ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/1/2007
Συγκριτικό Test
Daihatsu Terios 1,3 vs Suzuki Jimny 1,3
Για το στέμμα….
Διαβάστηκε από 36590 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/1/2007
Πρωταρχικό πεδίο δράσης και των δυο οχημάτων είναι το χώμα...
Το νέο Terios των 1,3 λτ. και το Jimny συναντιούνται ξανά και καλούνται να λύσουν τις μεταξύ τους διαφορές…Θα μπορέσει το μοντέλο της Daihatsu να ανατρέψει από το θρόνο του το Jimny ή μήπως ο… βασιλιάς - παρά τα χρονάκια του- αντέχει ακόμα;
Οδική συμπεριφορά
Για… άγριο off-road
Πρωταρχικό πεδίο δράσης και των δυο οχημάτων είναι το χώμα. Για να είμαστε ακριβείς, το… άγριο off-road! Σκαρφαλώνουν παντού, έχουν μικρούς προβόλους, γεγονός που τα βοηθάει να αναρριχηθούν σε δύσβατα σημεία, καλή τετρακίνηση (με δυνατότητα κλειδώματος) και χωμάτινο set-up στην ανάρτηση. Ελαφρώς πιο άνετο βέβαια στις εκτός δρόμου διαδρομές εμφανίζεται το Jimny, χάρη στην πιο μαλακή ρύθμιση που έχει η ανάρτησή του. Δίχως υπερβολή πάντως, πρόκειται για δύο καθαρόαιμα off-road οχήματα, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα, σε εκτός δρόμου δυνατότητες, από άλλα μεγαλύτερα και κατά πολύ ακριβότερα τζιπ. Πλεονέκτημα του Jimny αποτελεί η δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων. "Πατώντας" όμως άσφαλτο εμφανίζονται και τα πρώτα προβλήματα… Η πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με τους κινητήρες. Η ισχύς τους μπορεί να είναι καλή (δεδομένου του βάρους και του όγκου τους) για να κινήσει τα αμαξώματα σε ικανοποιητικούς ρυθμούς, τα "κοντά" κιβώτια ταχυτήτων όμως, με τα οποία εφοδιάζονται, αν και εκτός δρόμου, είναι αποτελεσματικά, στο ασφάλτινο σκέλος, όμως, και κυρίως σε μακρινές αποστάσεις κουράζουν. Σε γενικές γραμμές, καλύτερες εντυπώσεις αποκομίζεις από το Terios, αφού τόσο η ποιότητα κύλισής του, όσο και το συνολικό στήσιμό του (μικρότερες κλίσεις στις στροφές, πιο καλό σύστημα διεύθυνσης και πιο ισχυρά φρένα) είναι πιο "πολιτισμένα". Στους δρόμους της πόλης πάντως και τα δυο off-road οχήματα της ιαπωνικής σχολής, χάρη στις compact διαστάσεις τους και στα "κοφτερά" τιμόνια τους, κινούνται ευχάριστα, παρκάρουν σχεδόν παντού και -εάν χρειαστεί- καβαλάνε και κανένα πεζοδρόμιο (δεν το συνιστούμε, αλλά παρατηρείται συχνά).
Κινητήρας : Καλύτερος σε επιδόσεις του Terios, πιο οικονομικός του Jimny
Τόσο ο κινητήρας του Terios, όσο και ο κινητήρας του Jimny είναι χωρητικότητας 1,3 λτ., με 4 κυλίνδρους και 16 βαλβίδες. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή, το μηχανικό σύνολο του Terios αποδίδει 85 ίππους στις 6.000 σ.α.λ, ενώ του Jimny 86 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Ουσιαστικά, όπως και εσείς παρατηρείτε, δεν υπάρχει σημαντική διαφορά από πλευράς ιπποδύναμης ανάμεσα στα δύο μοτέρ. Παρατηρείται όμως διαφορά σε επίπεδο ροπής και κλιμάκωσης κιβωτίου ταχυτήτων. Τα 10 επιπλέον Nm ροπής, που προσφέρει το μοτέρ του Terios (120 Nm έναντι 110 του Jimny) και από πιο "χαμηλά" μάλιστα (στις 3.200 σ.α.λ. έναντι 4.100 σ.α.λ. στο Jimny), όπως αποδεικνύεται, είναι ικανά ούτως ώστε να προσδώσουν καλύτερες επιδόσεις στο όχημα (υπεροχή του Terios σε όλες τις ρεπρίζ). Όσον αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, αμφότερα τα δύο οχήματα εφοδιάζονται με 5άρια μηχανικά, κοντής κλιμάκωσης. Βέβαια, αυτό του Jimny είναι αρκετά πιο "κοντό" προς όφελος της κατανάλωσης και του off-road προσανατολισμού του. Αμφότερα όμως δεν εντυπωσιάζουν, καθώς ούτε καλή αίσθηση προσφέρουν, αλλά ούτε και το κατάλληλο "κούμπωμα".
Τετρακίνηση
Daihatsu Terios
Γνωστό και δοκιμασμένο το σύστημα τετρακίνησης του Terios, αποτελεί άξιο σύμμαχο του αυτοκινήτου. Αποτελείται από τρία διαφορικά, με την κίνηση να μεταδίδεται ισόποσα στους εμπρός και πίσω τροχούς μέσω του κεντρικού διαφορικού. Βέβαια, για δύσκολα off-road κομμάτια προσφέρεται και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (ηλεκτρονικά), μέσω του διακόπτη, που βρίσκεται τοποθετημένος αριστερά από το τιμόνι.
Suzuki Jimny
Το Jimny, ως γνωστόν, από το 2005 και μετά, απέκτησε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Τοποθετήθηκαν, δηλαδή, στη βάση της κεντρικής κονσόλας 3 διακόπτες, οι οποίοι αντικατέστησαν το χειροκίνητο επιλογέα. Το πρώτο, λοιπόν, κουμπί (2WD) μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, το μεσαίο (4WD) και στους 4 τροχούς, ενώ το τρίτο (4WD-L) μεταφέρει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς, με "κοντές" όμως σχέσεις μετάδοσης. Οι αλλαγές αυτές των σχέσεων πραγματοποιούνται ηλεκτρικά, αρκεί βέβαια το όχημα να μην κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ./ώρα. Για την εμπλοκή όμως των "κοντών", απαιτείται πρώτα η ακινητοποίηση του οχήματος.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
Daihatsu Terios
(+): Εμφάνιση, χώροι, οδική συμπεριφορά, εκτός δρόμου δυνατότητες, επιδόσεις
(-): Τιμή, εξοπλισμός, τραχύτητα κινητήρα
Suzuki Jimny
(+): Αναρριχητικές ικανότητες, σύστημα τετρακίνησης, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση
(-): Ποιότητα κύλισης, κιβώτιο ταχυτ., ηχητικοί συντονισμοί, χώροι

 
 Daihatsu Terios 1,3 vs Suzuki Jimny 1,3
Εσωτερικό
Χώροι
Στην πίστα δοκιμών 4x4…
Συμπέρασμα