρα είναι να χρησιμοποιήσετε ένα γαλλικό κλειδί για το παξιμάδι που υπάρχει στο τέρμα της τροχαλίας του στροφαλοφόρου άξονα.
• Μπορείτε να προσαρμόσετε χειροκίνητα έναν ιμάντα, αν κινήσετε το βοηθητικό εξάρτημα που αυτός κινεί (όπως ο εναλλάκτης).
• Αν ο ιμάντας είναι χαλαρός θα βγάζει έναν οξύ διαπεραστικό ήχο, ιδιαίτερα όταν θα ακινητοποιείται. Αν ο ιμάντας είναι πολύ σφιχτός, μπορεί να "βουίζει".
(φωτό α)
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ρεγουλατόρο για το σφίξιμο του ιμάντα. Ξεβιδώνετε με το ανάλογο κλειδί την βίδα που βρίσκεται στο πλάι του ρεγουλατόρου (φωτό α)
(φωτό β)
και κατόπιν ρυθμίζετε το σφίξιμο με τη βίδα που βρίσκεται στην άκρη (φωτό β).
Αν μπορείτε να σπρώξετε τον ιμάντα προς τα κάτω κατά 5 με 10 mm, ασκώντας ελαφριά πίεση με τα δάχτυλά σας στο μέσον του σημείου που ενώνει τις τροχαλίες, τότε είναι μάλλον καλά τεντωμένος.
Αν παρατηρήσετε οποιαδήποτε φθορά ή ζημιά, ο ιμάντας θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Σε αρκετά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας υπάρχει σύστημα που φροντίζει να μαζεύει τα μπόσικα του βοηθητικού ιμάντα.