ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/10/2004
Πώς λειτουργεί
Pininfarina Nido
Το Nido είναι ένα project που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη και στην προτυποποίηση νέων λύσεων που αφορούν τη δομή και τον σχεδιασμό ενός μικρού διθέσιου οχήματος, με σκοπό να αυξηθούν τα επίπεδα ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους πεζούς.Η αρχή που συνήθως εφαρμόζεται για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης συνεπάγεται ότι διασφαλίζεται η διατήρηση αρκετού χώρου ώστε να αυτός να υποδεχτεί τις βιομετρικές παραμέτρους των επιβατών, χρησιμοποιώντας την προγραμματισμένη παραμόρφωση των μερών ώστε να απορροφηθεί η ενέργεια της σύγκρουσης. Αυτό επιτυγχάνεται εν μέρει μέσω της ελεγχόμενης παραμόρφωσης του εμπρόσθιου μέρους του οχήματος και εν μέρει με την μεταφορά των υπόλοιπων φορτίων στο οπίσθιο μέρος του οχήματος. Η εφαρμογή αυτής της αρχής σε ένα compact όχημα θέτει πολύ περισσότερες δυσκολίες απ' ό,τι σε ένα μεγαλύτερο όχημα, καθώς υπάρχει πολύ λίγος χώρος για να δημιουργηθούν ζώνες παραμόρφωσης. Αυτό δημιουργεί προβλήματα στο σχεδιασμό δομικών μερών που να συμμορφώνονται με την ολοένα πιο αυστηρή νομοθεσία.

Οι "αρχές" ασφαλείας του Nido
1) Ένα πλαίσιο, που αποτελεί τα δύο τρίτα περίπου του συνολικού όγκου του οχήματος και το οποίο υποστηρίζει όλα τα μηχανικά εξαρτήματα όπως την μπροστινή και την πίσω ανάρτηση, τον κινητήρα, κλπ. Αυτό το πλαίσιο αποτελείται από ένα συμπαγές εμπρόσθιο τμήμα και τον κλωβό ασφαλείας των επιβατών.
2) Ο κλωβός ασφαλείας των επιβατών αποτελεί το ένα τρίτο περίπου του συνολικού όγκου του οχήματος. Ο κλωβός "περιέχει" τον οδηγό και τον επιβάτη, μαζί με τον μηχανισμό ελέγχου οδήγησης και τα όργανα.
3) Ο κλωβός και το όχημα συνδέονται σε κανονικές συνθήκες μέσω ενός τρίτου στοιχείου, το οποίο αποτελείται από δύο “απορροφητικές” ζώνες "διασκορπισμού" ενέργειας με ελεγχόμενη ακαμψία η οποία επιτυγχάνεται με το συνδυασμό τριών κυψελοειδών τμημάτων διαφορετικής πυκνότητας.Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, το όχημα απορροφά μέρος της ενέργειας με το συμπαγές εμπρόσθιο τμήμα του πλαισίου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από δύο μεταλλικά κομβοελάσματα με εσωτερικούς απορροφητές από αφρώδες πλαστικό. Αυτά τα εξαρτήματα έχουν σχήμα κόλουρων κώνων προκειμένου να "διασκορπίζουν" την ενέργεια στο κυψελοειδές αλεξίπυρο μεταλλικό τοίχωμα το οποίο με τη σειρά του μεταφέρει την ενέργεια κατά μήκος του κεντρικού τμήματος και των πλευρικών μερών. Η ενέργεια που απομένει, λόγω του όγκου των ανδρείκελων και του "οχήματος", μετατοπίζει το ίδιο το όχημα προς τα εμπρός και συμπιέζει τους δύο κυψελοειδείς απορροφητές ανάμεσα στο άκαμπτο στοιχείο και το ταμπλό του "οχήματος", γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την σταδιακή και ελεγχόμενη επιβράδυνση των ανδρείκελων.Η εισαγωγή κυψελοειδών απορροφητικών στοιχείων ανάμεσα στο κλωβό και το όχημα σημαίνει ότι, σε μια σύγκρουση, η καμπύλη επιβράδυνσης για το "όχημα" είναι χαμηλότερη από την καμπύλη για το άκαμπτο στοιχείο.
Ο εξελιγμένος κλωβός ασφαλείας και η χρήση πρωτοποριακών συνδυασμών υλικών στις ζώνες παραμόρφωσης καθιστούν το Nido παρά το μικρό του μέγεθος ασφαλές για τους επιβάτες.

Συμπεριφορά στη σύγκρουση
Οι προσομοιώσεις σύγκρουσης (μετωπική σύγκρουση, πλευρική σύγκρουση και ανατροπή) έδειξαν ότι χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ζωνών παραμόρφωσης και κλωβού, η επιβράδυνση που υφίστανται οι επιβάτες κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης είναι αρκετά χαμηλή ώστε η χρήση αερόσακων να μην είναι απαραίτητη σε ορισμένες περιπτώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι ο τρόπος με τον οποίο αυτοί χρησιμοποιούνται σήμερα μπορεί να επανεξεταστεί.