Είναι παρά πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε το βαθμό ανασφάλειας που διέπει την οδήγηση δίτροχου οχήματος. Στο αυτοκίνητο ένα λάθος τις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορεί να αποβεί μοιραίο -κυρίως μέσα στην πόλη όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα στη συνύπαρξη αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Το αντίθετο συμβαίνει με τους αναβάτες των δικύκλων όπου ακόμα και το μικρότερο λάθος -είτε οφείλεται στον ίδιο τον αναβάτη είτε σε άλλο οδηγό- μπορεί να τους στοιχίσει τη ζωή. Οι οδηγοί αυτοκινήτων οφείλουν να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στους μοτοσικλετιστές και γι' αυτόν το λόγο παραθέτουμε τους κυριότερα σημεία της οδικής συμπεριφοράς που πρέπει έχει ένας οδηγός αυτοκινήτου. Αλλαγή λωρίδας.Αποτελεί μια από τις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων. Πλήθος οδηγών αρέσκεται στις αλλαγές λωρίδας ή κατεύθυνσης και θεωρεί σωστή την οποιαδήποτε κίνηση επειδή έχει ανάψει φλας (αν και δεν το κάνουν πάντα). Κυρίως όταν ακολουθεί μοτοσικλέτα πρέπει να γνωρίζουμε πλήρως τι συμβαίνει γύρω μας και να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι δεν ξέφυγε κάτι από το οπτικό μας πεδίο. Μην ξεχνάτε πως απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή καθώς ένα δίκυκλο καλύπτεται ενίοτε από τα τυφλά σημεία ενός καθρέφτη. Αποστάσεις.Οι οδηγοί αυτοκινήτων πρέπει να τηρούν μεγαλύτερες αποστάσεις όταν κινούνται μπροστά, πίσω ή παράλληλα με μια μοτοσικλέτα. Ο πρώτος λόγος είναι ότι ο αέρας που εκτοπίζεται από ένα αυτοκίνητο έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση σε μια μοτοσικλέτα με αποτέλεσμα να την ωθήσει σε απώλεια ισορροπίας (σε παράλληλη κίνηση). Επίσης όταν κινούμαστε όπισθεν μοτοσικλέτας κρατούμε μεγαλύτερη απόσταση καθώς το λάθος που για το αυτοκίνητο θα κοστίσει λαμαρίνες, στον αναβάτη θα στοιχίσει τη ζωή του. Όταν κινούμαστε έμπροσθεν μοτοσικλέτας πάλι προσπαθούμε να αυξάνουμε την απόσταση μας καθώς το αποτέλεσμα σε ένα δικό μας απότομο φρενάρισμα πάλι μπορεί να είναι ολέθριο για τον αναβάτη. Οι αποστάσεις έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία όταν βρέχει, αφού το σπρέι νερού από το αυτοκίνητο μπορεί να μειώσει τελείως την ορατότητα του μοτοσικλετιστή. Φώτα.Ο οδηγός μοτοσικλέτας δεν έχει το πλεονέκτημα να τραβήξει το βλέμμα του από το δρόμο ούτε για μια στιγμή και αυτό συμβαίνει αναγκαστικά όταν το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο έχει τη μεγάλη σκάλα των προβολέων ανοιχτή με αποτέλεσμα να του προκαλεί τύφλωση. Το ίδιο συμβαίνει όταν κινούμαστε όπισθεν της μοτοσικλέτας αμελώντας να κλείσουμε τη μεγάλη σκάλα. Όπως και για όλα τα οχήματα έτσι και για τους μοτοσικλετιστές τα μονόφθαλμα αυτοκίνητα από απόσταση ή σε βαθύ σκοτάδι εύκολα μπορούν να θεωρηθούν δίκυκλα με αποτέλεσμα τη λάθος εκτίμηση του μεγέθους τους.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις αλλαγές πορείας και μόνο το φλας δεν φτάνει. Κοιτάξτε προσεκτικά όλους τους καθρέφτες και βεβαιωθείτε πριν αλλάξετε λωρίδα ή πορεία.
Κρατήστε μεγαλύτερες αποστάσεις όταν κινείστε κοντά σε δίκυκλα. Οι αναβάτες τρομάζουν εύκολα ενώ ο αέρας που εκτοπίζεται από το αυτοκίνητο δημιουργεί πρόβλημα ευστάθειας στα δίκυκλα.