ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/6/2008
ΔΙΑΦΟΡΑ
Lane Assist και Αdaptive Chassis Control στο VW Passat CC
Η τεχνολογία στη μεσαία κατηγορία
Διαβάστηκε από 1469 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/6/2008
Το νέο VW Passat CC ξεχωρίζει όχι μόνο για το κουπέ στιλ που έχει το αμάξωμά του, αλλά και για δύο ιδιαίτερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, με τα οποία εφοδιάζεται. Το Lane Assist και το Αdaptive Chassis Control.
Lane Assist
Σύστημα αποφυγής ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα
Με τη χρήση μικροκάμερας και θερμικού ανιχνευτή, στο σημείο όπου ο καθρέφτης εφάπτεται με το παρμπρίζ, ένας μικροϋπολογιστής «διαβάζει» το φάρδος του δρόμου συνολικά, αλλά και συγκεκριμένα της λωρίδας στην οποία κινείται το αυτοκίνητο. Ένα λογισμικό επεξεργάζεται αυτά τα στοιχεία σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, όταν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του και μάλιστα τη στιγμή που θα πατήσει τη διαχωριστική, το σύστημα διεύθυνσης στρέφει πολύ διακριτικά το τιμόνι προς το εσωτερικό της λωρίδας, αποτρέποντας έτσι οποιαδήποτε παρέκκλιση. Μάλιστα, από τη στιγμή που ο οδηγός θα στρέψει και με δική του πρωτοβουλία το τιμόνι προς το σωστό σημείο, το σύστημα σταματά την παρεμβολή. Εφ’ όσον οι τάσεις αναχώρησης από τη λωρίδα συνεχίζονται και με υψηλή ταχύτητα, τότε η διαδικασία που μόλις περιγράψαμε επαναλαμβάνεται, με τη συνδρομή ειδικού βομβητή και ειδοποίησης με τη μορφή κειμένου, στην οθόνη πληροφόρησης του οδηγού. Τέλος, αν το αυτοκίνητο κινείται σε υπερβολικά στενό δρόμο, οπότε τα όρια εκατέρωθεν είναι εξαιρετικά περιορισμένα, το Lane Assist τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας, μέχρι να ξαναφαρδύνει ο δρόμος. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και όταν ο οδηγός έχει ανάψει το φλας, για ν’ αλλάξει λωρίδα. Προφανής στόχος του συστήματος είναι η αποφυγή ατυχημάτων από κάποιον αφηρημένο ή κοιμισμένο οδηγό.
Adaptive Chassis Control
Το νέο VW Passat CC θα λανσαριστεί και στη χώρα μας μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμρη. Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης που θα το συνοδεύουν, είναι 1,8 λίτρων TFSI, με 160 ίππους και 3,6 λίτρων V6, με 300 ίππους (τετρακίνητο).

DCC (Σύστημα ενεργών λειτουργιών σασί)
Πρόκειται για τεχνολογία που ουσιαστικά επεμβαίνει στην ανάρτηση, στα φρένα, αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Με τη χρήση του σχετικού μπουτόν δίπλα στο λεβιέ ταχυτήτων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρεις διαφορετικές λειτουργίες του προγράμματος, στο οποίο βασίζεται το σύστημα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πολλές διαφορετικές παραμέτρους, όπως την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις κλίσεις του αμαξώματος, την κατάσταση του οδοστρώματος, τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα κ.λπ, το λογισμικό που επεξεργάζεται αυτά τα στοιχεία, διαμορφώνει ανάλογα την υποβοήθηση στο τιμόνι και στα φρένα, αλλά και το ρυθμό απόσβεσης της ανάρτης. Έτσι λοιπόν, στη λειτουργία Normal, οι παράγοντες αυτοί βρίσκονται στη φυσιολογική τους λειτουργία. Στην Comfort, η ανάρτηση προσανατολίζεται περισσότερο προς την άνεση και η υποβοήθηση στο τιμόνι ενισχύεται. Τέλος, στην επιλογή Sport, η ανάρτηση γίνεται διακριτικά πιο σκληρή, η υποβοήθηση στο τιμόνι μειώνεται αισθητά, ενώ αμεσότερη γίνεται και η λειτουργία του συστήματος πέδησης.
Εκτός απροόπτου, και οι δύο αυτές τεχνολογίες θα είναι προαιρετικές στο νέο Passat CC. Η τετρακίνητη έκδοση του γερμανικού μοντέλου, με κινητήρα 3,6 λίτρων, θα εφοδιάζεται με στάνταρ το DCC.