ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/4/2005
Scoop old
Μercedes-Benz ΜLK
O μικρός αδερφός
Η νέα πρόταση της Mercedes στην κατηγορία των SUV αναμένεται στην αγορά περίπου το 2008.
Η Mercedes ML θα αποκτήσει ένα μικρό αδερφάκι. Πρόκειται για ένα νέο όχημα ελεύθερου χρόνου με πιθανή την ονομασία MLK και πιο "μαζεμένες" εξωτερικές διαστάσεις.
Στο πίσω μέρος της MLK η εμφάνιση είναι ιδιαίτερα μυώδης. Εμφανής είναι η αύξηση των γωνιών και των ακμών σε σημεία όπου η ML έχει περισσότερες καμπύλες.
Είναι σαφές πλέον ότι η κλάση των SUV και των εκτός δρόμου οχημάτων με την άνθηση που γνωρίζει είναι μία από τις πιο σημαντικές για όλους τους κατασκευαστές. Μάλιστα η εν λόγω κατηγορία μπορεί πλέον να χωριστεί με ευκολία σε τρείς υποκατηγορίες από πλευράς μεγέθους, δηλαδή στα μικρά, τα μεσαία και τα μεγάλα (ειδικά σε αγορές όπου η σημασία αυτής της κλάσης είναι ακόμη μεγαλύτερη, π.χ. στις Η.Π.Α., o διαχωρισμός των μεγεθών είναι ακόμη πιο πολύπλοκος). H Mercedes, με την παρουσίαση της νέας M-Class, η οποία αναμένεται στην Ελλάδα τον προσεχή Ιούλιο, ισχυροποιεί την θέση της στο τμήμα των μεγάλων SUV για την αγορά της Ευρώπης και των μεσαίων-μεγάλων για την αγορά των Η.Π.Α. Από την άλλη πλευρά η μεγάλη ανάπτυξη των διαστάσεων της ML κατά το πέρασμα από την πρώτη στη δεύτερη γενιά τοποθετεί το εν λόγω όχημα σε υψηλότερο επίπεδο από πλευράς μεγέθους απ' ό,τι στο παρελθόν (το μήκος του αμαξώματος και του μεταξονίου αυξήθηκαν κατά 150 και 95 χλστ. αντίστοιχα). Κατ' αυτό τον τρόπο δημιουργείται εύκολα "κάτω" από την ML ο ζωτικός χώρος για τη δημιουργία ενός νέου και πιο "μαζεμένου" από πλευράς διαστάσεων αυτοκινήτου. Η προσέγγιση της Mercedes δείχνει να είναι σωστή εάν κρίνουμε από το γεγονός ότι πολλοί ακόμη κατασκευαστές οι οποίοι λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τη Mercedes έχουν ήδη πράξει αναλόγως. Από πλευράς ονοματολογίας η πιθανότερη επιλογή είναι "MLK" υποδηλώνοντας ότι πρόκειται για μια μικρή ML (ML-kompact δηλαδή στα γερμανικά όπως ισχύει και για άλλες σειρές οχημάτων π.χ. η SL και η SLK ή η CL και η CLK).
Σχεδίαση
Η σχεδίαση είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή με σαφείς επιρροές από τη νέα ML. Ωστόσο, το πλαϊνό τμήμα είναι πιο δυναμικό χάρη σε ένα έντονο νεύρο ενώ και το πίσω τμήμα έχει διαφορετική διαμόρφωση με περισσότερες γωνίες ειδικά στα άκρα των γυάλινων επιφανειών. Στο εμπρός μέρος φαίνεται ότι το αυτοκίνητο θα επηρεαστεί από νέα οχήματα όπως η R-Class και θα είναι αρκετά εντυπωσιακό και όμορφο.
Mηχανολογικά...
Από τεχνική σκοπιά η επίτευξη μιας πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο δείχνει να είναι η βασική προτεραιότητα με τις εκτός δρόμου δυνατότητες να είναι παρούσες αλλά "υποφωτισμένες" και όχι με πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε αυτό τον στόχο οφείλεται και η διαφαινόμενη πρόθεση της εταιρείας να μην "δανειστεί" τη μηχανολογική βάση της MLΚ από την νέα ML αλλά από τη μελλοντική C-Class. Η τελευταία εκτιμάται ότι θα παρουσιαστεί περίπου το 2007 σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες. Σίγουρη είναι η παρουσία συστήματος μόνιμης τετρακίνησης και λιγότερο πιθανή η τοποθέτηση κοντών σχέσεων ή άλλων βοηθημάτων για εκτός δρόμου κίνηση (π.χ. τα συστήματα υποβοήθησης για εκκινήσεις στην ανηφόρα ή για ασφαλή κάθοδο σε απότομες κατωφέρειες που διαθέτει η ML μαζί με ειδικά ρυθμισμένο ABS για χρήση στο χώμα). Από πλευράς κινητήρων οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι μια σειρά από τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα αποτελούν τον πυρήνα της γκάμας στην Ευρώπη ενώ διαθέσιμο θα είναι και ένα V8 μηχανικό σύνολο ιδανικό για την αγορά των Η.Π.Α. Μάλιστα το πιθανότερο είναι ότι εκεί θα γίνεται και η παραγωγή της MLK όπως και των δύο μέχρι τώρα γενεών της ΜL αλλά και άλλων οχημάτων όπως της R-Class.