Πώς η Κίνα έφαγε όλα τα δαχτυλίδια της Audi;
- Η Audi λανσάρει το πρώτο της μοντέλο στην Κίνα χωρίς το σήμα της (τα 4 δαχτυλίδια-κύκλους), αλλά με το όνομα AUDI
- Η αλλαγή οφείλεται στον εγχώριο ανταγωνισμό & την απώλεια μεριδίου της κινέζικης αγοράς
- Η νέα εικόνα της Audi θέλει να φέρει νέους αγοραστές στο όνομα της μάρκας
- Δεν είναι γνωστό αν η αντικατάσταση του σήματος με το όνομα θα περάσει και εκτός Κίνας
Η Audi λανσάρει το πρώτο της μοντέλο στην Κίνα χωρίς το σήμα της (τα 4 δαχτυλίδια-κύκλους), αλλά με το όνομα AUDI
Το να χάνει μία premium μάρκα το σήμα της δεν είναι μικρή υπόθεση. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα στον πλανήτη. Όχι όμως αρκετά αναγνωρίσιμο σε μία αγορά που η κάθε βιοτεχνία έχει λανσάρει και από μία μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και έτσι το όνομα αντικαθιστά στο σήμα, και η Audi χάνει τα δαχτυλίδια της. Γιατί;
Το νέο αυτοκίνητο της μάρκας για την κινέζικη αγορά είναι, όπως και όλα τα μοντέλα της Audi εκεί, σε συνεργασία με την κινεζική SAIC. Αρχικά σε πρωτότυπη μορφή, το αυτοκίνητο στη θέση των τεσσάρων δακτυλίων στη μάσκα έχει ολογράφως το όνομα AUDI με κεφαλαία. Όχι μόνο δεν υπάρχει σήμα, αλλά και το όνομα άλλαξαν και στυλ, από πεζά σε κεφαλαία, και γραμματοσειρά. Και φυσικά το λογότυπο είναι φωτισμένο, αφού ο σκοπός της αλλαγής είναι να φαίνεται καλύτερα και να αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.
Η αλλαγή οφείλεται στον εγχώριο ανταγωνισμό & την απώλεια μεριδίου της κινέζικης αγοράς
O όμιλος VW, στον οποίο ανήκει και η Audi έχει χάσει μεγάλο μερίδιο της κινεζικής αγοράς τα περασμένα χρόνια, ειδικά αφότου η ηλεκτροκίνηση έκανε την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ιδιαίτερα δημοφιλή, και μοντέλα της VW, όπως το Santana, σταμάτησαν να πουλάνε σαν ζεστό ψωμί, όπως έκαναν χρόνια. Ειδικότερα για την Audi, με μόλις 15.000 ηλεκτρικά ταξινομημένα στην Κίνα το πρώτο 9μηνο του 2024, και τον εγχώριο ανταγωνισμό από τη Nio ή την Xeng να πουλάνε 10 φορές περισσότερο, το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο.
Η νέα εικόνα της Audi θέλει να φέρει νέους αγοραστές στο όνομα της μάρκας
Το όνομα της μάρκας φυσικά είναι γνωστό στην Κίνα, αλλά οι κανόνες του παιχνιδιού του μάρκετινγκ εκεί είναι διαφορετικοί. Τα τέσσερα δαχτυλίδια της μάρκας δεν είναι τόσο γνωστά, ειδικά μέσα στο χαμό από τόσα άλλα λογότυπα τόσων άλλων κατασκευαστών. Το όνομα Audi αντίθετα κάνει «μπαμ» πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητα της γερμανικής premium αυτοκινητοβιομηχανίας. Ειδικά για τους νεότερους αγοραστές που έχουν γαλουχηθεί με τις κινεζικές μάρκες, τα τέσσερα δαχτυλίδια ήταν μάλλον άγνωστα.
Πόσο σημαντικό είναι το σήμα της Audi; Και πόσο σοκαριστική είναι η αντικατάστασή του; Μήπως μέσα σε όλες τις άλλες αλλαγές, ένα νέο σήμα στη μάσκα της Audi θα ήταν ευπρόσδεκτη και στην Ευρώπη; Τι λες; Το προτιμάς;