Ο κινητήρας i-VTEC 3-σταδίων (αυτή είναι και η ιδιαιτερότητά του) χρησιμοποιεί τρία υδραυλικά κανάλια, ώστε να εμπλέκει και να απεμπλέκει πέντε συγκροτήματα από κοκοράκια. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνονται τρία διαφορετικά στάδια ελέγχου των βαλβίδων, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Έτσι, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και η οικονομία καυσίμου είναι πάντα οι καλύτερες δυνατές. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και οι τέσσερις κύλινδροι σφραγίζονται, μειώνοντας τις ρευστοδυναμικές απώλειες.
Η νέα εποχή Το νέο Civic Hybrid συνδυάζει έναν καινούριο κινητήρα 1,3 λίτρων i-VTEC και έναν ηλεκτροκινητήρα - γεννήτρια, που βασίζεται στη λογική του υπάρχοντος μοντέλου, ωστόσο διαθέτει διαφορετικά πηνία, ισχυρότερους μαγνήτες και μπαταρία. Εάν πάλι αυτά σας κουράζουν ή φαντάζουν δυσνόητα, μπορείτε να εμπιστευθείτε τα νούμερα: 20% αύξηση απόδοσης του συστήματος 5% μείωση του μεγέθους του συστήματος 30% αύξηση ισχύος της μπαταρίας 10% βελτίωση στην ανάκτηση της ενέργειαςΕάν στα παραπάνω συνυπολογίσετε και το κορυφαίο επίπεδο εκπομπών ρύπων (109 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), εύκολα καταλαβαίνετε, πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου σε σχέση με το τωρινό, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στον οικολογικό τομέα. Στην πράξη Στη σύντομη γνωριμία μας με το αυτοκίνητο, είχαμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε τα οφέλη του κιβωτίου CVT, σε συνεργασία με τον εξελιγμένο i-VTEC. Οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά, εξασφαλίζοντας σημαντικά επίπεδα άνεσης. Ο αυξημένος θόρυβος (λογικό, αφού οι στροφές διατηρούνται σχετικά ψηλά) είναι το μοναδικό σημείο που συγκεντρώνει ενστάσεις, ενώ η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Προγράμματα λειτουργίας
Όχημα σταματημένοΟ κινητήρας σβήνει και η κατανάλωση είναι μηδενική. Εκκίνηση και επιτάχυνσηΟ κινητήρας λειτουργεί σε πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων χαμηλών στροφών, με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα. Ταχεία επιτάχυνσηΟ κινητήρας λειτουργεί σε πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων υψηλών στροφών, με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα. Οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες Οι βαλβίδες και των τεσσάρων κυλίνδρων του κινητήρα είναι κλειστές και η καύση διακόπτεται. Μόνον ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το όχημα. Ήπια επιτάχυνση και οδήγηση με υψηλές ταχύτητεςΟ κινητήρας με το πρόγραμμα χρονισμού βαλβίδων χαμηλών ταχυτήτων κινεί το όχημα. ΕπιβράδυνσηΟι βαλβίδες και των4 κυλίνδρων είναι κλειστές. H καύση διακόπτεται. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και την αποθηκεύει στη μπαταρία.