ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/4/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2006
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Mazda Kabura Concept
Η ιαπωνική εταιρεία οραματίζεται ένα κουπέ αυτοκίνητο, λίγο "διαφορετικό"… από τα συνηθισμένα. Να προσφέρει μεν επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά στο "πλήρωμά του", να συνδυάζει όμως και την πρακτικότητα με την υψηλή τεχνολογία. Παρουσιάζει αρκετές καινοτομίες κυρίως όσον αφορά το εσωτερικό του.
Η ιαπωνική εταιρεία οραματίζεται ένα κουπέ αυτοκίνητο, λίγο "διαφορετικό"… από τα συνηθισμένα. Να προσφέρει μεν επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά στο "πλήρωμά του", να συνδυάζει όμως και την πρακτικότητα με την υψηλή τεχνολογία. Παρουσιάζει αρκετές καινοτομίες κυρίως όσον αφορά το εσωτερικό του.
• Μήκος: 4.050 χλστ.
• Πλάτος: 1.780 χλστ.
• Ύψος: 1.280 χλστ.
• Μεταξόνιο: 2.550 χλστ.
• Κινητήρας: 2,0 λτ. (MZR - DOHC) 16βάλβιδο
• Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
• Κιβώτιο ταχυτήτων: 6τάχυτο μηχανικό
• Θα τοποθετείται ανάμεσα στα MX-5 και RX-8
• Δημιουργία του σχεδιαστικού κέντρου της
• Mazda στην Καλιφόρνια
Το Kabura εφοδιάζεται με μια γυάλινη πανοραμική οροφή, η οποία αποτελείται από δυο τμήματα. Το εμπρός τμήμα παραμένει πάντα σταθερό πάνω από τα κεφάλια των 2 εμπρός επιβατών. Το δεύτερο, όμως, τμήμα της οροφής εφοδιάζεται με μια ηλεκτρική μονάδα, η οποία εξυπηρετεί τις ακόλουθες τρεις διαδικασίες: Ανασηκώνει τα γυάλινα πτερύγια της οροφής, λειτουργώντας ως σπόιλερ για καλύτερη αεροδυναμική, ανακυκλώνει τον αέρα από το εσωτερικό του οχήματος, ενώ αυξάνει και το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των 2 πίσω επιβατών. Επιπλέον, διαθέτει ένα φωτοβολταϊκό ηλιακό κύτταρο, το οποίο ελέγχει την εξωτερική θερμοκρασία και ανάλογα ρυθμίζει τη θερμότητα που πρέπει να "περνάει" από τη γυάλινη οροφή στην καμπίνα του Kabura.
Εσωτερικό
Ως γνωστόν, όλα τα κουπέ οχήματα -μαζικής παραγωγής- που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά είναι 2+2 θέσεων. Το Kabura έρχεται να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία, προσφέροντας 3+1 θέσεις στο εσωτερικό του (φωτό 1). Τα καθίσματα οδηγού, συνοδηγού και εκείνο πίσω από το συνοδηγό είναι σταθερά και ασύμμετρα τοποθετημένα. Η 4η θέση, τώρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση αποσκευών ή, εάν χρειαστεί να ανασηκωθεί, ούτως ώστε να μεταφέρει έναν ακόμη επιβάτη. Επίσης, τόσο το κάθισμα του συνοδηγού, όσο και αυτό από πίσω του μπορούν να αναδιπλωθούν, μεταφέροντας ακόμα και σανίδα του σερφ (φωτό 2). Όσον αφορά τώρα στην πρόσβαση στο εσωτερικό, οι τεχνικοί του Kabura φρόντισαν να γίνεται με όσο το δυνατόν πιο εύκολο τρόπο. Από τη μια πλευρά του οδηγού υπάρχει μια πόρτα, μέσω της οποίας μπαίνει στο όχημα και ο πίσω επιβάτης (το κάθισμα βέβαια του οδηγού σύρεται πάνω σε μια διαδρομή 15,2 εκ.), ενώ στην πλευρά του συνοδηγού, όσο και αν δεν είναι εμφανές, υπάρχουν δυο πόρτες! Μια μεγάλη και μια πιο μικρή, η οποία με το πάτημα ενός διακόπτη "χάνεται", εισχωρώντας στην ουσία μέσα στο θόλο του τροχού (φωτό 3).
φωτό 1
φωτό 2
φωτό 3