ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/2/2009
ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα ηλεκτροκίνησης της Cadillac Converj
Διαβάστηκε από 1337 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/2/2009
Οικολογική πολυτέλεια
Για τη φόρτιση των μπαταριών της Converj μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δίκτυο ρεύματος για λιγότερο από τρεις ώρες.
Στην Έκθεση του Ντιτρόιτ, η General Motors έριξε νέο φως στις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης, αυτή τη φορά με τη μορφή της πολυτελούς Cadillac Converj Concept.
Ο Cadillac Converj παρουσιάστηκε ως ένα εξοπλισμένο κουπέ, με τολμηρή σχεδίαση και άφθονη τεχνολογία. Το τετραθέσιο Converj concept δείχνει πως η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της GM, με την ονομασία "Voltec", μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα πολυτελές κουπέ με αντιπροσωπευτική και χωρίς συμβιβασμούς σχεδίαση Cadillac. Η τεχνολογία επιτρέπει την κάλυψη 64 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση, χωρίς κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων και δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας κατά εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Για τη φόρτιση των μπαταριών της Converj μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δίκτυο ρεύματος για λιγότερο από τρεις ώρες.

Καινοτομική τεχνολογία παραγωγής ισχύος Voltec
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec της Cadillac Converj αποτελείται από μία μπαταρία σχήματος Τ, μία μονάδα ηλεκτροκίνησης και έναν τετρακύλινδρο κινητήρα/γεννήτρια. Ο ηλεκτρισμός χρησιμοποιείται ως πρωταρχική πηγή ισχύος του αυτοκινήτου. Μία μπαταρία θερμικής διαχείρισης περιέχει πάνω από 220 κυψέλες ιόντων λιθίου, που παρέχουν πρωταρχική ισχύ για κάλυψη 65 χιλιομέτρων μόνο με ηλεκτροκίνηση, χωρίς χρήση καυσίμου ή εκπομπές ρύπων. Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο της Converj και αποθηκεύει ηλεκτρισμό από το δίκτυο, την ώρα που το όχημα συνδέεται στην πρίζα. Απαιτούνται κάτω από τρεις ώρες για την επαναφόρτιση της μπαταρίας στα 240V, ή περίπου οκτώ ώρες από μία πρίζα 120V. Όταν η ενέργεια της μπαταρίας μειώνεται, η Converj ομαλά αλλάζει σε πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας. Κατά τη διάρκεια αυτού του δευτερεύοντος επιπέδου λειτουργίας, ο ηλεκτρισμός που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος παράγεται από έναν κινητήρα flex-fuel, που λειτουργεί ως οικιακή γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Ο κινητήρας/γεννήτρια διασφαλίζει σταθερή παροχή ισχύος για εκατοντάδες χιλιόμετρα, πριν χρειαστεί ανεφοδιασμός ή επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ανεξάρτητα αν λειτουργεί στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης ή της εκτεταμένης αυτονομίας, το Converj χρησιμοποιεί πάντα μία ηλεκτρική μονάδα κίνησης. Αυτή μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία ή τον κινητήρα/γεννήτρια σε μηχανική ενέργεια για την κίνηση των εμπρός τροχών. Επίσης, παράγει 370 Nm ροπής, για γρήγορη εκκίνηση και ισχύ 160 ίππων. Η τελική ταχύτητα του Converj είναι 160 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις του οχήματος δεν υπονομεύονται σε κανένα πρόγραμμα λειτουργίας. Για αύξηση της οδηγικής άνεσης, το Converj χρησιμοποιεί το σύστημα ανάρτησης Magnetic Ride Control της GM. Με σκοπό την όσο το δυνατό μεγαλύτερη αυτονομία, η ενέργεια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Σύστημα ανάρτησης Magnetic Ride Control
Το σύστημα ανάρτησης Magnetic Ride Control έχει την ιδιότητα να ρυθμίζει την απόσβεση της ανάρτησης ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Αυτό γίνεται μέσω ειδικών αισθητήρων που βρίσκονται τοποθετημένοι πάνω στην ανάρτηση οι οποίοι συνεργάζονται με έναν ηλεκτρονικό εγκέφαλο που δέχεται συνεχώς πληροφορίες. Η μαγνητοροϊκή αρχή λειτουργίας του συστήματος βασίζεται στην ιδιότητα ενός ειδικού υγρού (MR fluid), το οποίο μεταβάλλει τη ρευστότητά του ανάλογα με την ένταση του μαγνητικού πεδίου μέσα στο οποίο βρίσκεται. Το υγρό αυτό μπορεί να γίνει λεπτόρρευστο, όσο ένα λιπαντικό SAE 10 και παχύρρευστο όσο μια βαλβολίνη SAE 80, χωρίς τη συμμετοχή κινούμενων μερών. Το μαγνητοροϊκό αμορτισέρ είναι ένας απλούστατος μηχανισμός και το μόνο που χρειάζεται είναι κάποιος αυλός που να περνάει κοντά από έναν ηλεκτρομαγνήτη.