Το βασικό σύστημα που εφοδιάζει με δεδομένα το Distrοnic είναι ένας αισθητήρας ραντάρ 77 GHz που μετρά την απόσταση από το μπροστινό όχημα μέχρι και 150 μέτρα. Επίσης καταγράφει επακριβώς τη συγκριτική ταχύτητα ανάμεσα στο όχημα και σε εκείνο που προπορεύεται. Οι αλγόριθμοι του συστήματος που εξελίχθηκαν από τους ερευνητές της DaimlerChrysler χρησιμοποιούν τα στοιχεία μετρήσεων από τους αισθητήρες ραντάρ για να ελέγχουν τα συστήματα φρεναρίσματος και διεύθυνσης αλλά και λειτουργίας του κινητήρα.
Με άλλα λόγια, όσοι οδηγούν οχήματα εξοπλισμένα με συστήματα Distrοnic (όπως η S-Class της Mercedes) σε μια λεωφόρο δεν έχουν μόνο τη δυνατότητα να ορίσουν την ταχύτητα πορείας τους. Απολαμβάνουν επίσης τα πλεονεκτήματα ενός βοηθού που έχει το νου του για πιθανά προβλήματα και απαλλάσσει τον οδηγό από βαρετά καθήκοντα ρουτίνας.
Το σύστημα Distrοnic έχει ξεκάθαρους τεχνικούς περιορισμούς παρ' όλα αυτά, κυρίως λόγω των χαρακτηριστικών του αισθητήρα που χρησιμοποιείται. Για παράδειγμα, η περιορισμένη γωνία του "ματιού" του αισθητήρα 77-GHz δεν παρέχει ικανοποιητική αναγνώριση αντικειμένων που βρίσκονται πλαγίως και δίπλα στο όχημα. Τα ηλεκτρονικά συστήματα για την επεξεργασία των στοιχείων συναντούν επίσης δυσκολίες σε απότομες στροφές. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό η δέσμη του ραντάρ, που στοχεύει σταθερά προς τα εμπρός, να "χάνει από τα μάτια της" το μπροστινό αυτοκίνητο ή το ηλεκτρονικό σύστημα να ερμηνεύει λανθασμένα ένα όχημα που πλησιάζει από τη στροφή ως ένα κίνδυνο που πλησιάζει γρήγορα. Θέλοντας να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις η ερευνητική ομάδα τοποθετεί ένα δεύτερο αισθητήρα με δέσμη ευρύτερης γωνίας ώστε να καταγράφει τα αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που κινούνται σε παράλληλες λωρίδες και που βρίσκονται μόνο πέντε ή δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα. Ένας ακόμα αισθητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να δίνει εικόνα ακόμα και των πιο απότομων στροφών.
"Κατακλυσμός" εγκεφαλικής δραστηριότητας
Η ερευνητική ομάδα της DaimlerChrysler όμως αναλύει και τις αντιδράσεις του οδηγού: Στις φωτογραφίες δίπλα φαίνεται αντίδραση του εγκεφάλου του οδηγού κατά τη διάρκεια μιας κατάστασης (όπως απότομη αλλαγή λωρίδας από όχημα που κινείται έμπροσθεν του οδηγού). Μετρήσεις των εγκεφαλικών κυμάτων του οδηγού που καταγράφηκαν με τη χρήση ενός ειδικού συστήματος δείχνουν ότι ένας πραγματικός "κατακλυσμός" δραστηριότητας ξεσπά στον εγκέφαλο του οδηγού μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο οδηγός είναι εντελώς αγχωμένος. Η ομάδα έρευνας επικεντρώνεται ακριβώς σε τέτοιες κρίσιμες καταστάσεις και ευελπιστεί το νέο εξελιγμένο Distrοnic να προλαμβάνει ακόμα και την αντίδραση ενός νέου ή αγχωμένου οδηγού.