Διαβάστηκε από 3116αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/3/2008
Eιδικά τους χειμερινούς μήνες, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων χάνουν αρκετή από την ενέργειά τους. Προς αποφυγήν των δυσάρεστων εκπλήξεων που μπορούν να προκύψουν από μία τέτοια περίπτωση, η Siemens VDO ανέπτυξε μία νέα τεχνολογία, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία του αυτοκινήτου και όχι μόνο.
Παρ' όλο που οι νέες κλειστού τύπου μπαταρίες μας δίνουν τη δυνατότητα να τις διατηρούμε φορτισμένες, όλοι μας κατά καιρούς βλέπουμε το αυτοκίνητό μας να μένει από μπαταρία. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία για την Ελλάδα, που παρουσίασε η Ε.Λ.Π.Α, οι βλάβες στο ηλεκτρικό σύστημα (μεταξύ αυτών και η ανίσχυρη μπαταρία) παρουσιάζουν συνολικά τη μεγαλύτερη συχνότητα και μάλιστα σε ποσοστό 42%!
Μετράει volts αλλά και θερμοκρασία H νέα τεχνολογία της SiemensVDO μετράει, μέσω ειδικού αισθητήρα, τόσο τα volt που έχει κάθε στιγμή η μπαταρία, όσο και τη θερμοκρασία στην οποία βρίσκεται. Τα δεδομένα αυτά περνάνε μέσω σχετικού λογισμικού στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας του αυτοκινήτου, ώστε να συγκριθούν με τη ζήτηση σε ενέργεια κάθε δεδομένη στιγμή. Έτσι, αν η μπαταρία έχει αποφορτιστεί ή φθάνει στο τέλος της ζωής της, ο οδηγός ειδοποιείται εγκαίρως, μέσω ειδικής λυχνίας στον πίνακα οργάνων ή μέσω μηνύματος στην οθόνη του trip computer. Πού τοποθετείται;
Ο αισθητήρας του IBS τοποθετείται απευθείας στην μπαταρία και συγκεκριμένα στον αρνητικό πόλο. Συνδέεται με περιφερειακή μονάδα ελέγχου και με τον εγκέφαλο του κινητήρα, μεταδίδοντας τα δεδομένα που λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο.
Εξοικονομεί και ενέργεια
Μία ακόμη σημαντική χρησιμότητα του συστήματος της SiemensVDO είναι η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με τη μείωση εκπομπών ρύπων. Με δεδομένο ότι, όταν το αυτοκίνητο κινείται, το δυναμό λειτουργεί για να τροφοδοτεί την μπαταρία με ενέργεια, το Intelligent Battery Sensor (IBS), όπως ονομάζεται, πρακτικά σταματά τη λειτουργία αυτή, όταν η μπαταρία δείχνει πως είναι πλήρως φορτισμένη, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, ενώ συνεργάζεται και με σύστημα Start / Stop του κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά, π.χ. σε φανάρι.