Διαβάστηκε από 6278αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/11/2006
Εξαιρετική είναι η οδική συμπεριφορά της νέας X5.
Η νέα BMW X5 δεν είναι ένα ακόμα μεγάλο SUV πολυτελείας, αλλά ένα υπερυψωμένο -γνήσιο- σπορ αυτοκίνητο, που μπορεί μάλιστα στο εσωτερικό του να μεταφέρει μέχρι και 7 επιβάτες…
Ίσως σας φάνηκε λίγο υπερβολικός (λόγω όγκου και κατηγορίας του οχήματος) ο χαρακτηρισμός "σπορ αυτοκίνητο" για τη νέα X5, αλλά, πιστέψτε μας, θα συμφωνήσετε μαζί μας στη συνέχεια… αδιαπραγμάτευτα! Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, για να γίνουμε και πιο κατανοητοί.
Το 1999 η BMW λάνσαρε στο Ντιτρόιτ την 1η γενιά X5. Ένα μοντέλο πολυτελές, μεγάλο σε διαστάσεις και με "διττό" χαρακτήρα, που τοποθετούνταν στο άνω άκρο της κατηγορίας των SUV οχημάτων. "Ευχαριστιόταν", δηλαδή -όπως η πλειονότητα του είδους- περισσότερο τις βόλτες σε ασφάλτινες διαδρομές, παρά στο χώμα. Το ίδιο όμως συνέβαινε -όπως παραδέχτηκαν και οι άνθρωποι της BMW- και με τους κατόχους του γερμανικού SUV! Ενώ το αυτοκίνητο τους έδινε τη δυνατότητα να κινηθούν ακόμα και σε δύσβατα -σχετικά- κομμάτια, εκείνοι αρέσκονταν στην απόλαυση που τους πρόσφερε το όχημα εντός δρόμου, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα πάντα τις όποιες χωμάτινες ανησυχίες τους (άλλωστε, κακά τα ψέματα, πολύ λίγοι κάτοχοι τέτοιου οχήματος "πατάνε" χώμα, έστω και μια φορά το χρόνο;). Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπ' όψιν της όλα αυτά τα "μηνύματα", οι τεχνικοί της BMW εξέλιξαν ανάλογα τη νέα X5! Έκαναν, με πιο απλά λόγια, αυτό που ως εταιρεία γνωρίζει και κάνει εξαιρετικά: Δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο -δεδομένου του χαρακτήρα του και της τιμής του- που εστιάζει στην πολυτέλεια και στη λειτουργικότητα, προσφέροντας όμως -ως γνήσιο τέκνο BMW- κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά. Ο όρος "SUV", λοιπόν, δεν μπορεί να συνεχίσει να χαρακτηρίζει και τη νέα X5. Η ταυτότητα της 2ης γενιάς γράφει "SAV" ("Sport Activity Vehicle") και το αποτέλεσμα φαίνεται στο δρόμο…
BMW X5… Part 2
Για να φθάσεις, όμως, στο σημείο, να αποκαλείς "σπορ" ένα αυτοκίνητο με τον όγκο, το βάρος (2.125 κιλών), αλλά και το ύψος της X5, θα πρέπει η αίσθηση που λαμβάνεις από το όχημα, να είναι εξαιρετική. Όπως πράγματι είναι… Οι τεχνικοί της BMW, για να πετύχουν αυτό το αποτέλεσμα, εφοδίασαν το νέο αμάξωμα με πλαίσιο από ατσάλι, 15% πιο άκαμπτο από το προηγούμενο, με νέες αλουμινένιες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός, ογκώδες υποπλαίσιο πίσω με ανεξάρτητους βραχίονες), νέους ισχυρούς κινητήρες (3,0 λτ. V6 με 272 ίππους και 4,8 λτ. V8 με 355 ίππους) και όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα που διαθέτουν (active steering, adaptive drive, ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα τετρακίνησης xDrive κ.α). Έφθασαν μάλιστα στο σημείο, για περιορισμό του βάρους, να χρησιμοποιήσουν μέχρι και μαγνήσιο στο ταμπλό. Επί της ουσίας, το αποτέλεσμα τους δικαιώνει απόλυτα, αφού οδηγώντας τη νέα X5 (ιδιαίτερα με το V8 κινητήρα, οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές), δε νιώθεις επ' ουδενί ούτε τον όγκο, αλλά ούτε και το βάρος του αυτοκινήτου!
X… 7!
Τα νέα, όμως, δε σταματούν εδώ! Στη 2η γενιά, εκτός των 5θέσιων εκδόσεων, θα διατίθενται -προαιρετικά- και 7θέσιες (διάταξη θέσεων 2+3+2) version, χωρίς να "αυξομειώνουν" τις διαστάσεις του οχήματος! Αυτή η ανάγκη, για περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα, μάλλον προήλθε εξ Αμερικής, όπου η ζήτηση τέτοιων μοντέλων (πολυτελών, μεγάλων σε διαστάσεις και άνω των 5 θέσεων) είναι μεγάλη. ¶λλωστε, μην ξεχνάμε, πως και η νέα X5 -όπως και ο προκάτοχός της- θα κατασκευάζεται στις Η.Π.Α, στην αγορά της οποίας μάλιστα "απορροφάται" και το μεγαλύτερο μέρος από τη συνολική παραγωγή του μοντέλου (στην προηγούμενη γενιά, το 41% της συνολικής παραγωγής "πουλήθηκε" στις Η.Π.Α). Στη χώρα μας, η νέα X5 θα είναι διαθέσιμη προς τα τέλη Μαρτίου-αρχές Απριλίου του 2007, σε τιμές παραπλήσιες -όπως μας ενημέρωσαν- με των υπαρχόντων εκδόσεων.
Flash… back
Η 1η γενιά X5 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1999, στο Σαλόνι αυτοκινήτου, στο Ντιτρόιτ. Στην Ευρώπη όμως η εμπορική της πορεία ξεκίνησε την άνοιξη του 2000. Κάτω από το καπό της έφερε 2 τύπους βενζινοκινητήρων, έναν 3,0 λτ., 6κύλινδρο, ισχύος 231 ίππων και έναν 4,4 λτ., 8κύλινδρο, απόδοσης 286 ίππων. Εφοδιάζονταν με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τέλη 2003-αρχές 2004, η BMW προχώρησε σε αισθητικές -και όχι μόνο- αλλαγές στο μεγάλο και πολυτελές SUV της. "Πρόσθεσε" στο μοντέλο το σύστημα τετρακίνησης xDrive (όμοιο με της X3), ανάρτηση που αυξομείωνε την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και ένα νέο κινητήρα 4,8 λτ., V8 (is), απόδοσης 360 ίππων. Στα εφτά αυτά χρόνια που "κυκλοφορεί" στην παγκόσμια αγορά, η X5 κατάφερε να πουλήσει, περίπου, 580.000 αυτοκίνητα.