Το αυτοκίνητο μας για να ζήσει πολύ, όπως και κάθε μηχάνημα άλλωστε, χρειάζεται συντήρηση. Υπάρχουν κάποια πράγματα όμως που μπορεί να τα κάνει κανείς μόνος του χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία και προπάντων χωρίς να αναγκαστεί να επισκεφτεί το συνεργείο. Δεν μιλάμε βεβαίως για λύσιμο του κινητήρα και για άλλες πολύπλοκες επισκευές οι οποίες πρέπει να γίνονται πάντα από το εξειδικευμένο προσωπικό των συνεργείων. Απαραίτητη προϋπόθεση για τις συγκεκριμένες εργασίες τις οποίες αναφέρουμε είναι να αφιερώσετε λίγο ελεύθερο χρόνο και να έχετε μεράκι για το αυτοκίνητο. • Αντικατάσταση φίλτρου λαδιού: Το λάδι λιπαίνει τον κινητήρα περνώντας από ένα φίλτρο το οποίο σκοπό έχει να συγκρατεί τα ρινίσματα και τις ακαθαρσίες που υπάρχουν στο λάδι. Γι’ αυτό τον λόγο λοιπόν καλό θα ήταν κάθε φορά που αλλάζει κανείς λάδια να αλλάζει και το φίλτρο λαδιού. Για να αλλάξετε φίλτρο λαδιού θα χρειαστείτε: ένα ειδικό κλειδί για να ξεβιδώσετε το παλιό φίλτρο και ένα καινούργιο φίλτρο. Η αντικατάσταση είναι σχετικά εύκολη. Όσο θα τρέχει το παλιό λάδι από το κάρτερ εσείς αντικαθιστάτε το φίλτρο. Αφού ξεβιδώσετε το παλιό με το ειδικό κλειδί, βιδώνετε το καινούργιο στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το κλειδί. • Αλλαγή λαδιών: Διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή θα διαπιστώσετε πότε είναι προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών για το αυτοκίνητο σας. Για να αλλάξετε τα λάδια του αυτοκινήτου σας θα χρειαστείτε: μια μεγάλη λεκάνη χωρητικότητας 8 λίτρων, ένα κλειδί για την τάπα του κάρτερ και ένα δοχείο καινούρια λάδια. Αφού εντοπίσετε την τάπα λαδιών στο κάρτερ την ξεβιδώνετε με το κλειδί και αφήνετε να τρέξουν τα παλιά λάδια στην λεκάνη που έχετε τοποθετήσει στο μεταξύ ακριβώς από κάτω βιδώνετε την τάπα προσεκτικά. Έπειτα ανοίγετε το καπό και τοποθετείτε ένα χωνί στην υποδοχή των λαδιών. Γεμίζετε το κάρτερ με το καινούργιο λάδι (όσο ακριβώς αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή). Ελέγχετε ύστερα τον διακόπτη λαδιών, ενώ τα παλιά λάδια τα πηγαίνετε σε ένα συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων για ανακύκλωση. • Αλλαγή μπουζί: Όλα όσα χρειάζεστε είναι ένα ειδικό εργαλείο, το λεγόμενο μπουζόκλειδο, και φυσικά ένα μπουζί ιδίου τύπου. Τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής: 1) Αφαιρείτε την πίπα από το μπουζί. 2) Ξελασκάρετε το μπουζί με το ειδικό κλειδί 3)Βιδώνετε το καινούργιο μπουζί στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το μπουζόκλειδο 4) Αφού το αντικαταστήσετε βάζετε ξανά την πίπα πάνω στο μπουζί. Πρέπει να προσέξετε να μην σφίξετε υπερβολικά το μπουζί γιατί την επόμενη φορά θα δυσκολευτείτε να το ξεσφίξετε και μπορεί να το σπάσετε. • Καθαρισμός φωτιστικών σωμάτων: Όταν η φωτεινότητα των προβολέων του αυτοκινήτου σας έχει μειωθεί αυτό μπορεί να οφείλεται σε βρομιά η οποία έχει επικαθίσει στους προβολείς. Για τον καθαρισμό των προβολέων χρειάζεστε λίγο νερό και σαπούνι. Αν το φανάρι πρέπει να αφαιρεθεί ούτως ώστε να καθαριστεί και εσωτερικά τότε χρειάζεστε κάποιο κατσαβίδι η κλειδί. Στα καινούργια αυτοκίνητα η διαδικασία αυτή είναι εύκολη και ακολουθώντας κανείς τις οδηγίες στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή μπορεί να αφαιρέσει τα πίσω η τα μπροστινά φωτιστικά σώματα • Αλλαγή λαμπτήρων: Κατά την διάρκεια καθαρισμού των φωτιστικών σωμάτων μπορείτε παράλληλα να αλλάξετε τυχόν καμένους λαμπτήρες. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα γαλλικό κλειδί ή ένα κατσαβίδι. Αφού εντοπίσετε τις λάμπες που έχουν καεί αφαιρείτε το προστατευτικό καπάκι τους, εν συνεχεία αποσυνδέετε τα καλώδια και αλλάζετε την παλιά λάμπα με μία καινούργια ιδίου τύπου. Αν πρόκειται για πισινό φανάρι αφαιρείτε ξεβιδώνετε τις βίδες που το συγκρατούν, αποσυνδέετε τα καλώδια, εν συνεχεία αφαιρείτε την "πλάκα" με τις λάμπες και αντικαθιστάτε την καμένη λάμπα.
Αλλαγή μάκτρων καθαριστήρων: Είναι σημαντικό όταν οδηγείτε να έχετε καλή ορατότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι καθαριστήρες καθαρίζουν καλά το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας. Τα μάκτρα έχουν διάρκεια ζωής έξι έως δώδεκα μήνες ανάλογα και με την χρησιμοποίηση τους. Για να αλλάξουμε τα μάκτρα χρειαζόμαστε ένα ζευγάρι γάντια και λίγο χρόνο. Αφαιρούμε το παλιό μάκτρο πιέζοντας το εξάρτημα που συνδέει το μπράτσο με το μάκτρο. Κατόπιν πιέζουμε το μάκτρο προς τα κάτω για να απελευθερωθεί. Ενεργώντας αντίστροφα τοποθετούμε το μάκτρο στη βάση του καθαριστήρα. Πρέπει να δώσουμε προσοχή στο μέγεθος των μάκτρων. Οι σχετικές με το μέγεθος πληροφορίες γράφονται στην συσκευασία.