Διαβάστηκε από 8856αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/8/2010
Mε περισσότερο πολυχρηστικές λύσεις, ενός όγκου αμάξωμα και νέες οικολογικές τεχνολογίες, η επόμενης γενιάς B-Class θα ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της Mercedes στη μικρομεσαία κατηγορία των MPV.
Παρουσίαση 2012
2005 Το παρελθόν
της Mercedes B-Class
Η Β-Class έχει
σύντομο
εμπορικό
παρελθόν.
Παρουσιάστηκε
αρχικά στο
Σαλόνι
αυτοκινήτου
της Γενεύης το 2005.
Το 2008 δέχτηκε
ανανέωση, η
οποία
περιελάμβανε
κατά κύριο λόγο
ρυθμίσεις
οικονομίας και
οικολογίας
στους
κινητήρες (1,5, 1,7
και 2,0 λτ.).
Μάλιστα,
τοποθετήθηκε
για πρώτη φορά
στην γκάμα του
μοντέλου και
σύστημα
εξοικονόμησης
ενέργειας start/stop.
Μπορεί να μη συγκαταλέγεται στα πιο "καλοπουλημένα" αυτοκίνητα της
Mercedes, ωστόσο η B-Class όχι απλά θα διατηρήσει την παρουσία της στην γκάμα της γερμανικής φίρμας, αλλά τα επόμενα χρόνια θα αποκτήσει και σημαντικά πιο ενεργό ρόλο. Αρχικά, από πλευράς σχεδίασης η επόμενη γενιά του premium MPV θα κρατήσει το συγκρατημένο αλλά πάντα μοντέρνο σχεδιαστικό προφίλ της, όπως αναδεικνύεται και μέσα από την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη, κατασκοπευτική φωτογραφία, που σας παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα. Τα βασικά στοιχεία στην εμφάνισή της είναι οι ευδιάκριτες γραμμές σε καπό και πόρτες, λεπτομέρειες που συνδυάζονται επιτυχημένα με τους καμπυλόγραμμους σχηματισμούς στους θόλους των πίσω φτερών. Μάλιστα, αυτό το σχεδιαστικό στοιχείο προέρχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από το μεγάλο πρωτότυπο Mercedes Shooting Break Concept με το ιδιαίτερα μοντέρνο στέισον βάγκον αμάξωμα, το οποίο τελικά φαίνεται πως θα "προικίσει" με αισθητικές λεπτομέρειες πολλά από τα επόμενα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.
2008
Επιπλέον, η B-Class θα αποκτήσει φώτα με λειτουργία ημέρας και τεχνολογία LED στον προφυλακτήρα αλλά και πλούσια εξοπλιστικά στοιχεία, που τονίζουν το πολυτελές ύφος της, όπως η γυάλινη οροφή. Νέο πάτωμα - Μεγαλύτερες διαστάσεις
Είναι δεδομένο ότι για τη μικρομεσαία κατηγορία η Mercedes εξελίσσει μία νέα πλατφόρμα, στην οποία θα βασιστούν και οι επόμενες Α & Β-Class.
Πολλά κοινά με την επόμενη A-Class
Όπως προείπαμε, οι επόμενες Mercedes A & B-Class θα έχουν πολλά κοινά τεχνολογικά στοιχεία. ¶λλωστε το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Παρ´ όλο που η επόμενη A-Class θα έχει καθαρά χάτσμπακ και διακριτικά κουπέ αμάξωμα, η B-Class θα κινηθεί σε σαφή πολυχρηστικά "μονοπάτια". Παρ´ όλα αυτά τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν το ίδιο καινούριο πλαίσιο αλλά και κοινά μηχανικά σύνολα βενζίνης, με υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό.
Το καινούριο και λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις αυτό πάτωμα δε θα κινείται στη λογική του διπλού "τύπου σάντουιτς" που γνωρίζουμε από τις σημερινές Α &
Β-Class της γερμανικής φίρμας, αλλά πρόκειται για μία εντελώς καινούρια βάση, η οποία θα χρησιμοποιηθεί παράλληλα και για ένα κόμπακτ κουπέ αλλά και για ένα SUV μοντέλο. Ουσιαστικά, δηλαδή, το μόνο κοινό σημείο είναι πως θα είναι επίσης προσθιοκίνητη πλατφόρμα, η οποία ανεπίσημα φέρει ήδη την ονομασία "Mercedes Frontwheel Architecture". Το πάτωμα "τύπου σάντουιτς", πάντως, δε θα αποσυρθεί από το προσκήνιο, τουλάχιστον άμεσα. Αντίθετα, ήδη χρησιμοποιείται ως βάση για εξέλιξη οικολογικών τεχνολογιών και συγκεκριμένα το είδαμε στο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο BlueZERO, στο πάτωμα του οποίου φιλοξενούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου. Μάλιστα το εν λόγω πρωτότυπο είναι ένα από τα πιο σημαντικά που διατηρεί αυτή τη στιγμή η Mercedes, αφού θα επηρεάσει σημαντικά τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο τις επόμενες A & B-Class. Κινητήρες τούρμπο άμεσου ψεκασμού
Το βασικό στοιχείο στην γκάμα της επόμενης B-Class είναι πως όλοι οι κινητήρες βενζίνης του μοντέλου θα είναι υπερτροφοδοτούμενοι και με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνοντας έτσι αυξημένη ισχύ και ροπή, ελεγχόμενη κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές CO2. Εκτός απροόπτου λοιπόν, θα δούμε υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης 1,4 - 1,6 και 2,0 λίτρων, με ισχύ από 120 έως 200 άλογα. Επιπλέον, αναμένουμε σημαντικές εκπλήξεις σχετικά με τους νέους, μικρούς 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες (diesel και βενζίνης), τους οποίους η Mercedes δεν έχει διαψεύσει ότι εξελίσσει. Επίσης, από το 2012 και μετά, η B-Class θα είναι ένα από τα προϊόντα της γερμανικής φίρμας που θα ωφεληθούν από υβριδική τεχνολογία παρόμοια με αυτή της S 400 Hybrid. Αυτό το σύστημα θεωρείται ήδη αρκετά προηγμένο, αφού διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με σχετικά κόμπακτ διαστάσεις και αυξημένη αυτονομία. Γνωρίζετε πως....
... οι σημαντικότερες αγορές για τις A & B-Class, σύμφωνα με τη
Mercedes, είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Μεγ. Βρετανία και η
Ιαπωνία; Εν τω μεταξύ, το Μάρτιο του 2010 οι συνολικές πωλήσεις στην ιστορία των δύο μοντέλων έφτασαν στα 2,5 εκατομμύρια μονάδες.