Διαβάστηκε από 2960αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/9/2007
To τέλος της "πεταλούδας"
Στην παρουσίαση ενός νέου συστήματος χρονισμού των βαλβίδων προχώρησε η Toyota. Ονομάζεται "Valvematic" και ξεχωρίζει γιατί πρακτικά καταργεί τη γνωστή μας "πεταλούδα".
Πώς δουλεύει;
Οι μηχανικοί της Toyota εξέλιξαν ακόμη περισσότερο το γνωστό μας σύστημα χρονισμού βαλβίδων VVT - I, που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια στους κινητήρες της η ιαπωνική εταιρεία. Συγκεκριμένα, ενώ στο σύνολο σχεδόν των συστημάτων που χρησιμοποιούνται σήμερα, ο έλεγχος του αέρα στο θάλαμο καύσης ελέγχεται από τη γνωστή μας "πεταλούδα", στο Valvematic αυτή καταργείται και η ποσότητα του αέρα που θα εισέλθει στο θάλαμο για να πραγματοποιηθεί η καύση, ρυθμίζεται αποκλειστικά από την κίνηση των βαλβίδων (βύθισμα, ψεκασμός και επιστροφή στην αρχική θέση).
Έχει οφέλη αυτό;
Σύμφωνα με την Toyota, το Valvematic έχει αρκετά οφέλη σε σχέση με τις συμβατικές τεχνολογίες. Διαμορφώνοντας καλύτερα την ποσότητα του αέρα που λαμβάνει μέρος στην καύση, επιτυγχάνονται καλύτερες συνθήκες λειτουργίας, ιδιαίτερα στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με την ιαπωνική εταιρεία, με τον εναλλακτικό αυτό τρόπο εισαγωγής αέρα εξασφαλίζεται αμεσότερη απόκριση στο γκάζι.
Και μειωμένη κατανάλωση
Το νέο αυτό σύστημα θα παρουσιαστεί στο άμεσο μέλλον από την Toyota σε ένα δίλιτρο κινητήρα. Όπως ανακοινώνεται, σε σχέση με τα υπάρχοντα μηχανικά σύνολα δύο λίτρων, αυτό που εφοδιάζεται με το Valvetronic, προσφέρει κατά 5-10% χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και σχεδόν 10% μεγαλύτερη απόδοση ισχύος. Παράλληλα, λόγω της καλύτερης καύσης που πραγματοποιείται, μειώνονται και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Πότε θα το δούμε σε κινητήρες παραγωγής
Το ντεμπούτο της νέας αυτής τεχνολογίας με μοντέλο παραγωγής, αν και δεν έχει προσδιοριστεί οριστικά, δε θα αργήσει να πραγματοποιηθεί. Ωστόσο, μέχρι το 2010 όλοι οι κινητήρες της Toyota αναμένεται να λειτουργούν με βάση το Valvetronic.
Aν και η φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Toyota δεν περιγράφει αναλυτικά τον τρόπο που εισέρχεται στον κινητήρα ο αέρας, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι απουσιάζει η κλασική πεταλούδα. Ο εισερχόμενος αέρας ρυθμίζεται ανάλογα με τον προγραμματισμό του εγκεφάλου και την κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής.