Αερόσακος τελευταίας γενιάς Η Bosch διάλεξε το επετειακό έτος 2005 για να παρουσιάσει την τελευταία γενιά αερόσακων (airbag 10), καθώς 25 χρόνια πριν ξεκίνησε πρώτη τη μαζική παραγωγή τους στη Mercedes S-Class.Μέχρι 24 συσκευές για την προστασία των επιβατών μπορούν να συνδεθούν στη μονάδα, καθώς η ηλεκτρονική τεχνολογία αιχμής επιτρέπει τη γρήγορη επεξεργασία των δεδομένων, επιτρέποντας έτσι το συντονισμό επιπλέον λειτουργιών. Ακόμα και οι αισθητήρες προστασίας πεζών ή ανατροπής του οχήματος μπορούν να ενοποιηθούν στο σύστημα. Οι αισθητήρες του εσωτερικού είναι σε θέση να αναγνωρίσουν αν το κάθισμα είναι κενό ή κατειλημμένο από παιδικό κάθισμα. Η διάθεση του airbag 10 θα αρχίσει το 2007. Πνευματικό κάθισμα Η Bosch ανέπτυξε ένα πνευματικό σύστημα που βασίζεται σε διάφορα -ενσωματωμένα στο κάθισμα- φουσκωτά μαξιλάρια. Για να αλλάξουν το πλάτος, η προστασία της οσφυϊκής χώρας και η ρύθμιση της πλευρικής στήριξης, ενεργοποιείται μια πνευματική τρόμπα και μια ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχουν τον αέρα στα ενσωματωμένα μαξιλάρια. Επιπροσθέτως, με το πάτημα ενός κουμπιού, ο περιεχόμενος στα μαξιλάρια όγκος αέρα αυξομειώνεται, παρέχοντας έτσι στον οδηγό ένα χαλαρωτικό μασάζ. Τέλος, όταν υπάρχει διάθεση για σπορ οδήγηση, το σύστημα παίρνει πληροφορίες από το ESP και τη γωνία του τιμονιού και η πλευρική στήριξη προσαρμόζεται στα δεδομένα της επιτάχυνσης και την κλίση της στροφής. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό, το πνευματικό σύστημα είναι πιο ελαφρύ και τα μαξιλάρια ταιριάζουν καλύτερα στους διάφορους σωματότυπους.
Ένας στους τρεις Γερμανούς υποφέρει από πόνους στην πλάτη, ενώ έχει υπολογιστεί ότι το 40% των οδηγών περνάνε μιάμιση ώρα καθημερινά στο αυτοκίνητο. Η Bosch με το πνευματικό της κάθισμα φροντίζει γρήγορα τις επιμέρους ρυθμίσεις, ενώ σας παρέχει ακόμα και την άνεση του μασάζ.
Το 1980 η μονάδα αποτελείτο από τρία μέρη και 170 εξαρτήματα και έλεγχε μόνο τον αερόσακο οδηγού. Ο airbag 10 είναι 70% μικρότερος -καθώς απαρτίζεται από μόλις 85 εξαρτήματα- και ελέγχει μέχρι και 24 συσκευές. Η πρόοδος είναι παραπάνω από εμφανής…