Νέο Subaru Impreza WRX STi και Subaru Tribeca M.Y.2008
ΟυσιαSTIκά αυθεντικό
Διαβάστηκε από 5613αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/1/2008
Φιλικό και πιο προβλέψιμο είναι το νέο STi, διατηρώντας όμως το γενικότερο αγωνιστικό του υπόβαθρο, που συνεπάγεται απόλαυση στη γρήγορη οδήγηση.
Με 300 ίππους, εξελιγμένη τετρακίνηση και με το νέο φιλοσοφημένο προφίλ να το "ακουμπά", το νέο STi ήρθε για να γράψει τη δική του σελίδα, ως η πιο ξεχωριστή έκδοση του Impreza νέας γενιάς. Και ο πόλεμος με το αντίπαλο δέος (Μitsubishi EVO X) αναμένεται σφοδρός…
Η νέα γενιά του Impreza άλλαξε τόσο, που κάθε σύγκριση με το παρελθόν είναι άτοπη. Η γενικότερη φιλοσοφία των νέων Impreza προέβλεπε αναβάθμιση σε τομείς που ποτέ ξανά δεν είχε εστιάσει η Subaru (άνεση, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, ασφάλεια, σχεδίαση κλπ). Οι Ιάπωνες το πέτυχαν σε πολύ μεγάλο βαθμό με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του Impreza, προσεγγίζοντας το μικρομεσαίο ανταγωνισμό και προσφέροντας επιπλέον αυτού τα γνήσια χαρακτηριστικά της εταιρείας, που δεν είναι άλλα από την τετρακίνηση symmetrical All Wheel Drive και τους boxer κινητήρες. Αντίθετα, δε θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο για το περιορισμένης παραγωγής υπερτροφοδοτούμενο WRX και αυτό γιατί, κάποιος θα περίμενε περισσότερο σπορτίφ ύφος από μια τέτοια έκδοση, ακολουθώντας την ιστορία του ονόματός του. Αντίθετα, το STi εξακολουθεί να αποτελεί τον ηγέτη της σειράς και, αν και βελτιωμένο προς την ίδια κατεύθυνση, συνεχίζει να είναι αυθεντικό. Ναι μεν αλλά… Η αλλαγή χαρακτήρα που αναφέρουμε σε όλη την γκάμα της νέας γενιάς Impreza, με απώτερο σκοπό την υιοθέτηση ενός πιο φιλικού και καθημερινού αυτοκινήτου, αφορά και στο νέο STi. Το υπερ-όπλο της Subaru έγινε και εκείνο πιο καθημερινό με τις ανάλογες επεμβάσεις σε ανάρτηση, δεν έχασε όμως πολύ από το σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα. Με κάποια άλλα επιμέρους στοιχεία μάλιστα, απέκτησε και κύρος, στοχεύοντας πλέον και σε πιο ευρύ κοινό και όχι μόνο στο ειδικό κοινό που στόχευαν οι προηγούμενες γενιές του. Πάνω στο νέο μοτίβο σχεδίασης, αλλά με διαφορετικό προφίλ Αντίθετα με τα προηγούμενα STi, το νέο δε βασίζεται πάνω στο WRX με τονισμένα σπορ στοιχεία. Το νέο STi είναι "πρησμένο", με τα μεγάλα φτερά εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με άλλα στοιχεία, όπως την τραπεζοειδή μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος της πέμπτης πόρτας (αφού πλέον τα Impreza είναι πεντάθυρα), τους αεραγωγούς στο καπό, στους προφυλακτήρες και στα φτερά, αλλά και το διαχύτη στο πίσω μέρος, που ενσωματώνει 4 απολήξεις (δύο διπλές εξατμίσεις), να δημιουργούν ένα άγριο και δυναμικό προφίλ, όπως του αρμόζει. Το SΤi, λοιπόν, διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάμα αισθητικά, με το γενικότερο προφίλ να εμφανίζει δεσμούς με το ιταλικό υπερ-όπλο της δεκαετίας του '80, τη Lancia Delta Integrale. Τιμή - Εξοπλισμός Η συνολική αναβάθμιση του Impreza SΤi, όπως είναι λογικό, επέφερε αύξηση της τιμής του σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο αναλογικά ο εξοπλισμός είναι σημαντικά πλουσιότερος και δικαιολογείται και από τα νέα εξελιγμένα συστήματα που φέρει. Πιο συγκεκριμένα, το STi θα κοστίζει 54.900 ευρώ και θα εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με 6 αερόσακους, ζάντες 18 ιντσών, τα καθίσματα bucket της Recaro, DVD με σύστημα πλοήγησης και οθόνη 7 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα, cruise control και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Οι ενδιαφερόμενοι, τέλος, έχουν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων χρωμάτων (το γνωστό μπλε, μαύρο, ασημί και ανθρακί).
Από τους δρόμους στους αγώνες… Σε όλα τα στάδια εξέλιξης του SΤi, ο οδηγός της εταιρείας στους αγώνες του Π.Π.Ρ., Π. Σόλμπεργκ, ήταν παρών και συνέβαλλε σε μεγάλο βαθμό για να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα. Από την άλλη, το νέο Impreza WRC θα ξεκινήσει την πορεία του στους αγώνες επίσημα μέσα στο 2008 -πιθανότατα στο δικό μας Ράλι Ακρόπολις- και αναμένεται να επαναφέρει τη Subaru στις πρώτες θέσεις του Π.Π.Ρ.
Νέο Subaru Impreza WRX STi και Subaru Tribeca M.Y.2008