ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/10/2004
Πώς λειτουργεί
Πως γίνονται οι δοκιμές στο EuroNCAP
Ο στόχος του προγράμματος crash test Euro NCAP έχει δύο πτυχές. Καλύπτει την ανάγκη για πληροφόρηση των καταναλωτών καθώς και την ανάγκη προώθησης της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν γίνεται προσπάθεια από μέρους της να βελτιώσει τα οχήματά της πέραν των νομοθετικών απαιτήσεων. Το crash testing είναι ένας τρόπος παροχής των πρώτων ενδείξεων όσον αφορά στο επίπεδο ασφάλειας των νέων οχημάτων. Μετά την κυκλοφορία των οχημάτων στην αγορά για αρκετό χρονικό διάστημα, οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει μετά από πραγματικά ατυχήματα παρέχουν σημαντικές και πιο έγκυρες πληροφορίες για το πραγματικό επίπεδο προστασίας των οχημάτων. Οι μέχρι τώρα μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι συνολικές ενδείξεις που παρέχει το crash testing για το επίπεδο ασφαλείας αποτελούν έγκυρες προβλέψεις, τουλάχιστον όσον αφορά τη βαθμολογία βάσει "αστεριών" και τους σοβαρούς έως θανάσιμους τραυματισμούς. Όσον αφορά στους μικροτραυματισμούς, δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στον κίνδυνο τραυματισμού. Σε συγκρούσεις οχήματος με κάποιο άλλο όχημα, τα οχήματα με τρία ή τέσσερα αστέρια είναι περίπου κατά 30% ασφαλέστερα σε σύγκριση με τα οχήματα με δύο αστέρια ή τα οχήματα χωρίς βαθμολογία Euro NCAP. Το Euro NCAP χρησιμοποιεί "αστέρια" για να δηλώσει το επίπεδο ασφαλείας ενός οχήματος. Μια συνδυασμένη βαθμολόγηση με αστέρια δείχνει το επίπεδο προστασίας σε μια μετωπική και σε μια πλευρική σύγκρουση μαζί. Η βαθμολόγηση με αστέρια βασίζεται σε βαθμούς για το εμπρόσθιο και το πλαϊνό μέρος. Το ανώτατο όριο βαθμών είναι 34, προσθέτοντας 16 εμπρόσθιους και 18 πλαϊνούς βαθμούς. Οι βαθμοί προστίθενται για να δοθεί μια ένδειξη ως προς σε ποιο βαθμό έχει εφαρμοστεί η καλύτερη πρακτική ή η δοκιμασία επιδόσεων σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου, και όχι για να προβλεφθεί το αποτέλεσμα σε μια πραγματική περίπτωση ατυχήματος.
Η μετωπική σύγκρουση λαμβάνει χώρα στα 64 χλμ./ ώρα και το όχημα χτυπά ένα συμπαγές εμπόδιο το οποίο είναι σταθερό.

Η πλευρική σύγκρουση λαμβάνει χώρα στα 50 χλμ./ ώρα. Ένα βαγονέτο στο οποίο έχει εφαρμοστεί μια συμπαγής πρόσοψη ρυμουλκείται στην πλευρά του οχήματος που βρίσκεται η θέση του οδηγού για να γίνει προσομοίωση μιας πλευρικής σύγκρουσης.

Στα τεστ για την ασφάλεια των πεζών γίνεται πιστή αντιγραφή ατυχημάτων που έχουν να κάνουν με πεζούς - ενήλικες ή παιδιά- και στα οποία οι συγκρούσεις λαμβάνουν χώρα στα 40 χλμ./ ώρα.

Στο pole test, το όχημα που δοκιμάζεται προωθείται πλαγίως με ταχύτητα 29 χλμ./ ώρα προς έναν άκαμπτο στύλο. Ο στύλος είναι σχετικά στενός και έτσι εισχωρεί κατά πολύ στην πλευρά του οχήματος.