Τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε κατά τη ρύθμιση του καθίσματός μας είναι αρκετά αλλά όταν γίνουν μια φορά με σωστό τρόπο μετά αποτελούν απαραίτητες κινήσεις ρουτίνας. Πλάτη καθίσματος Πλήθος οδηγών επιλέγει να ξαπλώνει την πλάτη του καθίσματος προσπαθώντας να βρει πιο άνετη στάση αλλά επειδή οδήγηση και ύπνος δεν μπορούν να συνυπάρξουν πρέπει να αποφεύγεται το ξάπλωμα κυρίως για να υπάρχει άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια. Κάτω μέρος καθίσματος Οι ρυθμίσεις ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολλές. Μπορεί να υπάρχει ρύθμιση της γωνίας του ύψους ενώ σχεδόν πάντα προσφέρεται η ρύθμιση κατά μήκος. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε τα ποδιά να μπορούν να εκμεταλλευθούν όλη τη διαδρομή των πεντάλ. Η σωστή ρύθμιση καθ' ύψος μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την βελτίωση της ορατότητας. Ιδανικές γωνίες άκρων Χωρίς να απαιτείται δογματική εφαρμογή των παρακάτω, εάν η γωνία των χεριών όταν πιάνουν το τιμόνι είναι περίπου 100 μοιρών, οι χειρισμοί διευκολύνονται σημαντικά και επιτρέπουν στον οδηγό αντιδράσεις άμεσες και ακριβείς σε κάθε περίπτωση. Όσον αφορά τα πόδια, μια γωνία μεταξύ 100 και 120 μοιρών κρίνεται ιδανική αλλά και ξεκούραστη και εξασφαλίζει την ιδανική πρόσβαση στα πεντάλ. Όσο πιο μικρή είναι η γωνία των ποδιών από τις προαναφερθείσες τιμές, τόσο πιο κοντά βρίσκονται τα γόνατα του οδηγού στο κάτω μέρος του ταμπλό με αποτέλεσμα να είναι σαφώς πιο εύκολο να τραυματιστεί σε περίπτωση ατυχήματος. Ρύθμιση τιμονιού Σε αρκετά αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος ενώ πλέον σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα "τελευταίας σοδειάς" υπάρχει και τηλεσκοπική (ως προς το βάθος) ρύθμιση. Κατά τη ρύθμιση καθ' ύψος δώστε αρκετή προσοχή ώστε η στεφάνη να μην κρύβει τα όργανα ενώ δεν πρέπει να βρίσκει και στα πόδια γιατί μειώνει την άνετη κίνηση τόσο άνω όσο και των κάτω άκρων. Η τηλεσκοπική ρύθμιση θα συμβάλλει στην εύρεση και της ιδανικής γωνίας των χεριών. Ζώνη ασφαλείας Στην περίπτωση που η ζώνη δεν ρυθμιστεί σωστά (και αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα που οι ζώνες μπορούν να ρυθμιστούν) μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Η ζώνη δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με το λαιμό ενώ δεν πρέπει και να βρίσκεται στα όρια του ώμου.
Ορατότητα Το πόσο σωστή είναι η θέση που επιλέξατε θα καθοριστεί και από την ορατότητα που σας παρέχει όσον αφορά τους καθρέφτες. Τόσο οι εξωτερικοί καθρέφτες όσο και ο εσωτερικός πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο. Επίσης μην επιτρέπετε στους πίσω επιβάτες να καταλαμβάνουν τη μεσαία θέση (αν είναι δύο) γιατί μειώνουν κατά πολύ το οπτικό πεδίο του εσωτερικού καθρέφτη.
Η θέση αυτή μπορεί να είναι ιδανική για να πέσετε σε νιρβάνα όχι όμως για να οδηγήσετε ασφαλώς και να έχετε καλή σχέση με χειριστήρια.
Η ρύθμιση του τιμονιού (σε όσα αυτοκίνητα διαθέτουν) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την εύρεση της ιδανικής θέσης.